Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2017, 1-2, 94-103

Open Access Article

Research of competitiveness of mobile operator’s services

Trachenko Luidmyla
Candidate of Еconomic Sciences, Assistant, Odessa National Economic University, E-mail:oneu.oda@ukr.net

Buzhylova Anastasiia
master`s student, Odessa National Economic University, E-mail:oneu.oda@ukr.net

Cite this article:

Trachenko L., Buzhylova A., (2017) Research of competitiveness of mobile operator’s services. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 1-2(243-244), pp. 94-103.

Abstract

Article tendencies of Ukrainian market of mobile services; the results of SWOT-analysis of the ways of strengthening strengths, eliminate weaknesses and overcoming external threats and better use of market opportunities; assessed the competitiveness of the company; examined consumer preferences and factors that influence the choice of mobile operator; Recommendations on how to improve the competitiveness of mobile communications.

Keywords

competitiveness, market of mobile services, marketing research, consumer preference.

JEL classification: L960 O330

UD classification: 687.53:65.018

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Бест Р. Маркетинг от потребителя / Р. Бест; пер. с англ. С. Памфилова, Н. Брагиной; под ред. П. Миронова; Стокгольмская школа экономики. - 3-е изд. - М.: Манн, Иванов и Федоров, 2013. - 760 с.
  2. Васильев Г.А. Поведение потребителей / Г.А. Васильев.- М.: Инфра-М, 2010.- 423 с.
  3. Воробієнко С.П. Економіка телекомунікацій: навч. посіб. / С.П. Воро- бієнко, В.М. Гранатуров, Л.А. Захарченко, І.В. Литовченко, В.М. Орлов; ред.: В.М. Орлов; Одес. нац. акад. зв’язку ім. О.С. Попова. - Одеса, 2014. - 511 c.
  4. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / Ж.-Ж. Ламбен, Р. Чумпитас, И. Шулигин; 2-е изд.; пер. с англ. под ред. В.Б. Копчанова. - СПб.: Питер, 2008. - 720 с.
  5. Маркетинговые исследования в Украине [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://marketing-ua.com.
  6. Международная маркетинговая группа. Маркетинговый нестандарт [Электронный ресурс], - Режим доступа: http://www.marketing-ua.com/ artides.php?artideId=978
  7. Офіційна сторінка ТОВ «Lifecell» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.lifecell.ua

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->