Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2017, 1-2, 145-159
Теорії розвитку освіти: значення в забезпеченні розвитку національної економіки та її лідерства
Цимбал Людмила
кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», e-mail:l.tsimbal@ukr.net
Цитувати статтю:
Цимбал Людмила. Теорії розвитку освіти: значення в забезпеченні розвитку національної економіки та її лідерства. / Л. Цимбал // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2017. – № 1-2(243-244). – С. 145-159.
Анотація
В статті розглянуто роль освіти як чинника забезпечення інтелектуального лідерства та теоретичні підходи до розуміння освіти як суспільного блага. Проведено ретроспективний аналіз поглядів на освіту в контексті досягнення лідерських позицій національними економіками. Виокремлено фактори забезпечення інтелектуального лідерства, серед яких система освіти визначена як провідна. Систематизовано погляди науковців на роль освіти у формуванні національного багатства, розглянуто моделі визначення ваги інтелектуального ресурсу.
Ключові слова
освіта, система освіти, вища освіта, лідерство, інтелектуальні ресурси, інтелектуальний капітал.
JEL classification: I200
УДК: 37.014.5:330.34
Література
- Accounting for Slower Economic Growth: United States in the 1970's by Edward F. Denison (Hardcover - May 1980)
- Denison E. The Sources of economic Growth in the United States and the Alternatives before us. – N.Y. 1962. – C. 69-70
- Mankiv G., Romer D., Weil D. A Contribution to the Empirics of Economic Growth. – P.419
- Wilson T., Skinner A.S. Essays on Adam Smith. – Oxford University Press. – 1975. – P.662
- The Knowledge Economy, a Submission to the New Zealand Goverment by the Minister for Information Technology's IT Advisory Group. August 1999.
- Беккер Г. Человеческое поведение: экономический поход. – М.: ГУВШЭ. – 2003. – 672с.
- Бескид Й. Фінансовий механізм вищої школи в умовах ринку // Фінанси України. – 2003. – №8. – С.103-106
- Деланти Д. Новые модели университетов. [Электронный ресурс]. – режим доступа: http://socio.tamp.ru/1.htm
- Каленюк І.С., Цимбал Л.І. Форми прояву інтелектуального лідерства // Економіка України -- №3. – 2016. – С.29-41
- Кремень В. Філософія освіти XXI ст. // Персонал. – 2003. – № 1. – С. 8-13.
- Макбурни Г. Глобализация: новая парадигма политики высшего образования // Высшее образование в Европе. – Т. XXVI. – 2001. – №1. – С.46-55 [Электронный ресурс]. – режим доступа: technical.bmstu.ru/istoch/reforma/glob.doc
- Матюшок В.М. Современные тенденции информатизации и экономическое развитие / Под ред.. В.М.Матюшка. – М.: Изд-во РУДН, 2006.
- Осадчая И. Постиндустриальная экономика: меняется ли роль государства // МЭиМО. – 2009. – №5. – С.31-42.
- Петти У. Экономические и статистические работы. – М. – 1940. – 342с.
- Полунєєв Ю. Agnitio est prosperitas: від економіки товару до економіки знання // Дзеркало тижня. – 2005. – №19.
- Проект Концепції відкритого проекту «Стратегія розвитку в Україні інформаційного суспільства та суспільства, що ґрунтується на знаннях» Всеукраїнської громадської організації «Українська Федерація Інформатики». / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http:www.ufi.org.ua/proj_conc.html
- Радіонова І. Економічне зростання з участю людського капіталу // Економіка України. – 2009. – №1. – С.19-30.
- Скотт П. Глобализация и университет // ВВШ «Alma Mater». – 2000. – № 4. – С. 3–8.
- Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. – М. – ЭКСМПО. – 2007. – 960с.
- Управление человеческими ресурсами / под ред.. М.Пула, М.Уорнера. – СПб: Питер – 2002
- Человеческое развитие: новое измерение социально-экономического прогресса. Учебное пособие. – М.: Изд-во «Права человека». – 2008. – 636 с.