Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2017, 3, 56-68

Open Access Article

Competental approach to professional training as a determinant factor of effective employment of youth

Zolotova Larysa
graduate student, Odessa National Economic University, E-mail:larisa.zolotova.2014@mail.ru

Cite this article:

Zolotova L., (2017) Competental approach to professional training as a determinant factor of effective employment of youth. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 3(245), pp. 56-68.

Abstract

The influence of the competence approach to vocational training on the formation of effective employment of young people in modern socio-economic conditions is examined, the essence and basic ideas of the competence approach are considered on the basis of the current trends in the development of the youth labor market. The forecasts of the most demanded professions of the future are given, and the expediency of implementing the competence аpproach in the area of youth training.

Keywords

competence approach, effective youth employment, education system, vocational training, labor market.

JEL classification: I200

UD classification: 330

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Белых И. Формирование профессиональных компетенций: проблема управле- ния / И. Белых // Высшее образование в России. – 2006. – № 11. – С. 46–49.
  2. Березюк О. Розвивальний аспект формування професійної компетентності май- бутніх судноводіїв / О. Березюк, В. Кара, В. Савченко // Вища школа. – 2010. – № 1. – С. 53–59.
  3. Вербицкий А. Контекстное обучение в компетентностном подходе / А. Вер- бицкий // Высшее образование в России. – 2006. – № 11. – С. 39–46.
  4. Гура О. І. Теоретико-методологічні основи формування психолого-педагогічної компетентності викладача вищого навчального закладу в умовах магістратури : авто- реф. дис.д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. І. Гура ; Ін-т вищ. освіти АПН України. – К., 2008. – 36 с.
  5. Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування базових професійних компетенцій у майбутніх фахівців технічних спеціальностей : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / В.А. Петрук; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2008. – 36 с.
  6. Филатова Л.О. Компетентностный подход к построению содержания обучения как фактор развития преемственности школьного и вузовского образования//Дополнительное образование.-2005.-№7.-С.9-11.
  7. Федоров А.Э., Метелев С.Е., Соловьев А.А., Шлякова Е.В./ Компетентностный подход в образовательном процессе. Монография / [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: http://window.edu.ru/resource/001/80001/files/kompetentnost.pdf
  8. Профессии будущего: Матеріали офіційного сайту https://hh.ua/article/17293
  9. Баранников А. В. Компетентностный подход и качество образования / А.В. Баранников. – М.: Московский центр качества образования, 2008. - 210 с.
  10. Future of jobs: Матеріали офіційного сайту Всесвітнього економічного форуму http://reports.weforum.org/future-of-jobs-2016/
  11. Матеріали офіційного сайту Атлас новых профессий http://atlas100.ru/catalog/

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->