Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2017, 3, 68-81
Marketing communications of innovative projects are in the conditions of informatizations of society
Kolotova Natalya
Odessa national polytechnic university. E-mail: nkolotova@bk.ru
Cite this article:
Kolotova N., (2017) Marketing communications of innovative projects are in the conditions of informatizations of society. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 3(245), pp. 68-81.
Abstract
In the article is considered the complex of marketing of innovations, its features are determined at the present stage of the economic development of society. It is shown that communication is of great importance in the marketing- mix of innovative projects. The special attention in the article is spared to the mechanism of forming of marketing communications of innovative project on the different stages of his life cycle. Unintentional marketing communications are identified - informal communication of project participants with representatives of the environment, which, in the context of the informatization of society, is becoming increasingly important. It is established that any marketing decision regarding any "P" marketing complex of innovative project should be analyzed, first of all, from the point of view of communication that will be formed by this decision.
Keywords
marketing communications, innovative projects, complex of marketing, informatization of society.
JEL classification: М310
UD classification: 339.138
References
- Ілляшенко Н. С. Організаційно-економічні засади інноваційного маркетингу промислових підприємств : монографія / Н. С. Ілляшенко. – Суми: "Вид-во СумДУ", 2011. – 192 c.
- Артемова Н.В. Управление формированием и реализацией эффективной системы маркетинга инновационной продукции промышленных предприятий: автореф. дис. на сосискание науч. степени канд. екон. наук.: спец 08.00.05 «Экономика и управление народным хозяйством (маркетинг)» / Н.В. Артемова. – Орел, 2014. – 25 с.
- Палий В. Ф. Еще раз про маркетинг-микс, или не оставить ли наконец в покое концепцию 4Р? / В. Ф. Палий // Маркетинг в России и за рубежом. - 2004. - № 3. - С. 19-23.
- Баркалов С.А., Воропаев В.И., Секлетова Г.И. Математические основы управления проектами. – М.: Высшая школа, 2005. – 423 с.
- Рекундаль Я. Маркетинговые коммуникации для интернет-стартапов: Как привлечь клиентов / Яна Рекундаль – М.: Lennex Corp, —Подготовка макета: Издательство Нобель Пресс, 2013. – 74 с.
- Коршунов И.А., Гапонова О. С. Этапы развития организационной структуры молодых инновационных компаний // Инновации. 2013. №1 (171). – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/etapy-razvitiya-organizatsionnoy-struktury-molodyh-innovatsionnyh-kompaniy
- Мочалина Я.В. Особенности функционирования инновационных предприятий в концепции жизненного цикла // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. – 2010. – №11. – С.78-82.
- Кучко Е. Е. «Жизненный цикл» инновационного процесса: этапы и особенности реализации // Философия и социальные науки: Научный журнал. – 2009. - № 3. – С. 73-77. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://elib.bsu.by/handle/123456789/8193
- Перерва П.Г. Маркетинговые коммуникации как инструмент инновационной стратегии предприятия [Текст] / Перерва П.Г., Синтаи И. // Сборник научных трудов "Вестник НТУ "ХПИ": Технічний прогрес та ефективність виробництва №62 - Вестник НТУ "ХПИ", 2010. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://archive.kpi.kharkov.ua/files/19909/