Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2017, 5, 96-106
Open Access Article
Кузнецова Інна
Доктор економічних наук, професор, Одеський національний економічний університет, e-mail:inna.stream@mail.ru
Кублікова Тетяна
кандидат економічних наук, професор, Одеський національний економічний університет, e-mail:inna.stream@mail.ru
Кузнецова Інна, Кублікова Тетяна. Сучасні концепції формування конкурентних стратегій підприємства. / І. Кузнецова, Т. Кублікова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2017. – № 5(247). – С. 96-106.
Доведено, що використання типових конкурентних стратегій загрожує підприємствам руйнуванням конкурентних відмінностей. На підставі критичного огляду наукових джерел виокремлено основні сучасні концепції формування конкурентних стратегій до яких віднесено: галузевого позиціонування, ключових компетенцій, забезпечення ринкового лідерства, підприємницької екосистеми, теорії ігор, конкурентної еволюції. Обґрунтовано доречність розгляду конкурентної переваги „домінуючої позиції“, яку можна отримати в системі накопичення цінності через правильно обрану позицію відносно підприємств, розташованих на інших рівнях системи. Розглянуто розвиток концепції галузевого позиціонування в напряму системи накопичення цінності. Визначено методологічні підходи щодо ідентифікації та підтримку домінуючого положення підприємства у системі накопичення цінності. Доведено важливість для зернових компаній побудови її унікального ланцюга цінності. Останній визначено як структурний чинник конкурентної переваги.
конкурентні стратегії, конкурентна перевага, галузеве позиціонування, домінуюча позиція, система накопичення цінності.
JEL classification: L100
УДК: [005.52:330.133.1] :338.2