Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2017, 6,81-93
Музейна мережа в контексті сучасних проблем екскурсології
Нездоймінов Сергій
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:2072945@gmail.com
Загорулько Світлана
студентка, Одеський національний економічний університет, e-mail:svetlanazagorulko95@gmail.com
Цитувати статтю:
Нездоймінов С., Загорулько С. Музейна мережа в контексті сучасних проблем екскурсології / С. Нездоймінов, С. Загорулько // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2017. – № 6(248). – С. 81-93.
Анотація
Стаття присвячена вирішенню проблем розвитку екскурсійної діяльності в сфері туристичного бізнесу. Розкрито сутність музейної діяльності як форми пізнання історії та культури, традицій нації, роль музеїв в екскурсологіі. Проаналізовано динаміка розвитку музеїв та туристично-екскурсійної діяльності в Україні та Одеському регіоні, визначені фактори, які впливають на привабливість музеїв і їх експозицій. Виділено проблеми формування національних музейних мереж з урахуванням міжнародного досвіду їх розвитку. Визначено наукові підходи до розвитку інноваційної складової в музейному менеджменті. Обґрунтовано доцільність впровадження міжнародного досвіду формування національної музейної мережі щодо активізації екскурсійної діяльності на туристичному ринку. Пропонується запровадити в основу розвитку екскурсійної діяльності українських музеїв концепцію "social network" - мережевого партнерства, мережевого менеджменту.
Ключові слова
екскурсологія, екскурсійна діяльність, музей, туризм, музейна мережа.
JEL classification: L830
УДК: 338.48: 379.8
Література
- Зінченко В.А. Екскурсологія як туризмологічна наука. / В.А. Зінченко. – Наукові записки Київського університету туризму, економіки і права. Серія: філософські науки. – 2010. – Випуск 8. - С. 211-223.
- Бабарицька В.Н. Екскурсознавство і музеєзнавство / В.Н. Бабарицька, А.К. Короткова, О.Ю. Малиновська. – Київ «Альтепрес» 2007. – 464 с.
- Галасюк С.С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності: навчальний посібник. Друге видання, доповнене і доопрацьоване / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – Херсон: Олді-Плюс, 2016. – 248 с.
- Салата О.О. Основи музеєзнавства: навчально-методичний посібник / О.О. Салата. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. – 164 с.
- Рутинський М. Й. Музеєзнавство: Навч. посіб. / М.Й. Рутинський, О.В. Стецюк. - К.: Знання, 2008. – 428 с.
- Мережа суб'єктів туристичної діяльності у 2016 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publtur_u.htm
- Державна служба статистики України / Статистична інформація / Туризм / Туристичні потоки 2000-2015 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
- Мережа та діяльність музеїв у 2016 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publtur_u.htm
- Головне управління статистики в Одеській області [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.od.ukrstat.gov.ua/
- Бален А.П. Музей как фактор развития культурно-познавательного туризма / А.П. Бален, С.Г. Нездойминов // Кримський економічний вісник. – 2014. – № 5 (12). – С. 5-7.
- Зайченко О. Гейміфікація музейного простору в аспекті типології поведінки музейного відвідувача //Місто: історія, культура, суспільство. – 2017. – №1(2). – С. 87-98.