Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2017,6, 14-24

Open Access Article

Online marketing researches in Ukraine: trends and perspectives

Ereshko Andrii
postgraduate student, Odessa National University of Economics,e-mail:andrew-ereshko@rambler.ru

Kerekeshа Olga
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Head of the Department of Foreign Languages Odessa National Economic University,e-mail:olik_k@ukr.net

Cite this article:

Ereshko, A., Kerekeshа, O. (2017), Online marketing researches in Ukraine: trends and perspectives. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 6(248), pp. 14-24.

Abstract

The article is devoted to the problem of marketing researches, their formation and modern tendencies in terms of information-technological revolution on the territory of Ukraine. Based on the analysis, generalization and systematization of scientific sources, the development of marketing research, as well as the prerequisites for the creation of directions for marketing research are highlighted. The article focuses on new technologies for conducting marketing research in the conditions of the Internet environment. Such type of marketing research as online research is considered and the main advantages of its implementation, as well as further perspectives of the development of this marketing tool are given.

Keywords

marketing, marketing research, management decisions, interviews, questionnaires.

JEL classification:M310

UD classification:339.138

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Анохин Е.В. История и организация рынка маркетинговых исследований / Е. В. Анохин // Экономика и предпринимательство. – 2015. – № 1. – С. 33-43.
  2. Аакер Д., Кумар В., Дэй Дж. Маркетинговые исследования : пер. с англ. / под ред. С. Божук. 7-е изд. – СПб.: Питер, 2004. – 816 с.
  3. Демків Я.В. Проблеми становлення та сучасного етапу розвитку маркетингу в Україні / Я.В. Демків // Матеріали Інтернет-конференції: Почасова економічна сфера: проблеми і перспективи розвитку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/1386/.
  4. Майовец Є.Н. Маркетинг: теория и методология: посібник / Є.Н. Майовець. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. – 450 с.
  5. Малхотра Н. К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство / Н.К. Малхотра. М .: Уильямс, 2007. – 960 с.
  6. Панкрухин А.П. Маркетинг: учебник / А. П. Панкрухин. М.: Omega-L, 2009. – 656 с.
  7. Shabanova L.B. Management of competitiveness in automotive industry / L.B.Shabanova, L.N.Safiullin // International Business Management. – 2016. – Volume: 10, Issue:22. – C. 5223-5226.
  8. Сотников Ю.М. Маркетинговый анализ с использованием пакета SPSS: Учебник / Ю.М. Сотников. – Одесса: Атланта, 2016. – 145 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->