Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2018, 2, 95-107

Open Access Article

International reputation of country as the factor of increasing of international competitiveness: logistics aspect

Korolenko Natalia
Candidate of Sciences (Economics), docent, Odessa National Economic University, e-mail:natkor@ukr.net

Solomko Vladlena
Odessa National Economic University, e-mail:saneldalv@gmail.com

Cite this article:

Korolenko, N., Solomko, V. (2018). International reputation of country as the factor of increasing of international competitiveness: logistics aspect . Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 2 (254), pp.95-107.

Abstract

In the presented work, the process of creation and consumption of a positive image of the state, positioning, as the main method of formation, and a communicative strategy for its promotion is explored. One of the main aspects of soft power is international prestige. The authors study the concept of "the image of the state", the purpose of its construction, the functions and factors that influence the positive formation. Considerable attention is paid to the tools and mechanisms for the formation of a positive image of the country. The article analyzes the views of the researcher Ernest Galumov, the results of his study, the types of image, and gives examples. The logistic aspect of increasing the international competitiveness of the country is determined. In the end, it tells about business reputation or goodwill, concepts and factors of influence on them.

Keywords

image of the country, business reputation, international prestige, informational logistics, marketing communication system, international competition, goodwill.

JEL classification: F 000

UD classification: 658.8

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Joseph S Nye. Public Diplomacy and Soft Power // The Annals of the American Academy of Political and Social Science. – 2008. – vol. 616, № 1. – Р.94.
  2. Василенко И.А. Имиджевая стратегия России в контексте мирового опыта. / И.А. Василенко // Власть. – 2013. – C. 24-28.
  3. Николаева Ю. В., Болголюбова Н.М. Межкультурная коммуникация и международный культурный обмен / Николаева Ю.В., Болголюбова Н. M. // Культурологiя – 2009. – С. 367-369.
  4. Лебедева Т.П., Михайленко Т.А. Имидж государства в мировом политическом пространстве: структурные модели формирования / Т.П. Лебедева, Михайленко Т. А. // Архiв наукових статей. – 2014. – С. 191-194.
  5. Шелег Н.С., Енин Ю.И. Междуународная торговля / Н.С. Шелег, Ю. И. Енин. – К.: Вища школа, 2014. – 68 с.
  6. Федорів Т. Репутація краіни та державний брендинг як категорії науки державного управління / Т. Федорів. – К.: Нацiональна академiя державного управлiння при Президентовi України,2011.–12 с.
  7. Имидж и репутация – две большие разницы [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.sostav.ru/articles/2002/03/25/pr250302/
  8. Короленко Н.В. Логістичний аспект управління туристичними підприємствами: формування позитивного іміджу регіону // Агросвіт. – № 23. – 2013. – С. 54-59.
  9. Крикавський Є.В. Логістичне управління /Є.В.Крикавський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005. – 684 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->