Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 2, 124-139
Open Access Article
Мужайло Василь
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і логістики, Одеська національна академія харчових технологій, e-mail:Stas560823@mail.ru
Кривоногова Ірина
кандидат економічних наук, старший викладачкафедри управління бізнесом, Одеська національна академія харчових технологій, e-mail:krirgen@yandex.ua
Мужайло В., Кривоногова І. Формування ринку соціальних послуг в умовах сучасної України / В. Мужайло, І. Кривоногова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 2(254). – С. 124-139.
У статті висвітлено концептуальні підходи до визначення таких понять як «послуга», «соціальні послуги», « громадські послуги». Розглянуто та проаналізовано існуючі способи (моделі) забезпечення послуг, що надаються за участі держави: довіра, управління за допомогою постановки цілей і оцінки результатів, голос, вибір і конкуренція. Обґрунтовано необхідність вдосконалення системи надання послуг шляхом реалізації активної та виваженої соціальної політики, підвищення ролі держави в упорядкуванні соціальних процесів. Показано, що суб’єктами надання соціальних послуг можуть стати не тільки державні установи, що володіють значним досвідом у цій галузі, але і бізнесові структури, неурядові, громадські організації за умови різкого підвищення рівня і якості менеджменту. Дослідження ринку соціальних послуг, як одного із різновидів єдиного раніше ринку фізичних товарів і послуг, і особливо практики його функціонування, дозволило визначити його специфіку, без знання і врахування якої неможливо досягти успіху у самих найрізноманітніших видах підприємницької діяльності. Виявлено, що ринок соціальних послуг, який знаходиться в Україні в процесі свого становлення та розвитку, являє собою особливу модифікацію ринкового механізму, а саме – квазіринок, у якому координація взаємовідносин між виробниками і споживачами послуг регулюються ринковими інститутами на відміну від бюрократичної системи державного замовлення. І що саме перехід до надання соціальних послуг на основі ринкових засад є проривом до міжнародних стандартів високої якості.
послуги, ринок соціальних послуг, моделі забезпечення послуг, бізнесові структури, громадські організації, соціальна політика, добробут, меріторні блага, квазіринок, менеджмент.
JEL classification: L 220
УДК: 330.6