Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2018, 4,117-128

Open Access Article

Ways to increase the competitiveness of the enterprise

Magomedov Anvar
Master of Odessa National Economic University,e-mail:k.eung@oneu.edu.ua

Cite this article:

Magomedov, A. (2018), Ways to increase the competitiveness of the enterprise. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 4(256), pp. 117-128.

Abstract

The theoretical aspects of enterprise competitiveness are considered in the paper; the analysis of the financial condition of the research object and the assessment of the level and reels for increasing the competitiveness of the institution are carried out. The essence of the concept of "competitiveness" is also explored and the main ways of increasing the competitiveness of the enterprise in the current market conditions are outlined. Economic justification of ways to increase competitiveness is given. Presents the existing quantitative methods for assessing competitiveness and concluded that no qualitative evaluation. The views of well-known scientists on the category "competitiveness" are given.

Keywords

trade enterprise, competitiveness, marketing-strategy, demand, supply, solvency.

JEL classification: М111

UD classification: 658

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Янковий О. Г. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: монографія / О. Г. Янковий. – Одеса : Атлант, 2013. – 470 с.
  2. Портер М. Конкуренция: Пер. с англ. / М. Портер. – М.: Вильямс, 2005. – 608 с.
  3. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / Майкл Портер; Пер. с англ. — 4-е изд. — М.: Альпина Паблишер, 2011. — 453 с.
  4. Парамонова Т. Н. Конкурентоспособность предприятия розничной торговли: учебное пособие / Т. Н. Парамонова, И. Н. Красюк. — М.: КНОРУС, 2013. — 120 с.
  5. Денисова А.Л., Уляхин Т.М. Управление конкурентоспособностью промышленного предприятия: аспекты качества. Монография – Тамбов: Изд -во Тамб. гос. техн. ун-та, 2006. – 120 с.
  6. Проблеми підвищення ефективності господарювання в народногосподарському комплексі (на мезо- та мікроекономічних рівнях): монографія / за ред. А.І. Ковальова, Н.В. Сментини. – Одеса: Атлант, 2013. – 398 с.
  7. Ковальов А. І. Підвищення ефективності антикризового управління в корпоративному секторі на основі реінжинірингу бізнес-процесів / І. А. Ковальов // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. пр. / голов. ред. М. І. Звєряков; Одеський нац. екон. ун-т. – Одеса, 2014. – Вип. 3 (54). – С. 124-130.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->