Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2018, 4,154-164

Open Access Article

Segmenting of milk and dairy market in Ukraine

Cheban Roman
Master of Odessa National Economic University,e-mail:Roman.Cheban@ukr.net

Cite this article:

Cheban, R. (2018), Segmenting of milk and dairy market in Ukraine. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 4(256), pp. 154-164.

Abstract

The economic conditions that have developed in recent years in Ukraine put the industry's task to meet not only the domestic demand for high-quality products, but also to provide the population with high-quality products and enter the EU market. In the conditions of expanding competition, the factor, such as the state of the general market situation, becomes of increasing importance for ensuring the stability of production and profitability of products. As part of the analysis of market conditions, the study of market segmentation is a prerequisite for the formation of a coherent picture of the state of the market that is needed to create a state economic and social policy of market regulation. Only by determining the volume of consumption and the main groups of consumers, it is possible to decide on the need for certain changes in the industry.

Keywords

segmentation, milk, dairy products, agriculture.

JEL classification: J 443

UD classification: 339.138

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Особливості ринку молока в Україні. Виробництво і споживання. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://koloro.ua/blog/issledovaniya/osobennosti-rynka-moloka-v-ukraine-p roizvodstvo-i-potreblenie.html
  2. Молочний сектор: реалії і перспективи[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://agro-business.com.ua/ekonomichnyi-gektar/2805-molochnyi-sektor-realiii-i-perspektyvy.html
  3. Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг. Загальний курс, 5-те видання: Пер. з англ.: уч. пос. – М.: Видавничий дім "Вільямс", 2001. – 608 с.
  4. Савицька В.П. Актуальні проблеми розвитку ринку молока і молочних продуктів // Економіка АПК. – 2016, № 11. – С. 102-106.
  5. Саблук П.Т., Карич Д.Я., Коваленко Ю.С. Основи організації сільськогосподарського ринку. – К.: ІАЕ УААН, 2003. – 188 с.
  6. Дудар Т.Г., Голомша Н.Є. Перспективи розвитку регіонального ринку молока і молокопродуктів // Економіка АПК. – 2012, № 9. – С. 126-
  7. Кочетков О.В., Вольвак С.О. Маркетинг у підвищенні конкурентоспроможності молокопереробних підприємств // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Випуск 129. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2003. – С. 182-186.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->