Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 5, 208-220

Open Access Article

Особливості визначення стратегії розвитку підприємства

Плотнікова Анна
магістр, Одеський національний економічний університет, e-mail:plotnicova@ukr.net

Янковий Вололимир
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:vladimir_ya@ukr.net

Цитувати статтю:

Плотнікова Анна, Янковий Вололимир. Особливості визначення стратегії розвитку підприємства. / А. Плотнікова, В. Янковий // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 5(257). – С. 208-220.

Анотація

У статті розглянуто та проаналізовано різні дефініції терміну «стратегія», які існують у вітчизняній та зарубіжній літературі та на їх основі надано визначення терміну. Також розглянуто термін «розвиток» з позиції трьох основних підходів. Досліджено погляди різних науковців до поняття «стратегія розвитку підприємства». Розглянуто стратегії скорочення з позиції розуміння сутності розвитку як такого та доведено їх непричетність до групи стратегій розвитку. Запропоновано визначення стратегії розвитку підприємства. Систематизовано сучасні праці вчених з класифікацій стратегії розвитку. Розглянуто ознаки стратегії розвитку та принципи її формування. Надана та проаналізована схема етапів формування стратегії розвитку. Результати, отримані в процесі дослідження можуть стати теоретичною основою для проведення майбутніх наукових досліджень, пов’язаних з визначенням, формуванням та розробкою стратегії розвитку підприємства.

Ключові слова

: стратегія, розвиток, підприємство, стратегія розвитку, стратегія скорочення, принципи, етапи.

JEL classification: L100

УДК: 005.2:658

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Наливайко А. П. Стратегія підприємства адаптація організацій до впливу світових суспільно-економічних процесів: моногр. — К.: КНЕУ, 2013. — 454 с.
  2. Ансофф И. Стратегический менеджмент. – СПб.: П, 2010. – 344 с.
  3. Портер, Майкл. Конкурентна стратегія [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://online.kz/wp-content/uploads/2016/12/
  4. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент: создание конкурентного преимущества. – М.: Вильямс, 2016. – 592 с.
  5. Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://alleng.org/d/manag/man117.htm
  6. Шеховцева Л.С. О некоторых понятиях стратегического управления – 2012 г. – С. 34-41
  7. Виханский О.С. Стратегическое управление [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.al24.ru/wp-content/uploads/2015/12/
  8. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 2012 р. – 152 с.
  9. Бланк И.А. Торговый менеджмент [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.booksite.ru/localtxt/blanc
  10. Мельник, Л.Г. Теория развития систем: монография / Л.Г. Мельник. – Сумы: Университетская книга, 2016. – 447 с.
  11. Матіщак Ю. І. Характеристика поняття «розвиток підприємства» та його зв’язку з іншими економічними категоріями / Ю. І. Матіщак // Науковий вісник. Одеський національний економічний університет. Всеукраїнська асоціація молодих науковців. – Науки: економіка, політологія, історія. – 2015. - № 3(223). – С. 102-112.
  12. Дорошук А.А. Выбор стратегии предприятия в условиях экономического кризиса // Стратегии развития предприятия в условиях рыночной экономики – 2012. – № 3. – С. 92 – 95.
  13. Рульєв В.А., Гуткевич С.О. Менеджмент : навч.посіб. / В.А. Рульєв, С.О. Гуткевич. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 312 с.
  14. Зуб А.Т. Стратегический менеджмент: теория и практика : учеб. пособ. / А.Т. Зуб. – M. : Аспект Пресс, 2013. – 415 с.
  15. Головінов М.І. Стратегія розвитку підприємства: сутність і ознаки / М.І. Головінов, О.І. Литвинов // Науковий вісник : Зб. науково-технічних праць. – Львів : Національний лісотехнічний університет України. – 2014. – Вип. 21.19. – С. 224-228
  16. Тюха І. В., Денисюк І. О. Стратегія розвитку у системі стратегій підприємства //Економіка харчової промисловості. – 2013. – №. 3. – С. 33-37
  17. Хацер М. В. Стратегія розвитку підприємства в умовах нестабільності економіки держави // Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). – 2015. – №. 3 (27).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->