Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 6-7, 142-159
Open Access Article
Осипова Марія
к.е.н., доцент, кафедра економіки, права та управління бізнесом, Одеський національний економічний університет, e-mail:maria55557@rambler.ru
Козлова Ірина
магістр, Одеський національний економічний університет, e-mail:erin.k13e@gmail.com
Осипова М., Козлова І. Кон’юнктурні дослідження світового ринку фруктів / М. Осипова, І. Козлова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 6-7(258-259). – С. 142-159.
Стаття присвячена дослідженню національного та світового ринку фруктів, визначенню можливостей та розробці подальших рекомендацій для перспективного розвитку даної галузі в Україні. Незважаючи на велику кількість наукових робіт, присвячених дослідженню особливостей функціонування ринку сільськогосподарської продукції, ринок фруктів, властиві йому умови та тенденції потребують окремого детального аналізу. Окреслено важливу роль дослідження кон’юнктури, що дозволяє ефективно прогнозувати розвиток на різних рівнях. Надано загальне визначення кон’юнктури ринку, вказана класифікація факторів, що мають на неї вагомий вплив. Узагальнено теоретичні основи та завдання кон’юнктурних досліджень. Значна увага приділяється особливостям функціонування світового та вітчизняного ринку сільськогосподарської продукції на основі ринку фруктів за допомогою аналізу основних економічних показників: виробництво, споживання, експорт, імпорт та рівень цін. Представлено основних світових учасників на ринку, охарактеризовано структуру їх експорту та імпорту. Сформульовано основні тенденції, які властиві світовому аграрному ринку. Виявлено фактори, що впливають на стан сучасної кон’юнктури ринку сільськогосподарської продукції в Україні. Відмічено потенціал зростання обсягів виробництва фруктів для постачання на внутрішній ринок. Визначено проблеми, що стримують вихід України на світовий ринок, та вказані можливості їх вирішення за допомогою впровадження якісних змін у виробництві, доробці продукції та покращення логістики у галузі. У процесі дослідження виявлена недостатня державна підтримка ринку фруктів, яка повинна носити більш ефективний характер шляхом створення програм для просування на іноземні ринки, адаптування стандартів якості до вимог ЄС, кооперації дрібних виробників, розвитку нових сегментів.
кон’юнктурні дослідження, кон’юнктура, ринок фруктів, сільське господарство, садівництво, аграрний ринок.
JEL classification: L100; Q130
УДК: 664.853:339.9