Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 6-7, 190-207/p>

Open Access Article

Фактори конкурентоспроможності електромонтажного підприємства

Юрескул Юлія
магістр, Одеський національний економічний університет, e-mail:yureskul0410@gmail.com

Однолько Вікторія
к.е.н., ст. викладач, кафедра економіки, права та управління бізнесом, Одеський національний економічний університет, e-mail:Odnolko.vika@ukr.net

Цитувати статтю:

Юрескул Ю., Однолько В. Тенденції розвитку та інвестиціна привабливість сільського господарства України / Ю. Юрескул, В. Однолько // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 6-7(258-259). – С. 190-207.

Анотація

У статті розглянуті наукові підходи щодо визначення поняття конкурентоспроможності підприємства. Визначені ключові фактори конкурентоспроможності суб’єктів господарювання, зосереджена увага на їх групуванні за різними критеріями. Надана характеристика зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Проведено аналіз зовнішніх та внутрішніх факторів, які впливають на конкурентоспроможність підприємства, що працює на ринку електромонтажних послуг в місті Одеса. Такий аналіз дає можливість дослідити не лише процеси перетворення, що протікають у внутрішньому середовищі підприємства, у тому числі і результати його діяльності, але й динаміку змін, що пов’язана із зовнішнім середовищем, в якому функціонує підприємство, для своєчасного й адекватного реагування на всі зміни, які відбуваються. Проведено SWOT-аналіз діяльності електромонтажної компанії «РА-КУРС ПЛЮС». За результатами аналізу впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, виявлені сильні і слабкі сторони, загрози та можливості діяльності електромонтажного підприємства. Сформульовані подальші стратегії розвитку електромонтажного підприємства «РА-КУРС ПЛЮС», з метою ведення, в подальшому, ефективної господарської діяльності та підвищення рівня його конкурентоспроможності. Обґрунтовані фактори успіху досліджуваного підприємства. Визначені основні умови забезпечення конкурентоспроможності підприємства, яке проводить свою господарську діяльність на ринку електромонтажних послуг, та запропоновані головні заходи щодо підвищення конкурентоспроможності аналізованого підприємства. Для розробки загальної стратегії підвищення конкурентоспроможності електромонтажного підприємства «РА-КУРС ПЛЮС», запропоновано визначити результат фокусування на внутрішніх факторах конкурентоспроможності: маркетингова діяльність; менеджмент; система управління; економічна безпека; репутація підприємства; фінансова, інноваційна та інвестиційна діяльність; корпоративна культура; кваліфікація персоналу; конкурентна стратегія.

Ключові слова

конкурентоспроможність, електромонтажне підприємство, зовнішні фактори, внутрішні фактори, SWOT-аналіз, напрями підвищення конкурентоспроможності.

JEL classification: D410

УДК: 658.515:658.821

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Ашмарина С.И. Основные факторы обеспечения конкурентоспособности предприятий строительной отрасли / С.И. Ашмарина, А.В. Шепелев // Вестник Самарского государственного экономического университета. – 2010. – № 7. – С. 100–105.
  2. Калашникова Л. М. Конкурентоспособность предприятий и их продукции / Л. М. Калашников // Машиностроитель. – 2003. – №11. – С. 15–18.
  3. Клименко С.М. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навчальний посібник / С.М. Клименко, О.С. Дуброва, Д.О. Барабась. – К.: КНЕУ, 2006. – 527 с.
  4. Писаревський І.М. Стратегічний менеджмент: Підручник / І.М. Писаревський, О.М.Тищенко, М.М. Поколодна. – Х.: ХНАМГ, 2009. – 287 с. vСысоева Е.А. Факторы конкурентоспособности предприятия: подходы и составляющие / Е.А. Сысоева // Экономические науки. – 2010. – №12 (73). – С.283–287.
  5. Фасхиев Х. А. Определение конкурентоспособности предприятия / Х. А. Фасхиев // Маркетинг в России и за рубежом. – 2009. – №4. – С. 75–83. vЦивінський К. В. Функціональна структура АСУ електромонтажним виробництвом / К. В. Цивінський // Проблеми інформатизації та управління. – 2010. – №4. – С.100–104.
  6. Янковий О.Г. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: монографія / О.Г. Янковий. – Одеса: Атлант, 2013. – 470 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->