Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 6-7, 190-207/p>
Open Access Article
Юрескул Юлія
магістр, Одеський національний економічний університет, e-mail:yureskul0410@gmail.com
Однолько Вікторія
к.е.н., ст. викладач, кафедра економіки, права та управління бізнесом, Одеський національний економічний університет, e-mail:Odnolko.vika@ukr.net
Юрескул Ю., Однолько В. Тенденції розвитку та інвестиціна привабливість сільського господарства України / Ю. Юрескул, В. Однолько // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 6-7(258-259). – С. 190-207.
У статті розглянуті наукові підходи щодо визначення поняття конкурентоспроможності підприємства. Визначені ключові фактори конкурентоспроможності суб’єктів господарювання, зосереджена увага на їх групуванні за різними критеріями. Надана характеристика зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Проведено аналіз зовнішніх та внутрішніх факторів, які впливають на конкурентоспроможність підприємства, що працює на ринку електромонтажних послуг в місті Одеса. Такий аналіз дає можливість дослідити не лише процеси перетворення, що протікають у внутрішньому середовищі підприємства, у тому числі і результати його діяльності, але й динаміку змін, що пов’язана із зовнішнім середовищем, в якому функціонує підприємство, для своєчасного й адекватного реагування на всі зміни, які відбуваються. Проведено SWOT-аналіз діяльності електромонтажної компанії «РА-КУРС ПЛЮС». За результатами аналізу впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, виявлені сильні і слабкі сторони, загрози та можливості діяльності електромонтажного підприємства. Сформульовані подальші стратегії розвитку електромонтажного підприємства «РА-КУРС ПЛЮС», з метою ведення, в подальшому, ефективної господарської діяльності та підвищення рівня його конкурентоспроможності. Обґрунтовані фактори успіху досліджуваного підприємства. Визначені основні умови забезпечення конкурентоспроможності підприємства, яке проводить свою господарську діяльність на ринку електромонтажних послуг, та запропоновані головні заходи щодо підвищення конкурентоспроможності аналізованого підприємства. Для розробки загальної стратегії підвищення конкурентоспроможності електромонтажного підприємства «РА-КУРС ПЛЮС», запропоновано визначити результат фокусування на внутрішніх факторах конкурентоспроможності: маркетингова діяльність; менеджмент; система управління; економічна безпека; репутація підприємства; фінансова, інноваційна та інвестиційна діяльність; корпоративна культура; кваліфікація персоналу; конкурентна стратегія.
конкурентоспроможність, електромонтажне підприємство, зовнішні фактори, внутрішні фактори, SWOT-аналіз, напрями підвищення конкурентоспроможності.
JEL classification: D410
УДК: 658.515:658.821