Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 8, 56-68
Open Access Article
Іванченко Анастасія
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:Od210496iao@gmail.com
Маркітан Олександр
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:markitanas@ukr.net
Іванченко Анастасія, Маркітан Олександр. Напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі. / А. Іванченко, О. Маркітан // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 8(260). – С. 56-68
У статті досліджено та проаналізовано сутність поняття «конкурентоспроможність» та "конкурентоспроможність підприємства". Приведено власне бачення поняття "конкурентоспроможність". Розглянуто погляди вчених на визначення конкурентоспроможності підприємства. Досліджено основні фактори, від яких залежить конкурентоспроможність торговельних підприємств. Охарактеризовані основні риси конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі. Позначено основні завдання в сфері підвищення конкурентоспроможності підприємств. Визначено основні організаційні заходи підвищення конкурентоспроможності. Показано основні шляхи вирішення проблем підвищення конкурентоспроможності торговельних підприємств в сучасних економічних умовах. Сформульовано важливі умови забезпечення конкурентоспроможності сучасного підприємства. Розглянуто поняття стратегії торговельного підприємства. Розглянуто та сформульовано етапи розробки конкурентних стратегій підприємств роздрібної торгівлі. Визначено мету конкурентної стратегії. Обґрунтовано чинники підвищення конкуренто-спроможності підприємства шляхом стратегічного управління. Досліджено сучасні механізми підвищення конкуренто-спроможності підприємства шляхом стратегічного управління. Надано рекомендації по вибору конкурентної стратегії в залежності від формату торговельного підприємства. Надано рекомендації по вибору конкурентної стратегії в залежності від періоду, впродовж якого стратегія діє. Використання запропонованих заходів та стратегій дає змогу досягти єдності дій усіх складників і ланцюгів бізнес-процесів; упровадити ефективну систему управління конкурентоспроможністю з урахуванням клієнтоорієнтованої інноваційної спрямованості та викликів й запитів сьогодення; трансформувати конкурентну політику та конкурентний потенціал підприємства роздрібної торгівлі.
конкурентоспроможність, фактори конкурентоспроможності, підвищення конкурентоспроможності, роздрібна торгівля, ринок, торгове підприємство, стратегія, конкурентна стратегія.
JEL classification: D410
УДК: 338