Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 9, 209-222
Open Access Article
Фіалковська Анастасія
кандидат економічних наук, викладач, Одеський національний економічний університет, e-mail:fian.od.ua@ukr.net
Ковальчук Іван
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:fian.od.ua@ukr.net
Фіалковська Анастасія, Ковальчук Іван. Сучасні тенденції розвитку ринку спортивного одягу. / А. Фіалковська, І. Ковальчук // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 9(261). – С. 209-222
В наш час ступінь розвитку спортивних галузей здійснює значний вплив на розвиток суспільства, рівень і якість життя населення, соціальну та підприємницьку активність. Спорт, як засіб соціально-економічного зміцнення країни, проявляється майже в усіх сферах людської діяльності. Зокрема, в економічній сфері це підвищення попиту на послуги спортивних залів та фітнес-клубів, зростання продажів спортивної атрибутики, спеціалізованих продуктів харчування, спортивного одягу та взуття. Паралельно з цим постійно з’являються нові види спорту, а отже з кожним роком зростають і спортивні потреби. Зі структурного погляду, сегмент спортивного одягу утримує найбільшу частку світового ринку спортивних товарів. Для сучасної молоді популярність спортивного стилю одягу пов’язана вже не стільки з інтересом безпосередньо до спорту, скільки з модою на здоровий спосіб життя та поширенням відповідних тенденцій на ринок одягу. Отже й портрет споживача на вітчизняному ринку спортивного одягу сформувався під впливом таких чинників як конкуренція між вітчизняними і закордонними виробниками, збільшення впливу світової тенденції наслідування всесвітньо відомих особистостей, паралельне існування різних модних напрямів у різних соціальних групах. Ринок спортивного одягу в Україні, незважаючи на всі економічні негаразди, намагається утримувати поточні позиції. Звичайно, фінансова криза останніх років та зростання курсу долару унеможливила його розвиток. Проте для когось з підприємців ця обставина стала причиною банкрутства, в той час як для інших - поштовхом до активного розвитку. Зокрема, якщо донедавна практично всі спортивні магазини були орієнтовані виключно на продаж дорогих спортивних товарів відомих світових брендів, то в останні роки більшість продукції вже належить до середнього цінового сегменту. Розвитку цієї ніші також сприяє переміщення основної частки продажів з ринків з великою кількістю контрафактної продукції у магазини. Крім того, все більшим попитом користується продукція вітчизняних виробників.
аналіз кон’юнктури, структура ринку, попит, пропозиція, експорт, імпорт, ціна.
JEL classification: R400
УДК: 339.138:687.14