Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2018, 10, 146-161

Open Access Article

Формування методичного підходу до управління результативністю діяльності підприємств

Ларін Ігор
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:odecit5@gmail.com

Карпенко Юлія
кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет, e-mail:uliauliavk@gmail.com

Цитувати статтю:

Ларін Ігор, Карпенко Юлія. Формування методичного підходу до управління результативністю діяльності підприємств. / І. Ларін, Ю. Карпенко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 10(262). – С. 146-161.

Анотація

У статті досліджено основні наукові підходи до визначення сутності поняття «управління результативністю» та встановлено відсутність єдиного погляду щодо його трактування. Виявлено, що у рамках першого підходу управління результативністю розуміється як ефективне управління персоналом підприємства. Встановлено, що у рамках другого підходу управління результативністю трактується як концепція, що об'єднує встановлення цілей діяльності та показників, що їх вимірюють, організацію діяльності щодо їх досягнення, поетапний контроль виконання, а також аналіз ефективності діяльності окремих робітників та структурних підрозділів. Запропоновано методичний підхід до управління результативністю діяльності підприємства, що містить етапи визначення ключових факторів успіху за бізнес-процесами, розробки ключових показників за бізнес-процесами, перевірки бізнес-процесів стосовно виявлення проблемних аспектів їх реалізації та невідповідностей, усунення невідповідностей з використанням циклу Демінга. За результатами проведених досліджень було визначено, що існує два наукових підходи до управління результативністю. Перший полягає у тому, що управління результативністю розуміється як ефективне управління персоналом. У рамках другого підходу управління результативністю трактується як концепція, що об'єднує встановлення цілей діяльності та показників, що їх вимірюють, організацію діяльності щодо їх досягнення, поетапний контроль виконання, а також аналіз ефективності діяльності окремих робітників та структурних підрозділів. Поділяючі погляди представників другого наукового підходу, нами запропоновано методичний підхід до управління результативністю діяльності підприємства, що формалізовано за допомогою логічної схеми. У відповідності до нього основними етапами управління результативністю діяльності підприємства є наступні: визначення ключових факторів успіху за бізнес-процесами, визначення ключових показників за бізнес-процесами, перевірка бізнес-процесів стосовно виявлення проблемних аспектів їх реалізації та невідповідностей, усунення невідповідностей з використанням циклу Демінга.

Ключові слова

підприємство, діяльність підприємства, управління результативністю, бізнес-процес, цільовий показник, цикл Демінга.

JEL classification: D210

УДК: 336.018

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Hendry C., Bradley P., Perkins S. Missed a motivator. People Management. 1997. Р. 20–25
  2. Lockett J. Effective Performance Management: A strategic guide to getting the best out of people. London, Kogan, 265 р.
  3. Mohrman A.M., Mohrman S.A. Performance management is «running the business’. Compensation and Benefits Review, Р. 69–75
  4. Walters M. The Performance Management Handbook. London, Institute of Personnel and Development.
  5. Армстронг М., Барон А. Управління результативністю: Система оцінки результатів в дії / Пер. з англ. - М.: Паблішер, 2011. - 250 с.
  6. Армстронг М., Барон А. Управління ефективністю роботи. - М.: Гіппо, 2007, 365 с.
  7. Гері Кокінз. Управління результативністю. Як подолати розрив між оголошеної стратегією і реальними процесами / Пер. з англ. - М.: Паблішер, 2015. - 284 с.
  8. Incomes Data Services (1997) Performance Management. IDS Study No. 626. London, IDS
  9. Жучкова Г. А. Результативність діяльності підприємства: науково-методичні аспекти її визначення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2517
  10. Яхонтова Е. Управление результативностью: 10 шагов от идеи к реальным результатам [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.gd.ru/articles/3029-upravlenie-rezultativnostyu
  11. Портер Майкл Е. Конкуренция / Пер. с англ. О.Л. Пелявского и др. – М.: Вильямс, 2005. – 608 с.
  12. Каплан Р.С., Нортон Д.П. Сбалансированная система показателей, измеряющих эффективность. Измерение результативности компании. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. – С.123–144

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->