Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 1, 147-167

Open Access Article

Конкурентоспроможність промислових підприємств на ринку металопрокату в Україні

Сілічєва Наталія
Candidate of Еconomic Sciences, Assistant Professor, Одеський національний економічний університет, e-mail:silnatali_izm@mail.ru

Ромадан Катерина
магістрант, Одеський національний економічний університет, e-mail:Romadan.kate11@gmail.com

Цитувати статтю:

Сілічєва Наталія, Ромадан Катерина. Конкурентоспроможність промислових підприємств на ринку металопрокату в Україні. / Н. Сілічєва, К. Ромадан // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2018. – № 1(264). – С. 147-167.

Анотація

Одна з найважливіших задач розвитку підприємства і країни в цілому, нерозривно пов`язана з ефективністю виробництва, забезпечення випуску необхідної кількості сучасних виробів та покращення якості, досягнення конкурентоспроможності продукції на світовому ринку. Загострення конкурентної боротьби (за збут своєї продукції, за місце на ринку) поміж фірмами-виробниками змушує шукати їх нові засоби впливу на рішення покупців. Одним з таких шляхів є створення товарів покращеного рівня якості. Передовий закордонний досвід свідчить, що якість, безперечно, є найбільш вагомою складовою конкурентоспроможності, але разом з тим, можливості реалізації продукції, крім якості, визначаються значним числом параметрів і умов, більшість з яких розповсюджується не тільки на товар, але і на підприємство, фірму і навіть країну. Поняття конкурентоспроможності інтерпретується і аналізується в залежності від економічного об`єкту який розглядається. Безумовно, критерії, характеристики і фактори динаміки конкурентоспроможності на рівні товару, фірми, корпорації, галузі, національного господарства, або нації мають свою специфіку. Аналіз конкурентоспроможності може бути проведений для кожного з рівнів, в залежності від цілей дослідження. Конкуренція — важливий елемент механізму саморегулювання ринкової економіки і водночас конкретна форма її функціонування. У перекладі з латинської це слово означає «сходитися», «стикатися». Конкуренція — це суперництво між суб’єктами ринкової економіки за найкращі умови виробництва, вигідну позицію на ринку тощо. Вона є тією ринковою силою, що забезпечує взаємодію попиту і пропозиції, яка урівноважує ринкові ціни. Якщо говорити про поняття конкурентоспроможності на макрорівні, то воно відображає позиції національної економіки в системі міжнародних відносин, головним чином в сфері міжнародної торгівлі, і одночасно її здатність зміцнювати позиції. Це найбільш важливий, але не єдиний аспект поняття конкурентоспроможності нації. Слід враховувати здатність зберігати і нарощувати темпи економічного зростання, зайнятості, реальні доходи громадян.

Ключові слова

конкурентоспроможність, промислові підприємства, ринок, металопрокат, галузі, фірми, корпорації.

JEL classification: L 610; P 420; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-1-264-147-167

УДК: 669.658.821(477)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Портер М. Международная конкуренция. Конкурентное преимущество стран. – М.: Международное отношение, 1993. – 453 с.
  2. Градов А.П. Визначення конкурентоспроможності промислового підприємства – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 256 с.
  3. Метал-холдінг Одеса. Офіційний сайт. [Eлектронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.metall-holding.com.ua/odessa
  4. Статут підприємства ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД»
  5. Розвиток ринку металопрокату:[ Eлектронний ресурс]. – Режим доступу: http:// economics. unian.net /ukr/news /138056-rozvitok-rinku-metaloprokaty-.html
  6. Тищенко А. Н. Формирование конкурентной позиции предприятия в условиях кризиса: Монография. / А. Н. Тищенко, Ю. Б. Іванова, Н. А. Кизим – Х.: ИД «ИНЖЭК», 2007. – 376 с.
  7. Кузнецов Б.В. Влияние конкуренции и структуры рынков на развитие и поведение промышленных предприятий: эмпирический анализ [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://old-opec.hse.ru/analize_doc.asp?d_no=61551
  8. Фасхиев Х. А., Попова Е.В. Как измерить конкурентоспособность предприятия // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. – №4. – С. 53-68
  9. Игольников Г., Патрушева Е. Что понимать под конкурентноспособностью, инвестиционной привлекательно-стью и экономичностью производства // Российский экономический журнал. – 2012. – №11. – С.108-112

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->