Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 1, 167-185

Open Access Article

Шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «БК «Бастіон»

Янгьоз Аліна
магістрант, Odessa national economic university, e-mail:alina.yangyoz@gmail.com

Сілічєва Наталія
Candidate of Еconomic Sciences, Assistant Professor, Odessa national economic university, e-mail:silnatali_izm@mail.ru

Цитувати статтю:

Янгьоз Аліна, Сілічєва Наталія. Шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «БК «Бастіон». / А. Янгьоз, Н. Сілічєва // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 1(264). – С. 167-185.

Анотація

У статті розглянуті наукові підходи щодо визначення поняття конкурентоспроможності підприємства. Запропоновано вирішення проблеми формування напрямків підвищення ефективності конкурентоспроможності будівельних підприємств. Розглядаються основні стратегічні пріоритети підвищення конкурентоспроможності будівельних підприємств. Запропоновані напрямки дії управління конкурентоспроможності будівельних підприємств в умовах ринку. Перераховано основні способи підвищення конкурентосп¬роможності підприємств. Визначено новий комплекс інструментів для реалізації маркетингового механізму управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств в умовах ринку. Окреслені основні найбільш пріоритетні напрямки розбудови продуктивних відносин будівельного підприємства як основи ефективного управління конкурентоспроможністю підприємства. Проведено SWOT-аналіз діяльності будівельної компанії «Бастіон». За результатами аналізу впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, виявлені сильні і слабкі сторони, загрози та можливості діяльності будівельного підприємства. Сформульовані подальші стратегії розвитку будівельного підприємства «Бастіон», з метою ведення, в подальшому, ефективної господарської діяльності та підвищення рівня його конкурентоспроможності. Для розробки загальної стратегії підвищення конкурентоспроможності будівельного підприємства «Бастіон», запропоновано визначити результат фокусування на внутрішніх факторах конкурентоспроможності: маркетингова діяльність; менеджмент; система управління; економічна безпека; репутація підприємства; фінансова, інноваційна та інвестиційна діяльність; кваліфікація персоналу; конкурентна стратегія.

Ключові слова

конкурентоспроможність, оцінка конкурентоспроможності, будівельне підприємство, SWOT-аналіз.

JEL classification: D 410; O 330; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-1-264-167-185

УДК: 624:658.821

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Галелюк М.М. Система управління конкурентоспроможністю машинобудування підприємства // Віс¬ник економічної науки України. – 2008. – № 2. – С.25-31
  2. Кузьмін О.Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: [навч. посіб. для студ. спец. «Між¬народна економіка»] / О. Є. Кузьмін, Н. І. Горбаль. – Львів: Компакт-ЛВ, 2005. – 304 с.
  3. Балабанова Л.В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга: [монографія] / Л. В. Бала¬банова, А. В. Кривенко. – Донецк: ДонГУЭТ им. М. Туган-Барановского, 2004. – 147 с.
  4. Бондаренко Г.С. Управління конкуренто-спроможністю автотранспортного підприємства: автореф. дис. ... канд. еко¬ном. наук: спец. 08.06.02 «Підприємництво, менеджмент та маркетинг». – Харків, 2001. – 19 с.
  5. Мансуров Р.Е. Об экономической сущности понятий «конкурентоспособность предприятия» и «управление конкуре¬нтоспособностью предприятия» // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – № 2(52). – С. 91-94
  6. Піддубний І.О. Управління міжнародною конкурентоспромож-ністю підприємства / І. О. Піддубний, А. І. Піддубна. – Харків: ВД «ІНЖЕК», 2004. – 264 с.
  7. Журба І.О., Коляденко Ю.М. Сутність і значення конкурентоспроможності підприємства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua.
  8. Довбенко В.І. Чинники підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств за умов глобалізації // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2007. – № 6(35). – С. 29-35
  9. Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации: учеб. пособ.. – М.: Эксмо, 2004. – 544 с.
  10. Фальченко О.О, Токарь Н.Б. Конкурентоспроможність як складова економічної безпеки підприємства // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Технічний прогрес і ефективність виробництва. – Х.: НТУ «ХПІ». – 2013. – № 67(1040). – С. 156-158
  11. Літвінова Ю.О. Проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємства в сучасних // Управління розвитком. – 2012. – № 9. – С. 35-37
  12. Петрова И.Е. «Бизнес-резерв карта» – современная методика оценки конкурентоспособности строительных организаций // Современные аспекты экономики – 2006. – №15. – С. 23-34
  13. Федонін О. С. Потенціал підприємства : форму-вання та оцінка: навч. посіб. / О.С. Фе¬донін, І.М. Рєпіна, О.І. Олексюк. – К. : КНЕУ, 2010. – 316 с.
  14. Федишин Б.П., Цепенюк Н.М. Факторний аналіз потенціалу розвитку промисловості будівельних матеріалів регіону // Формуввання ринкових відносин в Україні: зб. наук. праць. – Вип. 10. – Київ, 2009. – С. 93-99
  15. Петровська С.В. Мркетингова конкурентна стратегія: сутність і підходи до класифікації // Проблеми транспорту. – К., 2010 . – Вип. 2 – С. 89-92

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->