Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 4, 59-73
Open Access Article
Ілюхіна Наталія
к.е.н., доцент кафедри обліку та оподаткування в галузях економіки, Одеський національний економічний університет, e-mail:nata.odessa2013@gmail.com
Аскерова Ірина
cтарший викладач кафедри обліку та оподаткування в галузях економіки, Одеський національний економічний університет, e-mail:irina.iiko@daolog.net
Ілюхіна Н., Аскерова І. Адаптація міжнародних практик оподаткування та обліку нематеріальних активів до вітчизняних стандартів. / Н. Ілюхіна, І. Аскерова // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д. Балджи (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 4(267). – С. 62-73
Мета статті полягає у вивченні вітчизняних та світових практик нематеріальних активів оподаткування, обліку та оцінки, а саме ділової репутації та її базісу корпоративної етики. Неоднозначність підходів до визначення вартості підприємства, пов’язано з різними шляхами до визначення вартості нематеріальних активів та їх складових, в тому числі ділової репутації. Постійно виникають питання, що пов’язані з оцінкою підприємств з метою їх продажу і оподаткування, емісії акцій або інших цінних паперів, процесами приватизації. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення, діалектичного підходу. Результати. За результатами проведеного дослідження з’ясовано, що облік та оподаткування нематеріальних активів розвивається недостатньо швидкими темпами, що свідчить про наявність нереалізованого потенціалу його розвитку. Тобто можна сказати, що оцінка та оподаткування ділової репутації не дає цілісної картини щодо єдиного визначення кількісного та якісного підходів до цієї проблеми. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано, що впровадження запропонованих заходів буде сприяти подальшому стимулюванню ефективної діяльності підприємств за рахунок підвищення ролі ділової репутації. Розглянуто та проаналізовано певні розбіжності в однозначному зарахуванні ділової репутації до груп нематеріальних активів, їх оподаткування та обліку в грошовому виміру. Запропоновано пропозиції щодо шляхів вирішення проблем оцінки і джерел формування активів репутації в кількісних та якісних показниках.
відеофільми, наукові публікації, патенти, ліцензії, бізнес, база оподаткування, гудвіл, роялті, бренд, корпоративна етика, ділова репутація.
JEL classification: M400; O340; H220; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-4-267-59-73
УДК: 657.421:3(336.2+657):006.3