Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 5, 73-93

Open Access Article

Особливості формування маркетингової стратегії на ринку ІТ-послуг

Горбатенко Артур
Кандидат економічних наук, старший викладач, Одеський національний економічний університет, e-mail:ga_vsv@yahoo.co.uk

Цитувати статтю:

Горбатенко А. Особливості формування маркетингової стратегії на ринку ІТ-послуг. / А. Горбатенко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 5(268). – С. 73-93.

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблем конкурентної боротьби на ринках послуг, де не так явно використовуються закони маркетингу та менеджменту. Особливо важливо розглянути це питання у зв’язку з активним ростом ринку аутсорсингових ІТ-послуг в Україні. Сьогодні цей ринок забезпечує нашій країні активний розвиток та займає третину всього експорту. Принципи сучасної управлінської науки не так однозначні в умовах міжнародної глобалізації галузі послуг та потребують адаптації до кожної галузі окремо. ІТ-галузь, не зважаючи на активний розвиток та ненасиченість ринку ІТ-послуг, має деякі проблеми, які фактично стримають розвиток підприємств в галузі. Таке положення зумовлено недоліками роботи підприємств на ринку послуг, які не повною мірою розуміють принципи функціонування цих ринків. На ринках ІТ-послуг наявна проблема неможливості подальшого розвитку підприємств, зумовлена нестачею спеціалістів, здатних виконувати поставлені завдання. У статті проаналізовано розвиток ІТ-галузі України та визначено тенденції її розвитку на основі даних держкомстату та відкритих джерел інформації. Особливістю цих ринків являється посередницька роль ІТ-компаній між замовником послуг та кінцевим виконавцем. Саме розуміння ролі ІТ-компаній на ринку аутсорсингових послуг, є ключем для формування правильної стратегії розвитку на ринку послуг, яким і є цей ринок. Визначивши підхід до аналізу ринку, проведено класифікацію споживачів послуг, які надаються аутсорсинговими компаніями по розробці програмного забезпечення. Фактично ці компанії являються посередниками між розробниками програмного забезпечення та замовниками і надають саме комісійні послуги, забезпечуючи їх плідну співпрацю. Цей факт підтверджено, як юридично, оформлюючи розробників на незалежних виконавців – ФОП, так і організаційно, відсутністю будь якої організаційної структури підтримки цієї співпраці, виділивши розробників в окремі srum-команди, напряму співпрацюючи с замовником. Відповідно розробка стратегії зміщається в площину маркетингу, та пропонується застосування маркетингу партнерських відносин з розробниками програмного забезпечення.

Ключові слова

маркетинг, маркетинг послуг, srum-команди, маркетинг партнерських відношень, маркетингові стратегії, ланцюжок створення вартості.

JEL classification: L 860

УДК: 338.462

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Шелест О., Кутовий Я., Самоходський І. Розвиток української IТ-індустрії, за ініціативою Асоціації «IT Ukraine» спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO). – Київ, 2018. – 68 с.
  2. Іванова Л.О. Маркетинг послуг : навчальний посібник / Л.О. Іванова, Б.Б. Семак, О.М. Вовчанська. – Львів: Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. – 508 с
  3. Демченко Е. В. Маркетинг услуг / Е. В. Демченко, О. М. Маклакова. – Минск : БГУ, 2009. – 195 с.
  4. Маркова В. Д. Маркетинг услуг / В. Д. Маркова. – М. : Финансы и статистика, 2002. – 360 с.
  5. Тультаев Т. А. Маркетинг услуг: учебник / Т. А. Тультаев. – М. : ИНФРА-М, 2012. – 208 с.
  6. Пошли на прорыв: украинский ИТ-рынок растет быстрее мирового [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mind.ua/ru/publications/20189963-poshli-na-proryv-ukrainskij-it-rynok-rastet-bystree-mirovogo
  7. DOU Ревізор в Одесі: cуто робочий простір HYS Enterprise [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dou.ua/lenta/articles/dou-revisor-hys-enterprise/
  8. HYS Enterprise Infopack [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.hys-enterprise.com
  9. HYS Development Showcase 2018_ 23 October [Електронний ресурс].. – Режим доступу: https://www.hys-enterprise.com
  10. Горбатенко А.В. Можливості застосування міжнародних стандартів в управлінських системах вітчизняних підприємств // Науковий вісник Одесьогко національного економічного університету – 2017. – №5(247). – с.5-19.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->