Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 6, 121-146

Open Access Article

Перспективи розвитку подієво-гастрономічного туризму в Одесі як туристичної дестинації

Мартинова Наталя
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, e-mail:natalkamartinova@gmail.com

Цитувати статтю:

Мартинова, Н. Перспективи розвитку подієво-гастрономічного туризму в Одесі як туристичної дестинації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету : зб. наук. праць / За ред. : Д.В. Завадської (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса : Одеський національний економічний університет. 2019. № 6 (269). С. 121-146.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей теоретичних і практичних аспектів подієво-гастрономічного туризму. Наведено світові та національні тенденції розвитку подієво-гастрономічного туризму. Приділено увагу специфічним характеристикам, що визначають додаткові соціально-економічні вигоди від спільного розвитку подієвого та гастрономічного туризму. Акцентовано увагу на ключових позитивних чинниках впливу на розвиток подієво-гастрономічного туризму в регіоні. Визначено роль засобів подієво-гастрономічного туризму в розвитку спеціальних туристичних територій – туристичних дестинацій, зокрема, регіональних (на прикладі Одеського регіону та м. Одеси). Зосереджено увагу на популярних гастрономічних подіях – гастрономічних фестивалях. Охарактеризовано світові та вітчизняні масові гастрономічні події. Зазначено, що, незважаючи на значний потенціал у популяризації унікальної туристичної території, розвитку подієво-гастрономічного туризму в Одеському регіоні та м. Одеса приділяється недостатньо уваги. З метою просування м. Одеса та Одеського регіону як туристичної дестинації, запропоновано концептуальну ідею щорічного національного гастрономічного фестивалю одеської кухні та комплексну програму його просування. Сформульовано ключові відмінності запропонованого заходу від вже існуючих гастрономічних фестивалів м. Одеси та Одеського регіону, а саме: формування впізнаваного подієво-гастрономічного бренду туристичної дестинації, проведення фестивалю національного масштабу. Зауважено, що отриманий ефект від проведення національного фестивалю одеської кухні слугуватиме основою для дослідження аспектів подальшого розвитку і просування подієво-гастрономічних заходів в м. Одеса та Одеському регіоні. Зосереджено увагу на важливості проведення оцінки економічного впливу фестивалю та запропоновано методологічний підхід. Визначено шляхи підвищення ефективності запропонованого заходу, серед яких важлива роль відводиться регіональним органам влади у реалізації політики підтримки та розвитку подієво-гастрономічного туризму.

Ключові слова

подієво-гастрономічний туризм, подієво-гастрономічний захід, гастрономічна подія, гастрономічний фестиваль, туристична дестинація, національна кухня, програма просування гастрономічного фестивалю.

JEL classification: Z320; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-6-269-121-146

УДК: 338.48 – 6:641(477.7)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Куценко В. I. Диверсифікація ринку туристичних послуг в Україні як передумова підвищення їх конкурентоспроможності. Економіка. Управління. Інновації. 2011. № 1 (5). URL: http://tourlib.net/statti_ukr/kucenko3.htm (дата звернення: 21.05.2019).
  2. Олійник В. В., Шикіна О. В. Сучасний стан та перспективи розвитку подієвого туризму на території України. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. Вип. 14. C. 487–490.
  3. Ковешніков В. С., Гармаш В. В. Винний та гастрономічний туризм : важливий потенціал розвитку економіки. Інвестиції : практика та досвід. 2017. № 4. C. 32–37.
  4. Хорева Л. В., Трабская Ю. Г., Зеленская Е. М. Гастрономический брендинг как инновационная технология продвижения туристской дестинации. Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. 2015. Вып. 6 (96). С. 50–60.
  5. Асоціація сприяння розвитку гастрономічного та винного туризму в Україні : сайт. URL: http://agvt.nuft.edu.ua (дата звернення: 24.05.2019).
  6. Нездоймінов С. Г., Петрова А. С. Напрями підвищення конкурентоспроможності екскурсійних послуг туристичних підприємств. Економіка і суспільство. 2018. № 15. С. 425–431. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/15_ukr/65.pdf (дата звернення: 28.05.2019).
  7. Вінниця запозичуватиме досвід Діжона в розвитку гастротуризму. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/2815776-vinnica-zapozicuvatime-dosvid-dizona-v-rozvitku-gastroturizmu.html (дата звернення: 30.05.2019).
  8. Вишневская Е. В., Богомазова И. В. Роль событийно-гастрономического туризма в повышении эффективности региональной экономики. Сервис в России и за рубежом. 2017. № 7 (77). С. 99–112.
  9. Гастрономические фестивали : виды, отличительные особенности и значение для брендинга туристской дестинации / Национальный исследовательский университет ВШЕ. URL: https://publications.hse.ru/mirror/pubs/share/folder/j69vyg4dtf/direct/146639407 (дата обращения: 04.06.2019).
  10. Басюк Д. І. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в Україні. Наукові праці НУХТ. 2012. № 45. C. 128–132.
  11. Омельницька В. О. Сучасний стан ринку послуг гастрономічного туризму в Україні. Економічні студії. 2018. № 2 (20). С. 121–126.
  12. Leigh J. Implications of universal and parochial behavior for intercultural communication. Intercultural Communication. 2000. No. 4. Pp. 1–17.
  13. Одесская кухня – Википедия. URL: http://ru.wikipedia.org/ wiki/Одесская_кухня (дата обращения: 06.06.2019).
  14. Стратегія економічного та соціального розвитку м. Одеси до 2022 року, затверджена рішенням Одеської міської ради № 1321-VII від 07.12.2016 р. URL: http://old.omr.gov.ua/images/File/DODATKI_2016/sessia_XII/Strat_05_17.pdf (дата звернення: 10.06.2019).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->