Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 7-8, 119–128
Open Access Article
Семенова Валентина
Кандидат економічних наук, доцент кафедри статистики, Одеський національний економічний університет, е-mail:semenova_vg@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5194-4878
Семенова В. Диверсифікація діяльності як чинник інноваційного розвитку підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету : зб. наук. праць / За ред.: Д.В. Завадської (голов. ред.). Одеса : Одеський національний економічний університет. 2019. № 7-8 (270-271). С. 119-128.
Стаття присвячена дослідженню диверсифікації діяльності підприємства як економічного явища та можливостей її ефективної реалізації на вітчизняних підприємствах. Зазначено, що в умовах жорсткої конкуренції для українських товаровиробників постає питання раціонального використання досить обмежених ресурсів. Доведено, що важливим напрямком вирішення зазначених проблем є застосування стратегії диверсифікації діяльності підприємства, яка передбачає перерозподіл ресурсів підприємства за різними напрямками діяльності не пов’язаними між собою. Досліджено основні характеристики диверсифікації діяльності, її зв’язок з іншими формами організації діяльності та значення диверсифікації діяльності для економічного розвитку підприємств. Для більш ретельного дослідження економічної сутності диверсифікації діяльності розглянуто різні підходи щодо визначення даного поняття різними зарубіжними та вітчизняними науковцями. Визначено взаємозв’язок між диверсифікацією діяльності та зниженням підприємницьких ризиків для підприємства. Виявлено, що в більшості розглянутих вище визначень диверсифікація діяльності напряму пов’язується із інноваційними змінами на підприємстві (нові види продукції, нові технології, нові ринки та галузі тощо). Визначено, що ефективність реалізації заходів по диверсифікації безпосередньо залежить від можливості забезпечення інноваційного розвитку підприємства в обраних сферах діяльності, як традиційній, так і диверсифікованих. У результаті проведеного аналізу доведено, що орієнтація стратегії диверсифікації на інноваційний розвиток підприємства, з врахуванням сучасних тенденцій галузевих та технологічних змін, дозволить забезпечити отримання конкурентних переваг в більшості напрямків діяльності, нівелювати підприємницькі ризики та освоювати нові ринки збуту.
диверсифікація діяльності, конкуренція, інноваційний розвиток, підприємницькі ризики, підприємство, конкурентні переваги.
JEL classification: L250; О310; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-7-8-270-271-119-128
УДК: 658.589:338.33