Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 7-8, 119–128

Open Access Article

Диверсифікація діяльності як чинник інноваційного розвитку підприємства

Семенова Валентина
Кандидат економічних наук, доцент кафедри статистики, Одеський національний економічний університет, е-mail:semenova_vg@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5194-4878

Цитувати статтю:

Семенова В. Диверсифікація діяльності як чинник інноваційного розвитку підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету : зб. наук. праць / За ред.: Д.В. Завадської (голов. ред.). Одеса : Одеський національний економічний університет. 2019. № 7-8 (270-271). С. 119-128.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню диверсифікації діяльності підприємства як економічного явища та можливостей її ефективної реалізації на вітчизняних підприємствах. Зазначено, що в умовах жорсткої конкуренції для українських товаровиробників постає питання раціонального використання досить обмежених ресурсів. Доведено, що важливим напрямком вирішення зазначених проблем є застосування стратегії диверсифікації діяльності підприємства, яка передбачає перерозподіл ресурсів підприємства за різними напрямками діяльності не пов’язаними між собою. Досліджено основні характеристики диверсифікації діяльності, її зв’язок з іншими формами організації діяльності та значення диверсифікації діяльності для економічного розвитку підприємств. Для більш ретельного дослідження економічної сутності диверсифікації діяльності розглянуто різні підходи щодо визначення даного поняття різними зарубіжними та вітчизняними науковцями. Визначено взаємозв’язок між диверсифікацією діяльності та зниженням підприємницьких ризиків для підприємства. Виявлено, що в більшості розглянутих вище визначень диверсифікація діяльності напряму пов’язується із інноваційними змінами на підприємстві (нові види продукції, нові технології, нові ринки та галузі тощо). Визначено, що ефективність реалізації заходів по диверсифікації безпосередньо залежить від можливості забезпечення інноваційного розвитку підприємства в обраних сферах діяльності, як традиційній, так і диверсифікованих. У результаті проведеного аналізу доведено, що орієнтація стратегії диверсифікації на інноваційний розвиток підприємства, з врахуванням сучасних тенденцій галузевих та технологічних змін, дозволить забезпечити отримання конкурентних переваг в більшості напрямків діяльності, нівелювати підприємницькі ризики та освоювати нові ринки збуту.

Ключові слова

диверсифікація діяльності, конкуренція, інноваційний розвиток, підприємницькі ризики, підприємство, конкурентні переваги.

JEL classification: L250; О310; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-7-8-270-271-119-128

УДК: 658.589:338.33

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Кузьмін О. Є., Фещур, Р. В., Скибінський О. С., Дрималовська Х. В. Особливості диверсифікації підприємств як чинник забезпечення їх інноваційно-технологічного розвитку. Бізнес-Інформ. 2015. № 7. С. 194-201.
  2. Цогла О. О. Становлення диверсифікаційних процесів у діяльності підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2011. № 7. С. 147-151.
  3. Ансофф І. В. Новая корпоративная стратегия. Питер Ком. 2008. 416 с.
  4. Гудзь О. Є. Управління диверсифікацією діяльності підприємства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2015. № 1 (11). С. 14-22.
  5. Джолдыбаева С. Влияние диверсификации на процессы управления предприятиями. Актуальні проблеми економіки. 2012. № 10 (136). С. 390-399.
  6. Левковська Л. В. Диверсифікованість діяльності господарських систем у конкурентному середовищі. Держава та регіони. Серія : Економіка і підприємництво. 2010. № 2. С. 118-123.
  7. Економічна енциклопедія : в 3 т. / Заг. ред. С. В. Мочерний. Київ : Академія. Т. 1, 2000. 863 с.; Т. 2, 2001. 847 с.; Т. 3, 2002. 952 с.
  8. Румянцева Е. Е. Новая экономическая энциклопедия. Москва : Инфра-М, 2008. 826 с.
  9. Ткачук В. І. Диверсифікація сільської економіки як напрям регіональної політики ЄС. Регіональна економіка. 2011. № 3. С. 149-159.
  10. Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа. Москва-Санкт-Петербург-Киев, 2003. 924 с.
  11. Цимбал С. В. Стратегії диверсифікованого розвитку підприємств автомобільного транспорту. Міжвузівський збірник «Наукові нотатки». Луцьк. 2012. Вип. 36. С. 272-276.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->