Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 7-8, 162-174
Open Access Article
Шерер Ігор
Кандидат економічних наук, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту, Одеський національний економічний університет E-mail: tutor121960@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6345-2977
Бєлінська Ольга
Кандидат економічних наук, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту, Одеський національний економічний університет E-mail: skalli@te.net.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4043-0630
Шерер І., Бєлінська О. Сучасні підходи до організації обліку витрат на збут та маркетинг торговельного підприємства / І. Шерер, О.Бєлінська // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: Д.В. Завадська (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 7-8(270-271). – С. 162-174.
У статті розглянуто передумови появи маркетингу як певної системи господарювання, метода вирішення виробничо-ринкових проблем. Досліджено існуючі в економічній літературі визначення маркетингу як процесу планування та управління торговельною діяльністю, спрямованого на задоволення потреб та бажань індивідів. Доведено, що ключовим питанням організації обліку витрат є поділ під-розділів управління продажем товарів за функціональним призначенням на збутові та маркетингові. Діяльність перших заснована на концепції інтенсифікації комерційних зусиль, інших, – на філософії маркетингу. Досліджено сутність концепцій збуту та маркетингу як окремих складових просування товарів у торгівельних мережах. Виділено ключові показники розподілу торговельної діяльності на збутову та маркетингову. Показано кардинальні відмінності понять маркетингу та збуту, що слід враховувати при організації інформаційного забезпечення управління торговельною діяльністю. Визначено місце бухгалтерського обліку в системі інформаційного забезпечення управління збутовою та маркетинговою діяльністю торгівельного підприємства. Показано існуючі проблеми організації обліку витрат на збут та маркетинг в системі управління торговельною діяльністю. Узагальнено результати наукових досліджень щодо визначеної проблеми. Проаналізовано можливі підходи щодо організації обліку збутових та маркетингових витрат. Обґрунтовано необхідність організації відокремленого обліку витрат на збут та маркетинг. Запропоновано підхід до удосконалення організації бухгалтерського обліку витрат на збут та маркетинг в національній системі обліку. Запропоновано перелік статей витрат на збут та маркетинг, та відповідні бухгалтерські рахунки.
торговельна діяльність,реалізація товарів, споживачі, бухгалтерський облік, витрати, збут, маркетинг, управління.
JEL classification: M410; DOI: 10.32680/2409-9260-2019-7-8-270-271-162-174
УДК: 657:334