Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2021, 1-2 (278-279), 59-65
Конкурентна стратегія лідирування за витратами: сутність, особливості та підходи до реалізації
Кузнецова Інна Олексіївна
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м.Одеса, Україна, e-mail: inna.stream27@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3017-6165
Горбатюк Валентина Вікторівна
аспірантка, Одеський національний економічний університет, Україна, e-mail: valentinasidorenko01@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4476-2616
Цитувати статтю:
Кузнецова І. О., Горбатюк В. В. Конкурентна стратегія лідирування за витратами: сутність, особливості та підходи до реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет.2021.№ 1-2(278-279).С.59-65.
Анотація
У статті досліджено сутність конкурентної стратегії лідирування за витратами. Метою статті є виділення відмінних характеристик стратегії лідирування за витратами та виявлення особливостей її реалізації. Узагальнено механізм захисту підприємства від конкурентних сил ринку, при впровадженні стратегії лідирування за витратами. Виокремлено види ризиків, що виникають при реалізації стратегії:загальні, специфічні та галузеві. Досліджено підходи до мінімізації витрат підприємства та проведено порівняльний аналіз за їх характеристиками: сутність, аспект оптимізації та обмеження. Обґрунтовано доцільність використання виділених підходів, при впроваджені конкурентної стратегії лідирування за витратами.
Ключові слова
конкурентна стратегія, лідирування за витратами, ризик, мінімізація витрат.
JEL classification: M120; DOI: 10.32680/2409-9260-2021-1-2-278-279-59-65
УДК: 338
Література
- Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов. / Пер. с англ.. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 234 с.
- Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер.с французького. СПб.:Наука, 1996, XV. 589с.
- Джон К. Шанк, Виджей Говиндараджан. Стратегическое управление затратами/Пер. С англ. СПб.:ЗАО «Бизнес Микро», 1999.- 288с.
- Савчук В.П. Стратегическое управление издержками. Журнал «Стратегии». ,2002. №3. URL: http://www.management.com.ua/finance/fin073.html
- Трейси М., Вірсем Ф. Маркетинг ведущих компаний: Выбери потребителя, определи фокус, доминируй на рынке. М.: Вильямс, 2007.
- Орленко С. С. Система бюджетування як інструмент ефективного управління фінансовою діяльністю підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2011. № 10. С. 62-65.
- Пар’єва О.О. Сутність процесу бюджетування і елементи його структури. Х Всеу- країнська науково-практична конференція «Обліково-аналітичне забезпечення інноваційної трансформації економіки України», 16–20 травня 2016 р. С. 71–74.
- Костюкова, Е. И. История развития бюджетирования. Международный бухгалтерский учет. 2012.,№ 42. С. 63-67.
- Карпенко Ю. В. Основні вимоги до показників бюджетів підрозділів підприємства. Віс- ник Хмельницького національного університету. 2006, №4. С. 35–38.
- Каплан Роберт С., Нортон Дэйвид П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию. М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2003.214 с.
- Мельник Ю.М. Проблеми застосування збалансованої системи показників на вітчизняних підприємствах. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. №1. С. 192-203.
- Лузан І. В., Луценко І.С. Система управління якістю як фактор підвищення конкурен- тоспроможності підприємства. Проблеми економіки та управління : збірник наукових праць молодих вчених. 2012. № 7. URL: http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2012-7.pdf.
- Асанов А.Н Принципы построения системы управления качеством продукции организации. Москва: Вестник Университета. 2014. №2. С. 13-19.
- Ваганов А. И., Мелешко М. В., Добровольская С. В. Управление качеством, бережли- вое производство – самые экономичные наименее капиталоемкие инструменты энерго- и ресурсосбережения. Энергетика. Энергоаудит. 2014. № 6. С. 2-10.
- Вумек Дж., Джонс Д. Бережливое производство: Как избавиться от потерь и добить- ся процветания вашей компании. Пер. с англ.; Научн. ред. Ю. Адлер. М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. – 473 с.