Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 1-2 (290-291), 95-101
Стратегічний аналіз середовища підприємств готельної галузі
Хетагурова Діана Олександрівна
аспірантка 2 курсу кафедри менеджменту, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: diana.khetagurova.19@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0026-9053
Балабаш Ольга Сергіївна
кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com , ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309
Цитувати статтю:
Хетагурова Д. О., Балабаш О. С. Стратегічний аналіз середовища підприємств готельної галузі. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 1-2 (290-291). С. 95-101.
Анотація
У статті розглянуто динаміку скорочення числа подорожуючих туристів, зменшення внеску світового ВВП
від туризму, скорочення робочих місць через закриття та зменшення кількості колективних засобів розміщення через
прояви коронавірусу. Розглянуті переваги аналізу макросередовища готельної галузі. Виділені та розглянуті відмінності
між відокремленими методами аналізу із врахуванням їх особливостей, задач, визначення переваг та недоліків методів.
Розглянуті SWOT- аналіз, PEST- аналіз та методика TEMPLES, за допомогою яких визначені та проаналізовані сильні
та слабкі сторони, можливості та загрози зовнішнього середовища в розвитку готельної індустрії. Визначені
фактори впливу при аналізі зовнішнього середовища в умовах пандемії COVID-19; розроблено практичні рекомендації за
результатами проведеного аналізу.
Ключові слова
ітуризм; готельна галузь; зовнішнє середовище готельних підприємств; фактори зовнішнього середовища; пандемія COVID-19, SWOT- аналіз, PEST- аналіз; методика TEMPLES.
JEL classification: F630; F640; O130; Z310; Z320; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-1-2-290-291-95-101
УДК: 338.46/ 338.48/640.1
Література
- Всесвітня рада по туризму і подорожам (WTTC). URL: https://wttc.org.
- Всесвітня туристична організація ООН (UNWTO). URL: https://www.unwto.org.
- Cладкевич В. П. (2008). Стратегічний менеджмент організацій. Підруч. для студ.
вищ. навч. закл. К. ДП «Видавничий дім «Персонал». 496 с.
- Дюков И. И. (2013).Стратегия развития бизнеса. PEST-анализ. №3. 45-47 с.
- Галасюк С. С. (2018). Динаміка розвитку підприємств готельного господарства
України. Туризм і рекреація: наука, освіта, практика: тези доповідей Всеукраїнської науковопрактичної конференції. Мукачево, 60-63 с.
- Galasyuk S. S., Galasyuk, K. A. (2019). Development trends of the hotel industry
establishments. Strategic Management: Global Trendsand National Peculiarities. Collective
monograph. Poland. Publishing House «Baltija Publishing», 489-502 р.
- Давиденко І. В. Ушатова А. В. (2017). Питання визначення якості готельних послуг.
Світові тенденції та перспективи розвитку фінансової системи: матеріали Міжнародної
науково-практичної конференції. Дніпро: НО «Перспектива», Ч. 1. 78-81 с.
- Балабаш О. С. Управління конкурентоспроможністю підприємства готельного
бізнесу на засадах процесного підходу. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2019/268/
pdf/31-43.pdf.
- Козлова А. С., Бреусова Е. А. (2017). Конкурентоспособность гостиничного бизнеса
и факторы, влияющие на нее. Научно-методический электронный журнал «Концепт». №7
(июль). URL: http://e-koncept.ru/2017/170164.htm.
- Непочатенко В. О. (2020). Covid-19 і туризм: аналіз ситуації та економічні шляхи
виходу з кризи. Ефективна економіка. Умань. № 7. URL: http://www.economy. nayka.com.
ua/?op=1&z=8079 (дата звернення: 21.01.2022). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.7.52.
- Сичова І. Ю., Терещенко Е. Ю. Пандемія коронавірусу як основний ризик для
туристичного бізнесу. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2020/6_23_ukr/26.pdf.
- Balabash О. The role of entrepreneurship in strategic management of the tourism industry.
M. Khmelyarchuk, I. Demko, N. Kozmuk, O. Balueva, O. Balabash. Journal of Entrepreneurship
Education. 2019. Volume 22. Issue 2.