Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 3-4 (292-293), 68-73

Open Access Article

Управління бізнес-процесами в епоху інноваційної конкуренції підприємств в індустрії гостинності

Саєнсус Марія Анатоліївна
доктор економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та готельно -ресторанної справи, Одеський національний економічний університету, м.Одеса, Україна, e-mail: mariasaensus@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5961-6454

Цитувати статтю:

Саєнсус М. А. Управління бізнес-процесами в епоху інноваційної конкуренції підприємств в індустрії гостинності. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 3-4 (292-293). С. 68-73.

Анотація

У статті розглянуто основні тенденції інноваційного розвитку бізнес-процесів в індустрії гостинності. Актуальність обраної теми визначається необхідністю визначення інноваційних факторів взаємодії бізнес-процесів в умовах сучасного, постійно розвивається суспільства, зростання значущості гостинності в сучасному суспільстві; насущністю проблеми раціонального використання ресурсів у рамках інноваційного розвитку суспільства під впливом зростання конкуренції; недостатністю досліджень проблеми комплексного розвитку системи управління підприємствами сфери гостинності за умов інноваційного розвитку. Теоретичною основою дослідження є праці вчених у галузі теорії та практики розвитку індустрії гостинності, його бізнес-процесів, його стратегічного планування. У статті використовувалися методи логічного моделювання, елементи системного підходу, порівняльного аналізу. Основне завдання дослідження полягає у визначенні, обґрунтуванні та вирішенні питань методичного та практичного характеру, пов'язаних з удосконаленням бізнес-процесів під впливом Індустрії 4.0. Найбільш суттєві результати, полягають у наступному: виявлено системні властивості інновації, що дозволяють розглядати їх як фактор впливу на соціально- економічну систему, обґрунтовано основи інноваційного бізнес-процесів в індустрії гостинності.

Ключові слова

бізнес-процеси, інновації, конкуренція, підприємствами сфери гостинності, інноваційний розвитку, індустрія гостинності, Індустрія 4.0.

JEL classification: L260; L830; L840; Z320; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-3-4-292-293-68-73

УДК: 338.486.12

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Похомчикова Е. О. Поняття і структура індустрії гостинності. Вісник Кемеровського державного університету. 2014. Т. 3. № 4 (60). С. 266−275
  2. Гакова М.В. Управління підприємствами готельно-ресторанного господарства: сутність та специфіка. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2017. Вип. 13. Ч. 1. С. 55–60. URL:https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15792
  3. Саєнсус М. А. Управління логістичними системами в умовах інноваційного розвитку : монографія. Харків : вид-во «Діса плюс», 2020.
  4. Пандяк І.Г. Місце та особливості сфери гостинності в туристичній індустрії. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія «Географія». 2017. № 2. С. 81–86. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ NZTNPUg_2017_2_14
  5. Шваб Клаус. Четвертая промышленная революція: перевод с англ. (оригінальне видання: Schwab, Klaus. The Forth Industrial Revolution. Geneva) М. : Издательство «Э», 2017. 208 с
  6. Cooke Ph. (2019). Qualitative Analysis and Comparison of Firm and System Incumbents in the New ICT Global Innovation Network. European Planning Studies, Taylor & Francis Journals, Vol. 21(9), pp. 1323–1340. URL: https://jopeninnovation.springeropen.com/ articles/ 10.1186/ s40852-017-0060-5
  7. MatthiasBreiera (2021) The role of business model innovation in the hospitality industry during the COVID-19 crisis . International Journal of Hospitality Management Volume 92, January 2021, 102723 URL:https:// doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102723
  8. Kraus, T. Clauss, M. Breier, J. st, A. Zardini, V. Tiberius, The economics of COVID-19: initial empirical evidence on how family firms in five European countries cope with the corona crisis Int. J. Entrepren. Behav. Res., 26 (2020), pp. 1067-1092 URL:https://www.emerald.com/ insight/ content/doi/10.1108/IJEBR-04-2020-0214/full/html
  9. Саєнсус М. А. Аутсорсинг як технологія інноваційного управління соціально- економічними системами. Вісник Одеського національного університету. Економіка. 2017. Т. 22. Вип. 9(62). С. 46-49.
  10. Innovation Process Management: problems in commercialization of scientific and technical developments Part 4.4: Modeling of supply chain management based on outsourcing of logistics functions Edited by Yurii Vovk, Oleh Karyy Lviv : LLC «Rastr-7», 2018. 205-220 pp. URL:http:// pev.kpu.zp.ua/journals/2019/1_12_uk/27.pdf

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->