Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 7 (296), 7-11

Open Access Article

Запровадження дуальної освіти у ВНЗ Молдови: Кейс Уліма

Чумаченко Валентина
PhD, доцент, проректор з міжнародних зв’язків Вільного міжнародного університету Молдови(ULIM), e-mail: vciumacenco@ulim.md, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4936-0659

Цитувати статтю:

Чумаченко В. Запровадження дуальної освіти у ВНЗ Молдови: Кейс Уліма. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 7 (296). С. 7-11.

Анотація

Дуальна система вищої освіти – форма навчання, яка поєднує академічне навчання у вищих навчальних закла- дах з виробничою практикою на підприємствах – останнім часом набуває дедалі більшого значення. Відповідна освіта, що базується на знаннях, є стратегічно важливою для економічного зростання та соціального розвитку будь-якої країни чи регіону. Університети, які пропонують кооперативну та інтегровану освіту, мають порівняльну перевагу у забез- печенні своїх випускників здібностями, необхідними на ринку праці. Вони стикаються з проблемою розробки стратегії інтернаціоналізації, яка відображає практичну орієнтацію їхніх навчальних програм. У цій статті аналізується підхід Вільного міжнародного університету Молдови (ULIM) як одного з перших університетів Молдови, який об’єднав ака- демічне навчання та досвід роботи в рамках проекту Erasmus + COOPERA «Інтеграція дуальної вищої освіти в Молдові та Україні» (посил. №. 617490-EPP-1-2020-1-MD-EPPKA2-CBHE-SP). Метою проекту є інтеграція дуальної вищої освіти в країнах-партнерах загалом, а також покращення працездатності та індивідуального розвитку, підвищення сумісності та спадкоємності між вимогами бізнес-середовища та початкової підготовки студентів університету та досягнення кращого висока економічна ефективність і соціальна інтеграція, зокрема. У цьому документі описано ключові особли- вості моделі подвійної вищої освіти (DHEM), яка була розроблена та яка буде використана для пілотування DHE в рамках ULIM у 2022 навчальному році.

Ключові слова

дуальна система, дуальна модель вищої освіти, навчання, працевлаштування, ринок праці, компанія, студент, університет.

JEL classification: I230; I250; L260; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-7-296-7-11

УДК: 378

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Krüger, K., Jiménez, L. (2009). La función de la educación superior en los modelos sociales de la ‘sociedad del conocimiento’ europea. Barcelona. Retrieved from: http://www.ub.edu/geocrit/ la_ funcion_social.pdf (accessed May 20, 2022).
  2. CEDEFOP (2014). Terminology of European education and training policy. Retrieved from: https://www.cedefop.europa.eu/files/4064_en.pdf (accessed April 12, 2022).
  3. CEDEFOP (2016). Governance and financing of apprenticeships. Luxembourg: Publications Office. CEDEFOP research paper; No 53. Retrieved from: https://www.cedefop.europa.eu/files/5553_en.pdf (accessed May 23, 2022).
  4. Graf, L., Powell, J.W., Fortwengel, J., Bernhard, N. (2014) Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD): Duale Studiengänge im globalen Kontext: Internationalisierung in Deutschland und Transfer nach Brasilien, Frankreich, Katar, Mexiko und in die USA. Berlin: DAAD.
  5. Krüger, K., (2019). Dual studies in university higher education Estudios duales en educación superior universitaria. Retrieved from: https://www.academia.edu/41105126/Dual_ studies_in_university_higher_education_Estudios_duales_en_educaci%C3%B3n_superior_ universitaria?email_work_card=title (Accessed May 17, 2022).
  6. Codul Educației al Republicii Moldova (2014). Retrieved from: http://lex.justice.md/ md/355156/ (Accessed May 21, 2022).
  7. Report of companies needs for dual higher education in the Republic of Moldova and Ukraine (2021). Retrieved from: https://coopera-project.ase.md/wp-content/uploads/2021/12/ A1.2_COOPERA_Report-on-companies-needs-fro-DHE_MD_UA_FINAL.pdf (Accessed May 23, 2022).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->