Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 8 (297), 7-16
Open Access Article
Ся Юаньюань
аспірант кафедри менеджменту імені професора Л.І. Михайлової, Сумський національний аграрний університет, м. Суми, Україна, лектор Хенанський інститут науки і технологій, Китай, e-mail: Natalystoyanets@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4614-4961
Юаньюань Ся. Еволюція та розвиток методичних підходів до управління персоналом у навчальних закладах Китаю. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 8 (297). С. 7-16.
Метою цієї статті є дослідити процес реформування системи освіти, що висуває нові вимоги до кадрового реформування навчальних закладів Китаю. Необхідно інновувати методи управління персоналом, щоб подолати різноманітні перешкоди, які стримують розвиток освіти. Попередні дослідження методів управління персоналом у навчальних закладах зосереджувалися переважно на окремих методах управління персоналом або на певному освітньому рівні, і були відсутні системний аналіз методів управління персоналом у навчальних закладах усіх рівнів. Управління персоналом у китайських навчальних закладах має унікальні особливості. Особистість керованого персоналу подібна до особи державного службовця. Крім того, управління персоналом закладів освіти в основному дотримується відповідної системи управління персоналом державних установ, а відповідний метод управління персоналом також має базуватися на керівних нормативних актах та висновках держави. Таким чином, аналіз методів управління персоналом у навчальних закладах має ґрунтуватися на комплексному огляді систем і політики, пов’язаних з національним управлінням персоналом. В цій статті визначено зміст управління персоналом в освітніх установах в основному передбачає відбір і найм, навчання і підвищення кваліфікації, а також оцінку й винагороду. На етапі відбору та найму держава встановила низку систем на організаційному рівні щодо кар’єрного зростання вчителів, включаючи систему кваліфікації вчителів, систему працевлаштування та систему призначення на роботу. Це означає дизайн найвищого рівня для професійного розвитку вчителів. Що стосується навчання та професійного розвитку, то державна система та спеціальні навчальні заходи з дослужбової підготовки та підвищення кваліфікації забезпечують процес виконання вчителями своїх виховних та педагогічних обов’язків, тобто процес розвитку професіоналізації вчителя, професіоналізації освіти та духовного розвитку. професіоналізація. Що стосується оцінювання та винагороди, то це в основному передбачає оцінку та мотивацію педагогічного персоналу. Науковий і розумний механізм оцінювання допомагає викладачам і співробітникам виконувати свої посадові обов'язки з гарантованою якістю та кількістю. Подібним чином загальна система оплати праці на основі продуктивності може ефективно мотивувати викладачів присвятити себе своїй основній роботі, такій як освіта та викладання, наукові дослідження та соціальні послуги. До загальновживаних методів управління персоналом у навчальних закладах відносяться організаційні методи, економічні методи та психосоціальні методи. Ці методи, як правило, комплексно використовуються в конкретній практиці управління персоналом, наприклад, у процесі набору талантів високого рівня, просування системи визначеної кількості персоналу та практики ротації директора/вчителя. Це дає змогу успішно досягати організаційних цілей за допомогою комбінованих дій адміністрування зверху вниз і свідомої участі знизу вгору. Наші висновки можуть допомогти керівникам факультетів і дослідникам зрозуміти системний підхід до управління персоналом і надати посилання на методи управління.
управління персоналом, методичні підходи, аналіз політики, реформування освіти.
JEL classification: O100; Q150; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-8-297-7-16
УДК: 37.378