Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 11-12 (300-301), 57-63
Open Access Article
Рекун Ганна Петрівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри та адміністрування, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна; доцент кафедри менеджменту Університету Менделя в Брно, м. Брно, Чеська Республіка, e-mail: rekun@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1734-7364
Прус Юлія Ігорівна
доктор філософії, доцент кафедри та адміністрування, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна; доцент кафедри менеджменту Університету Менделя в Брно, м. Брно, Чеська Республіка, e-mail: yuliaprus@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0320-0131
Рекун Г. П., Прус Ю. І. Роль бізнес-комунікації в процесі управління людськими ресурсами компанії. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 11-12 (300-301). С. 57-63.
Метою статті є обґрунтування доцільності розгляду бізнес-комунікації як інтегруючої складової системи управління персоналом сучасної компанії, визначення ролі та місця бізнес-комунікації у системі управління персоналом, її оптимальних засобів, форм та каналів реалізації з метою підвищення ефективності використання кадрового потенціалу. У статті розглянуто сутність та важливість бізнес-комунікацій як однієї зі складових процесу управлінської діяльності, основні проблеми комунікації у сучасних компаніях при реалізації процесу управління персоналом. Проведено аналіз впливу внутрішньо корпоративних комунікацій на систему управління персоналом. Встановлено, що внутрішньо корпоративні комунікації – один з багатьох чинників, які напряму впливають на продуктивність та мотивацію працівників у компанії. Сформовано системне уявлення про організаційні комунікації. Запропоновано механізм управління комунікаціями в організації, який складається з декількох етапів: оцінка організаційних комунікацій, розробка комунікаційної стратегії, реалізація комунікаційної стратегії, оцінка ефективності комунікаційних заходів. Доведено, що задля досягнення високих результатів комерційної діяльності практично будь-якого виду необхідно володіти певним набором уявлень, знань, відомостей щодо принципів ділового спілкування. Встановлено взаємозалежність напрямів діяльності у сфері управління персоналом та цільових орієнтирів застосування комунікаційної взаємодії. Розкрито сутність комунікаційної взаємодії у зовнішньому та внутрішньому середовищі у процесі управління персоналом компанії. Формування та вдосконалення внутрішньо корпоративних комунікацій, ефективне використання інструментів внутрішніх комунікацій в управлінні персоналом сприяє побудові міцного HR-бренду, який забезпечує компанії стабільність та успіх.
бізнес-комунікація, комунікаційна взаємодія, комунікаційний менеджмент, комунікаційна стратегія, управління людськими ресурсами.
JEL classification: M120; M540; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-11-12-300-301-57-63
УДК: 338.2