Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2022, 11-12 (300-301), 82-88

Open Access Article

Антикризові заходи щодо розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств у сфері авіації

Євтушенко Вікторія Анатоліївна
кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: v.a.evtushenko@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7764-2277

Дячек Ольга Юріївна
кандидат економічних наук, доцент кафедри математичних методів в економіці, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна, e-mail: o.y.diachek@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7285-6401

Цитувати статтю:

Євтушенко В. А., Дячек О. Ю. Антикризові заходи щодо розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств у сфері авіації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2022. № 11-12 (300-301). С. 82-88.

Анотація

Мета статті – узагальнити розробку та обґрунтувати рекомендації щодо удосконалення стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства. У дослідженні було використано як загальнонаукові методи дослідження, такі як аналіз та синтез для аналізу даних та формування висновків, індукція – формування системи прийняття рішень щодо зовнішньоекономічної діяльності підприємства, зведення та групування – для формування таблиць, наукового узагальнення – для авторського узагальнення причин того чи іншого змінення показника господарської діяльності підприємства, методи збору первинної інформації для оцінки господарської діяльності підприємства та його фінансового стану, статистичного спостереження – для визначення тенденцій розвитку зовнішньоекономічної діяльності, графічний – для наглядного представлення показників господарської діяльності підприємств, методики прийняття рішень щодо удосконалення зовнішньоекономічної діяльності, а також програмне забезпечення для розрахунків. В результаті проведеного дослідження нами було розкрито теоретичні основи стратегії підприємства, її види та взаємозв’язок останніх, проаналізовано та узагальнено алгоритм розробки стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства, проаналізовано та узагальнено алгоритм втілення стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства, розроблено необхідні корегування генеральної стратегії розвитку підприємства, сформовано алгоритм з безперервної реалізації стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Практична значимість полягає у можливості застосування рекомендацій щодо удосконалення стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства, відповідно до яких пропонується зробити певні корегування та сформувати алгоритм безперервної реалізації стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства.

Ключові слова

антикризові заходи, зовнішньоекономічна діяльність, показники ефективності.

JEL classification: L100; DOI: 10.32680/2409-9260-2022-11-12-300-301-82-88

УДК: 658:005.332.4

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. SWOT-аналіз як основний інструмент стратегічного управління, його переваги і недоліки. URL: http://www.rusnauka.com/3_SND_2010/Economics/58123.doc.htm (дата звернення 10.12.2022).
  2. Андрейчикова А. М. Еволюція поглядів на проблему ризику в економічній науці. Економічний вісник Національного гірничого університету. Дніпропетровськ, 2014. № 1. С. 38- 49.
  3. Березін О. В. Стратегія підприємства. Центр навчальної літератури, 2010. 220 с. (17)
  4. Бланк І. О. Фінансова стратегія підприємства: [монографія] / За заг. ред. І. О. Бланка. К.: КНТЕУ, 2009. 147 с. (18)
  5. Герасимчук В. Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: Навч. Посібник. К.: КНЕУ, 2000. 360 с.
  6. Довженко В. І. Чинники підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств за умов глобалізації. Зовнішня торгівля : право та економіка. 2017. № 4. С. 15- 21.
  7. Ковтун О. І. Стратегії підприємства: [монографія]. Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2008. 424 с.
  8. Лагодієнко, Н. В., Ніколюк, О. В. Давидюк, О. О. Фінансово-економічний механізм управління ризиками підприємств. Вісник Сумського національного аграрного університету серія “Економіка та менеджмент”. Суми. 2015. 12 (66). С. 25-28.
  9. Пилипенко С. М. Теоретичні засади оцінки ефективності діяльності підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. Київ. 2016. №10. С. 452–456.
  10. Шкурупій О. В Зовнішньоекономічна діяльність підприємства. Київ, 2012. 112-114 с.
  11. Черномаз П. А. Міжнародний маркетинг. Х.: ХНУ имени В. Н, Каразина. 2008. 232 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->