Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 3-4 (304-305), 13-18

Open Access Article

Логістичний менеджмент в підвищенні ефективності розвитку підприємств транспортного будівництва

Міщенко Максим Іванович
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: mmi@ua.fm, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0372-1957

Калініченко Людмила Леонідівна
доктор економічних наук, професор кафедри економіки та менеджменту, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна, e-mail: l.kalinichenko@karazin.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9847-8448

Коваленко-Марченкова Євгенія Вікторівна
кандидат економічних наук, доцент кафедри аналітичної економіки та менеджменту Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Україна, e-mail: kovalenko.marchenkova@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-7350-7740

Башмаков Максим
аспірант кафедри економіки та менеджменту, Український державний університет науки і технологій, Україна, e-mail: mega2810@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0911-873X

Цитувати статтю:

Міщенко М. І., Калініченко Л. Л., Коваленко-Марченкова Є. В., Башмаков М. С. Логістичний менеджмент в підвищенні ефективності розвитку підприємств транспортного будівництва. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 3-4 (304-305). С. 13-18.

Анотація

Авторами статті запропоновано інноваційний спосіб вирішення актуальної проблеми – розробка заходів з підвищення економічної ефективності функціонування підприємств транспортного будівництва за рахунок вдосконалення методів розрахунку собівартості, вдосконалення методів калькулювання витратної та дохідної частини. Вскрито суттєвий резерв раціонального зниження собівартості відтворення об’єктів інфраструктурного комплексу залізничного транспорту – застосування сучасного інструментарію логістичного менеджменту. Метою статті є розробка методів логістики за допомогою сучасних концепцій менеджменту, які дозволять у майбутньому за допомогою світового досвіду управління ефективністю транспортних процесів підвищити економічну ефективність функціонування підприємств транспортного будівництва та дозволить покращити функціонування всіх елементів транспортної складової залізничного транспорту. Методологія даного дослідження містить в собі такі залучені методи: емпіричне дослідження (порівняння, спостереження); теоретичне дослідження (раціональний перехід від абстрактного до конкретного); загальнонаукові методи (абстрагування й конкретизація, індукція та дедукція, аналогія), аналізу та синтезу, та інші. Актуальність вирішення наукової проблеми, що визначена у статті, полягає в такому: скрутні економічні умови сьогодення вимагаю більш раціонального використання ресурсів, по всілякого заощадження, з одного боку; з іншого,-безперервне виконання запланованих робіт з відтворення інфраструктурних об’єктів підприємствами транспортного будівництва, як необхідна умова забезпечення постійного руху залізничного транспорту, у межах запланованих за часом і напрямками маршрутів. За результатами дослідження отримано: методика раціонального зниження собівартості функціонування підприємств транспортного будівництва за рахунок застосування прогресивних методів логістичного менеджменту. Оригінальність і практична цінність дослідження полягає в тому, що у статті систематизовано наявні напрямки економічного обґрунтування з урахуванням специфічних особливостей функціонування об’єктів транспортного будівництва. Висновки дослідження наступні: для забезпечення вимог до надійного здійснення транспортного процесу необхідно своєчасно проводити ремонтні та поточні технічні роботи об’єктів залізничної інфраструктури з урахуванням зниження питомих експлуатаційних витрат та підвищення якості відтворення роботи транспортних компаній. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для різних підприємств АТ «Укрзалізниця», які за функціональними обов’язками мають виконувати своєчасно роботи з відтворення об’єктів інфраструктури, підтримання їх у постійно робочому стані.

Ключові слова

логістичний менеджмент, залізничний транспорт, об’єкти інфраструктури, розвиток, відтворення, підприємство транспортного будівництва, собівартість, економічна ефективність, організаційно-економічний механізм.

JEL classification: J230; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-3-4-304-305-13-18

УДК: 338.47:656.2

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Безуглий А. О., Бельська О. Л., Бібик Ю. М., Ракович І. В. Нормативне забезпечення запровадження довгострокових контрактів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг для забезпечення їх експлуатаційного стану. Дороги і мости. 2020. Вип. 22. С. 8-19.
  2. Bereza І., Bashmakov, M., Chernova, N. Economic conditions for improving the adaptability of transport construction enterprises to improve their productivity. Socio-economic research bulletin. Odesa: Odesa National Economic University. 2022. № 3-4 (82-83). С. 9-18.
  3. Береза І.В., Міщенко М.І. Модель розрахунку величини плати за доступ до об'єктів міської пасажирської інфраструктури з урахуванням участі підприємств транспортного будівництва у процесах її розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. Науки: економіка, політологія, історія. 2018. № 11 (263). С. 30-44.
  4. Бибык Ю. Н. Особенности системы ценообразования в дорожном строительстве Украины. Новая экономика. 2019. №2. С. 105-107
  5. Бобиль В. В., Дехтяр С. С. Специфіка функціонування підприємств транспорту в умовах фінансової нестабільності. Ефективна економіка. 2022. № 5. URL: http://www.economy.nayka. com.ua/?op=1&z=10273 (дата звернення: 06.03.2023). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.5.4.
  6. Кузьменко А. В., Харченко В. В. Ціна як економічна категорія: порядок встановлення та методи ціноутворення в умовах сучасної ринкової економіки. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 13. С. 547-552/
  7. Лютий І. О., Ювженко Н. М. Аналіз системи фінансування дорожньої інфраструктури України. Наукові праці НДФІ. 2019. Вип. 3. С. 66-75.
  8. Марценюк Л. В., Міщенко М. І., Чернова Н. С. Визначення доцільності залучення інвестицій на концесійних засадах у залізничний транспорт України. Економіка і держава. 2020. № 9. С. 4–11. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.9.4
  9. Міщенко М. І., Марценюк Л. В., Чернова Н. С., Гріненко М. О. Теоретичні підходи до управління економічною безпекою транспортних підприємств у сучасних умовах. Економіка і держава. 2020. № 11. С. 35–40. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.11.35.
  10. Міщенко М. І., Марценюк Л. В., Миснік А. В. Європейський досвід тарифоутворення на вантажні перевезення як інструмент фінансової безпеки залізниць. Ефективна економіка. 2020. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8275. DOI: 10.32702/2307- 2105-2020.10.7
  11. Савченко О. В., Марцінко Д. В. Аналіз методів ціноутворення та перспектив їх застосування. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. № 4. С. 304-308.
  12. Хоменко І. О., Гурнак В. М., Волинець Л. М. Пріоритетні напрямки підвищення фінансової стійкості підприємств транспортної інфраструктури України. Фінансові дослідження. 2018. № 1 (4). URL: http://fr.stu.cn.ua/tmppdf/110.pdf

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->