Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 5-6 (306-307), 72-78
Open Access Article
Балабаш Ольга Сергіївна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309
Костенко Рената
студентка 5-го курсу факультету менеджменту, обліку та інформаційних технологій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: inori3405@gmail.com
Балабаш О. С., Костенко Р. О. Управління комунікативними технологіями як основа забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства сфери послуг. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 5-6 (306-307). С. 72-78.
Метою статті є обґрунтування методологічного підходу до формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг на засадах управління комунікативними технологіями. На основі аналізу ринку клінінгових послуг міста Одеси та області побудовано карту стратегічних груп та визначено основні підприємства-конкуренти ТОВ «Об’єкт Сервіс». У статті проведено оцінювання конкурентоспроможності досліджуваного підприємства на основі розрахунку інтегрального показника. За результатами опитування клієнтів підприємства встановлено недоліки процесу обслуговування. З використанням функціонального моделювання, а саме нотації Activity diagram, побудовано бізнес-процес «управління заявками», встановлено причини ускладнення комунікаційного процесу та можливі шляхи його покращення. У результаті перепланування бізнес-процесу «управління заявками» за допомогою впровадження інноваційних комунікативних технологій скорочено кількість операцій з восьми до семи та скорочено кількість часу, що витрачається на опрацювання однієї заявки. Доведено економічну доцільність впровадження цих технологій за результатами розрахунку показника ROI.
управління комунікаціями, сучасні комунікативні технології, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, сфера послуг, оптимізація бізнес-процесів.
JEL classification: M110; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-5-6-306-307-72-78
УДК: 338.46