Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 5-6 (306-307), 72-78

Open Access Article

Управління комунікативними технологіями як основа забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства сфери послуг

Балабаш Ольга Сергіївна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309

Костенко Рената
студентка 5-го курсу факультету менеджменту, обліку та інформаційних технологій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: inori3405@gmail.com

Цитувати статтю:

Балабаш О. С., Костенко Р. О. Управління комунікативними технологіями як основа забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства сфери послуг. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 5-6 (306-307). С. 72-78.

Анотація

Метою статті є обґрунтування методологічного підходу до формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг на засадах управління комунікативними технологіями. На основі аналізу ринку клінінгових послуг міста Одеси та області побудовано карту стратегічних груп та визначено основні підприємства-конкуренти ТОВ «Об’єкт Сервіс». У статті проведено оцінювання конкурентоспроможності досліджуваного підприємства на основі розрахунку інтегрального показника. За результатами опитування клієнтів підприємства встановлено недоліки процесу обслуговування. З використанням функціонального моделювання, а саме нотації Activity diagram, побудовано бізнес-процес «управління заявками», встановлено причини ускладнення комунікаційного процесу та можливі шляхи його покращення. У результаті перепланування бізнес-процесу «управління заявками» за допомогою впровадження інноваційних комунікативних технологій скорочено кількість операцій з восьми до семи та скорочено кількість часу, що витрачається на опрацювання однієї заявки. Доведено економічну доцільність впровадження цих технологій за результатами розрахунку показника ROI.

Ключові слова

управління комунікаціями, сучасні комунікативні технології, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, сфера послуг, оптимізація бізнес-процесів.

JEL classification: M110; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-5-6-306-307-72-78

УДК: 338.46

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Меметов А. Формування конкурентних переваг на засадах цифрової трансформації під- приємства. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 138–142.
  2. Технології стратегічного управління стійким розвитком сучасних організацій : моно- графія / за ред. І. О. Кузнецова, О. С. Балабаш. Харків: «Діса плюс», 2020. 228 с.
  3. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / Пер. с англ. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2005. 454 с.
  4. Головчук Ю. О., Пчелянська Г. О. Особливості формування стратегії підвищення конку- рентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава. 2020. № 3. С. 66–70. URL: 10.32702/2306-6806.2020.3.66
  5. Гудзь О. Є., Федюнін С. А., Щербина В. В. Диджиталізація, як конкурентна перевага підприємств. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2019. № 3(29). С. 18-24.
  6. Костюк В. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умо- вах ринку. Галицький економічний вісник. 2019. Том 58. № 3. С. 115–120.
  7. Якубенко І. М. Комунікаційний прорив в управлінні підприємством. Економіка. Менед- жмент. Бізнес. 2017. № 1(19). С. 115-120.
  8. Прийняття управлінських рішень: методи та моделі: моногр. / Кузнецова І. О., Балабаш О. С., Карпенко Ю. В., Сокуренко І. А.; за заг. ред. І. О. Кузнецової. Харків: Діса плюс, 2022. 156 с.
  9. Сучасні технології стратегічного управління в умовах євроінтеграції : монографія / за ред. І. О. Кузнецова. Харків, 2018. 177 с.
  10. Давиденко А. Чистий бізнес: як відкрити клінінгову компанію. URL: https://bizznes. top/chystyj-biznes-yakvidkryty-kliningovu-kompaniyu/

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->