Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 5-6 (306-307), 79-90
Маркетинг у сфері державних послуг
Гвіздова Єва
Ph.D. (з економіки), MBA, факультет економіки, маркетингу та менеджменту, Міжнародна школа менеджменту ISM Словаччина в Пряшові, Пряшів, Словаччина, e-mail: hvizdova@ismpo.sk, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-8726-4388
Гричко Іван
MBA (ветеринарна медицина) Управління праці, соціальних питань та сім'ї, відділ консультування та навчання, e-mail: ihricko2@gmail.com
Цитувати статтю:
Гвіздова Є, Гричко І. Маркетинг у сфері державних послуг. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 5-6 (306-307). С. 79-90.
Анотація
Уряд розглядається як державна служба і, таким чином, утворює окремий сектор. ЦІЛІ: Метою цієї статті
є опис маркетингу в державній адміністрації Словаччини, зосередженого на сфері соціальних послуг, і відповідь на
запитання, чи задоволений громадянин якістю наданих соціальних послуг і яку роль відіграє маркетинг. ТЕОРЕТИЧНА
БАЗА: Текст базується на роботах у галузі теорії маркетингу, державного управління, соціальних послуг та чинного
законодавства про державне управління. Підсумовуючи теоретичні основи сучасного стану питання, зазначимо,
що маркетинг у сфері надання соціальних послуг в державному управлінні є таким же важливим і необхідним, як і
маркетинг у традиційних сферах. МЕТОДИ: Для досягнення поставленої мети були використані такі методи: вторинне
опитування, контент-аналіз документів та первинне – кількісне опитування у формі анкети. Опитування проводилось
серед учасників проекту «Підтримка індивідуального консультування». РЕЗУЛЬТАТИ: Результати дослідження свідчать
про необхідність використання маркетингу у сфері надання соціальних послуг з акцентом на якості та комунікації в
комплексному обслуговуванні громадян. НАСЛІДКИ ДЛЯ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ: респонденти в опитуванні просять
більше інформації, більш однорідні групи в рамках проекту, принаймні відповідно до рівня освіти або вікових груп, щоб
краще з ними працювати. Консультаційні послуги не замінюють перепідготовку, а розвивають інші навички, пов’язані
з працевлаштуванням на ринку праці. Необхідно вдосконалювати комунікативні навички як працівників соціального
консультування, так і самих користувачів послуг.
Ключові слова
маркетинг, державна служба, соціальна робота, маркетингові послуги, соціальний маркетинг.
JEL classification: M310; M380; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-5-6-306-307-79-90
УДК: 338.46
Література
- Bačuvčík, R., Harantová. L. (2016). Sociální marketing. Zlín: Verbum, 254 p.
- Cibáková, V., Rózsa, Z., Cibák, Ľ. (2008). Marketing služieb. Bratislava: Iura Edition,
s.r.o., 214 p.
- Clemente, M. N. (2004). Slovník marketingu. Brno: Computer Press. 366 p.
- Hasprová, M. et al. (2005). Marketing miest a obcí Vybrané problémy. Bratislava: Ekonóm,
139 р.
- Hrtánek, L. (2013). Model optimálneho fungovania modernej štátnej správy. Bratislava:
Paneurópska vysoká škola, 200 p.
- Hvizdová, E. et al. (2007). Základy marketingu. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška,
150 p.
- Hvizdová, E., Balogová, B., Sedláková, A. (2015). Marketing sociálnych služieb s dôrazom
na arteterapiu a výtvarné umenie. Prešov: FF PÚ, 133 p.
- Kotler, P., Armstrong, G. (1992). Marketing. Bratislava: SPN, 441 p.
- Kotler, P., Armstrong, G. (2004). Marketing. Praha: Grada Publishing, 856 p.
- Kútik, J. (2006). Organizácia a krízový manažment verejnej správy. Trenčín: TnUAD, 277
p.
- Masár, D. (2013). Problémy marketingu vo verejnom sektore. Sládkovičovo: VŠ
Sládkovičovo, 164 p.
- Payne, A. (1996). Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 163 p.
- Schavel, M., Oláh, M., Derevjaníková, Š., Zeman, K. (2010). Sociálna práca vo verejnej
správe. Bratislava: Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, 162 p.
- Slavík, J. (2014). Marketing a strategické řízení ve veřejných službách. Praha: Grada
Publishing, 192 p.
- Škultéty, P. et al. (2000). Správne právo hmotné. Bratislava: VO PF UK, 141 p.
- Štefko, R., Gburová, J., Bačík, R., Dorčák. P., (2012). Úvod do marketingu služieb. Prešov:
Bookman, s.r.o, 106 p.
- Vaštíková, M. (2008). Marketing služeb – efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing,
232 p.
- Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky: [on-line]. Bratislava:
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. [18.4. 2019]. Available from:
https://www.employment.gov.sk/files/slovensky/ministerstvo/organizacna-struktura/schema-orgstruktury.
pdf
- Zákony pre ľudí: © S-EPI, s.r.o. [on-line]. Žilina: S-EPI, s.r.o. [18.4. 2019]. Available
from: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2003-453
- Úrad vlády Slovenskej republiky: © 2019 Úrad vlády Slovenskej republiky. [on-line].
Bratislava: Úrad vlády Slovenskej republiky. [18.4. 2019]. Available from: https://archiv.vlada.
gov.sk/old.uv/data/files/6354.pdf
- Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Prešov: [on-line]. Bratislava: Ústredie práce,
sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. [18.4. 2019]. Available from: https://www.upsvr.
gov.sk/buxus/docs/urady/PO/2017/organizacna_struktura.pdf
- Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky: [on-line]. Bratislava:
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. [18.4. 2019]. Available from:https://
www.upsvr.gov.sk/buxus/docs/KGR/osobny_urad/Organizacna_struktura_UPSVR_01_09_2018.
pdf
- Act. No. 5/2004 Coll. on employment services and on amendments to certain acts.
- Act. No. 453/2003 Coll. on state administration bodies in the area of social affairs, family
and employment services and on amendments to certain acts.
- Act. No. 575/2001 Coll.on the organization of government activities and the organization
of central state administration bodies.
- Constitutional Act No. 460/1992 Coll. The Constitution of the Slovak Republic