Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 9 (310), 127-134

Open Access Article

Дискусійні питання визначення сутності стартапу

Бабицький Роман
аспірант кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: roman@babitskyi.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0201-6500

Огренич Дмитро Федорович
аспірант кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: unicom98d@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0001-5967-8807

Цитувати статтю:

Бабицький Р. В., Огренич Д. Ф. Дискусійні питання визначення сутності стартапу. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 9 (310). С. 127-134.

Анотація

Метою статті є розгляд теоретичних підходів до визначення сутності стартапу, як форми підприємництва. В результаті виділено підвиди інновацій, а саме технологічні, маркетингові та організаційні. Також виокремлено інші сутнісні ознаки стартапів: це новостворені або нещодавно створені бізнеси; значна частина стартапів, завершує свій життєвий цикл невдало; швидке економічне зростання; є етапом життєвого циклу інноваційного бізнесу; функціонування в умовах обмеженості внутрішніх матеріальних ресурсів та базуються в першу чергу на розвитку інтелектуального капіталу. Розглянути ознаки, які на авторський погляд невиправдано віднесені до таких, що визначають сутність стартапів: не обов’язково повинні діяти у мережі інтернет; не обов’язково базуються на сфері ІТ або інших сучасних технологій; не є продуктом, а є бізнесом; не обов’язково орієнтується на міжнародний ринок або є глобальним за своєю природою та джерелами фінансування. Практичне значення полягає у формулюванні авторського визначення сутності стартапа, як новоствореного бізнесу, заснованого на інноваціях (технологічних, маркетингових, організаційних), що базується на розширеному відтворенні інтелектуальних складових капіталу (просьюмеризмі).

Ключові слова

визначення стартапа, види інновацій, інтелектуальний капітал, технологічні, маркетингові та організаційні інновації.

JEL classification: O310; M130; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-9-310-127-134

УДК: 658.5

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Літвінов О. Визначення факторів конкурентоспроможності закладів охорони здоров’я в умовах інноваційного розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2017. № 4. С. 58-69.
  2. Куманова П., Літвінов О. Інноваційна діяльність, як засіб підвищення конкурентоспроможності продукції суб’єктів підприємництва. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2021. № 9 -10 (286-287). С. 147-154.
  3. Gontareva, I. and Litvinov, O. and Hrebennyk, N. and Nebaba, N. and Litvinova, V. and Chimshir, A. Improvement of the Innovative Ecosystem at Universities (February 28, 2022). Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (115)), р. 59–68.
  4. Портер М. Е. Стратегія конкуренції: методика аналізу галузей і діяльності конкурентів [пер. з англ. А. Олійника, Р. Скальського]. Київ: Основи, 1998. 390 с.
  5. Harbar, Z.; Selezneva, O.; Litvinov, O.; Kaptalan, S.; Gonchar, V. Strategic Marketing Management of Innovative Activities In Ensuring Enterprise Economic Security. REICE Rev. Electrón. Investig. Cienc. Econ. 2020, 8, С. 298–313.
  6. Бжуска Я.О. Інноваційні моделі бізнесу. Вісник НУ «Львівська політехніка». 2018. № 678. С. 29-35.
  7. Про інноваційну діяльність: Закон України від 16.10.2012 р. № 5460-VI. ВВР, 2014, № 2-3, ст.41. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text (дата звернення: 25.07.2023 р.).
  8. Litvinov O., Nefedova T. Marketing as the source of establishment of pillars of the enterprise intellectual capital. Маркетинг і цифрові технології. 2019. Т. 3. №. 3. С. 16-24.
  9. Музиченко Г. В. Стартап: сучасне визначення та роль в розвитку економіки. Менеджмент підприємницької діяльності : навч. посіб. для професійної підготовки військовослужбовців ЗС України звільнених у запас. Проєкт «Норвегія-Україна». Вип.10. Одеса : Видавничий дім «Гельветика, 2021. С. 7-29.
  10. Startups & high-growth businesses. The U.S. Small Business Administration. SBA.gov. URL : www.sba.gov. (дата звернення: 25.07.2023 р.).
  11. Бланк С. Стартап: настольная книга основателя. М. : Альпина Паблишер, 2013. 616 с.
  12. Graham P. Startupe quals growth. URL : http://www.paulgraham.com/ growth.html (дата звернення: 5.07.2023 р.).
  13. Евсейчев А. И. Основы стартап менеджмента. URL : http://www. tstu.ru/book/elib3/ mm/2014/Evseychev/ (дата звернення: 2.07.2023 р.).
  14. Пономарев Д. Как применить подход ЛИН к деятельности стартап-компании. URL : http://leanvector.ru/stati/77-start-up-na-principahlean (дата звернення: 1.07.2023 р.).
  15. Рис Е. Бизнес с нуля. Метод LeanStartup для быстрого тестирования идей и выбора бизнес-модели. М. : Альпина Паблишер, 2012. 254 с.
  16. Rainer L. The vital role of business processes for a business model: the case of a startup company. Problems and Perspectives in Management. 2014. Vol. 12, No. 4. P. 213–220.
  17. Ситник Н. І. Концептуальні основи стартапів: їх сутність і класифікація. Бизнес Информ, 2016, 8 (463): С. 64-68.
  18. Терешко Ю. В. Особливості розвитку інтернет-стартапів в Україні: реалії і перспективи. Актуальні проблеми економіки. 2015. № 12 (174). С. 437–443.
  19. Чернявська О. В., Гнипа-Черневецька Л. В., Чжицєюнь Ван. Стартап як об’єкт інвестиційного процесу: сутність та життєвий цикл існування. Науковий вісник ПУЕТ. Серія «Економічні науки», 2021, 5 (84). С. 119-128
  20. Літвінов О. С. Визначення сутності інтелектуального капіталу. Modern Economics. 2018. № 11. С. 98-104. URL : https://modecon.mnau.edu.ua/determination-of-the-essence-ofintellectual- capital/ (дата звернення 07.07.2023).
  21. Літвінов О. С., Міценко Н. Г. Управління розвитком інтелектуального капіталу підприємства з орієнтацією на цілі, можливості, ефективність та інноваційність. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2020. № 6 (288). С. 134-139.
  22. Літвінов О. С. Теоретичні засади відтворення інтелектуального капіталу підприємства. Вісник соціально-економічних: ОНЕУ, 2018. № 3 (67). С. 91-103.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->