Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 9 (310), 135-141
Open Access Article
Рачинська Галина Василівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна, e-mail: halyna.rachynska@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5678-4172
Рачинська Г. В. Виклики для малого та середнього бізнесу в електронній комерції. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 9 (310). С. 135-141.
Метою дослідження є розкриття феномену електронної комерції в контексті умов-викликів з якими стикається сучасний бізнес. Методика дослідження полягає у поєднанні загально-наукових методів системного аналізу, синтезу, синергетичного підходу до аналізу складних нерівноважних неоднорідних нелінійних систем, зокрема, для аналізу можливих ризикових сценаріїв, пов'язаних з феноменом електронної комерції та розробки стратегій зниження ймовірності їх виникнення. Результати. Перш за все варто відокремити підприємства, які були створені в період до ери електронної комерції та підприємства створені вже в період її бурхливого розвитку. Відповідно як можливості, так і загрози у випадках “до” та “в період” електронної комерції суттєво розрізнюється. З одного боку, стає можливою більша керованість бізнесу, а, з іншого, збільшується загроза підприємницької безпеки, ніж це було у період до розповсюдження практик електронної комерції. Феномен електронної комерції взагалі поєднує в собі нові “вікна можливостей” та ймовірність специфічних ризиків. Для малих та середніх підприємств, що як правило можуть бути більш мобільними та адаптивними, відповідно змін бізнес-середовища, невід'ємною умовою їх ефективної діяльності є їх участь у практиках електронної комерції. Практична значимість результатів дослідження полягає у тому, що використання синергетичного підходу у визначенні феномена електронної комерції, надає можливості підприємствам малого та середнього бізнесу суттєво вдосконалити систему прийняття рішень у напрямку підвищення їх ефективності, відповідно до сучасних умов, запобігаючи виникненню ризиків сценаріїв, пов'язаних з феномена електронної комерції.
практики електронної комерції, виклики малому та середньому бізнесу, ризикові сценарії, профілактика ризиків.
JEL classification: D800; L230; M140; M290; M310; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-9-310-135-141
УДК: 334.021.1