Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 9 (310), 135-141

Open Access Article

Виклики для малого та середнього бізнесу в електронній комерції

Рачинська Галина Василівна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Національний університет "Львівська політехніка", м. Львів, Україна, e-mail: halyna.rachynska@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5678-4172

Цитувати статтю:

Рачинська Г. В. Виклики для малого та середнього бізнесу в електронній комерції. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 9 (310). С. 135-141.

Анотація

Метою дослідження є розкриття феномену електронної комерції в контексті умов-викликів з якими стикається сучасний бізнес. Методика дослідження полягає у поєднанні загально-наукових методів системного аналізу, синтезу, синергетичного підходу до аналізу складних нерівноважних неоднорідних нелінійних систем, зокрема, для аналізу можливих ризикових сценаріїв, пов'язаних з феноменом електронної комерції та розробки стратегій зниження ймовірності їх виникнення. Результати. Перш за все варто відокремити підприємства, які були створені в період до ери електронної комерції та підприємства створені вже в період її бурхливого розвитку. Відповідно як можливості, так і загрози у випадках “до” та “в період” електронної комерції суттєво розрізнюється. З одного боку, стає можливою більша керованість бізнесу, а, з іншого, збільшується загроза підприємницької безпеки, ніж це було у період до розповсюдження практик електронної комерції. Феномен електронної комерції взагалі поєднує в собі нові “вікна можливостей” та ймовірність специфічних ризиків. Для малих та середніх підприємств, що як правило можуть бути більш мобільними та адаптивними, відповідно змін бізнес-середовища, невід'ємною умовою їх ефективної діяльності є їх участь у практиках електронної комерції. Практична значимість результатів дослідження полягає у тому, що використання синергетичного підходу у визначенні феномена електронної комерції, надає можливості підприємствам малого та середнього бізнесу суттєво вдосконалити систему прийняття рішень у напрямку підвищення їх ефективності, відповідно до сучасних умов, запобігаючи виникненню ризиків сценаріїв, пов'язаних з феномена електронної комерції.

Ключові слова

практики електронної комерції, виклики малому та середньому бізнесу, ризикові сценарії, профілактика ризиків.

JEL classification: D800; L230; M140; M290; M310; DOI: 10.32680/2409-9260-2023-9-310-135-141

УДК: 334.021.1

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Мірошник Р. О. Прокоп’єва У. О. Розвиток малого і середнього бізнесу в Україні: проблеми і перспективи. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, 2020. Серія “Проблеми економіки та управління” Т. 4, № 1. С.63-71
  2. Сілічєва Н. Є. Малий бізнес в Україні: стан та перспективи розвитку. Економічні інновації, 2015. Вип. 59. С. 303–309.
  3. Табінський В. А., Телятник В. М., Сімон А. П. Проблеми та перспективи розвитку малого бізнесу в Україні. “Молодий вчений”, 2017. № 3 (43). 848–851.
  4. Дикань О. В. . Розвиток малого бізнесу в Україні: проблеми та шляхи забезпечення. Вісник економіки транспорту і промисловості, 2017. № 57. 2017, 58–66.
  5. Кравченко М.О., Манорик Г.О. Формування системи логістики на підприємствах електронної комерції. Приазовський економічний вісник, 2018. №1(06). С.57- 61. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2018/1_06_uk/12.pdf. (дата звернення: 20.10.2023).
  6. Манорик Г. О. Аналіз зарубіжного досвіду управління логістичним забезпеченням електронної комерції підприємств. Науковий збірник Ужгородського національного університету, 2018. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. №21. С. 142-146. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/ archive/21_1_2018ua/32.pdf. (дата звернення: 22.10.2023)
  7. Мікропідприємства, малі, середні та великі підприємства в новій класифікації підприємств, що прийнята зі змінами до закону про бухгалтерський облік URL: http:// mikropidpriyemstva-mala-seredni-ta-veliki-pidpriyemstva-v-novij-klasifikacii-pidpriemstv-shhoprijnyata- zizminami-do-zakonu-pro-buxgalterskij-oblik. (дата звернення: 22.10.2023)
  8. Кондрус Л. Л., Дзивицька О. А. Проблеми розвитку електронної комерції в Україні. Сімнадцяті економіко-правові дискусії. 2017. URL: http://www.spilnota.net.ua/ua/ article/id-1885 (дата звернення: 8.06.2022).
  9. Кот О. В., Антоненко Д. С. Сутність, становлення та перспективи розвитку електронної комерції України у глобальному середовищі. Экономика и управление предприятием: технологический аудит и резервы производства. 2015. №2/6(22). С. 28-32.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->