Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 11-12 (312-313), 226-233

Open Access Article

Концептуальні засади організації та розвитку міжнародного ділового туризму в Україні

Сущенко Олена Анатоліївна
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри туризму, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, м. Харків, Україна, e-mail: helen.sushchenko@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-2645-8015

Згурська Юлія Вікторівна
аспірант кафедри туризму, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, м. Харків, Україна, e-mail: juliazghurska@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-2405-4666

Цитувати статтю:

Сущенко О. А., Згурська Ю. В. Концептуальні засади організації та розвитку міжнародного ділового туризму в Україні. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 11-12 (312-313). С. 226-233.

Анотація

Сьогодні Україна, яка має значний потенціал стати важливим гравцем у галузі міжнародного ділового туризму, стикається з проблемою, що потребує термінового вирішення – недостатнє міжнародне позиціювання та недостатньо ефективний маркетингом країни як дестинації, привабливої для міжнародного ділового туризму. Саме тому питання розробки концептуальних засад розвитку міжнародного ділового туризму в Україні є актуальними та потребують додаткової уваги та досліджень. В статті розглянуто напрями та можливості розробки концептуальних засад розвитку міжнародного ділового туризму в Україні. Обґрунтовано необхідність забезпечення відновлення стану та активізації розвитку міжнародного ділового туризму в Україні. Виокремлено основних бенефіціарів та стейкхолдерів сфери міжнародного ділового туризму. Розроблено концептуальні засади організації та розвитку міжнародного ділового туризму в Україні Головною метою Концепції розвитку міжнародного ділового туризму в Україні означено трансформацію України на туристично привабливу країну, яка залучає як внутрішніх, так і іноземних бізнес-туристів, сприяючи економічному зростанню та підвищенню міжнародного іміджу країни. Визначено основні принципи, на яких базується Концепція. Означено стратегічні цілі та сформовано відповідно до них перелік комплексних завдань, виконання яких є необхідним для досягнення мети запропонованої Концепції. Запропоновано фреймову модель реалізації Концепції розвитку міжнародного ділового туризму в Україні. Визначено показники досягнення очікуваних результатів впровадження Концепції розвитку галузі міжнародного ділового туризму в Україні. Наведено основні етапи, шляхи та строки реалізації Концепції. Визначено основні ризики розвитку міжнародного ділового туризму в Україні за ступенем та напрямами впливу відповідно до визначених стратегічних цілей.

Ключові слова

туризм, міжнародний туризм, діловий туризм, сталий розвиток, концепція, управління, ціль, завдання, фрейм, модель, показник, ризик, імідж.

JEL classification: F200; L830; L840; Z320; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2023-11-12-312-313-226-233

УДК: 338.48-6:338(477.54)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Бейдик О. О. Словник-довідник з географії туризму, рекреології та рекреаційної географії. Київ: Палітра, 1997. 130 с.
  2. Грабарчук В. С., Дехтяр Н. А. Завдання розвитку ділового туризму в Україні. Бізнес-Інформ. 2015. No 4. С. 149–156.
  3. Дехтяр Н. А. Тенденції розвитку світового ринку ділового туризму. Проблеми економіки. 2014. № 1. С. 43–51.
  4. Gorina G.O. Activities of the international organizations and associations in the travel&tourism industry. Актуальні проблеми економіки. 2015. №10(172), c. 13–18.
  5. Титова Н. В. Діловий туризм в Україні: основні проблеми розвитку та шляхи їхнього вирішення. Економіка і менеджмент культури. 2013. № 1. C. 67–74.
  6. Marques J., Santos N. Tourism development strategies for business tourism destinations: Case study in the central region of Portugal. Tourism. 2017. Vol. 65. No. 4. P. 437–449.
  7. Haven-Tang C., Jones E., Webb C. Critical Success Factors for Business Tourism Destinations. Journal of Travel & Tourism Marketing. 2007. Vol. 22. Issue 3–4. P. 109–120. DOI: https://doi.org/10.4102/ac.v17i1.423
  8. Minsky M. A. Framework for Representing Knowledge, in: The Psychology of Computer Vision. Ed. by P. H. Winston. N-Y : McGraw-Hill, 1975. 282 p.
  9. Суддя А. Фрейм як спосіб когнітивного моделювання. Наукові записки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2012. Вип. 104(2). С. 278–282.
  10. Gruber T. Toward Principles for the Design of Ontologies Used for Knowledge Sharing. International Journal Human-Computer Studies. 1995. Vol. 43. P. 907–928.
  11. Гавловська Н. І. Економічна безпека зовнішньоекономічної діяльності промислових підприємств: оцінювання, моделювання, механізм забезпечення : монографія. Хмельницький : ФОП Мельник А. А., 2016. 480 с.
  12. Іванченко Н. О. Фреймово-онтологічне моделювання фінансової складової економічної безпеки підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2012. № 4 (130). С. 300– 304.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->