Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2023, 11-12 (312-313), 9-16

Open Access Article

Стратегії інтернаціоналізації нафтового сектору у світі за умови трансформації економічного простору

Донець Дмитро Михайлович
старший викладач кафедри маркетингу і логістики, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, Україна. Аспірант, Донецький національний університет ім. В. Стуса, м. Вінниця, Україна, e-mail: Dmytro.M.Donets@lpnu.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5053-026X

Цитувати статтю:

Донець Д. М. Стратегії інтернаціоналізації нафтового сектору у світі за умови трансформації економічного простору. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2023. № 11-12 (312-313). С. 9-16.

Анотація

У статті досліджено основні засади формування глобальних взаємних партнерських відносин в ринкових умовах, зважаючи на світові тенденції розвитку національних економік країн світу та їх вплив на врегулювання інтересів країн-партнерів нафтового сектору в трансформаційних умовах. Зокрема визначено, що дослідження процесів, які характеризують можливості підвищення ефективності формування взаємних залежностей економік країн світу, розвиненість процесів, пов’язаних з упорядкуванням відносин у нафтовому бізнесі, швидку зміну замкнутих національних господарств до економічної відкритості та розвитку дозволять створити ефективні міжнародні зв’язки, яким буде притаманний принцип інтернаціоналізації. Метою статті є дослідження сутності інтернаціоналізації світового економічного співіснування, оцінка світового нафтового ринку та визначення можливих стратегій інтернаціоналізації нафтового сектору на ринку в умовах трансформацій економічного простору. Застосовано методику аналітичної оцінки та прогнозування. Систематизація поглядів на поняття «інтернаціоналізація» дозволила вказати на те, що відображений ним процес у світовому економічному розвитку сприяє зближенню національних економік за рахунок посиленої співпраці у всіх сферах господарства, а також покращення умов здійснення товарного обміну, руху капіталу та робочої сили між країнами-партнерами на світовому ринку. У роботі розкрито особливості інтернаціоналізації, як основної складової ефективного співіснування національних економік. Зроблено оцінку світового нафтового ринку, досліджено діяльність основних найбільших країн нафто виробників – експортерів світу, на основі чого визначено та обґрунтовано основну стратегію інтернаціоналізації взаємовідносин у нафтовому секторі – фактичного стратегічного партнерства, яка при добре розробленому стратегічному плані дій забезпечить активність у підтримці співробітництва на всіх рівнях його функціонування, а також спільне досягнення визначених цілей співпраці, задоволеності національних інтересів країн- партнерів, використання інвестиційних можливостей та знаходження компромісних рішень, виконуючи зобов’язання кожної із сторін.

Ключові слова

інтернаціоналізація, інтеграція, глобалізація, міжнародні зв’язки, партнерство, фактичне стратегічне партнерство.

JEL classification: F150; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2023-11-12-312-313-9-16

УДК: 330.1

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Levin, J. S. Missions and Structures: Bringing Clarity to Perception about Globalization and Higher Education in Canada. Higher Education. 1999. Vol. 37. № 4. P. 377- 299.
  2. List, Friedrich. The National System of Political Economy. Longmans, Green, and Company, 1841.
  3. Balassa, B., Irwin, Richard D. The theory of economic integration. Homewood, Ill., 1961. 304 р.
  4. Root F. R. Entry strategies for international markets. San Francisco: Jossey-Bass, 1998. 269 р.
  5. Лук’яненко Д. Г. Економічна інтеграція і глобальні проблеми сучасності: Навч. посіб. Київ: КНЕУ, 2005. 204 с.
  6. Національні економіки в глобальному конкурентному середовищі / Ю. М. Пахомов, Д. Г. Лук’яненко, Б. В. Губський. Київ: Україна, 1997. 237 с
  7. Міжнародні інтеграційні процеси сучасності: [монографія] / А. С. Філіпенко (кер.), В. С. Будкін, М. А. Дудченко [та ін.]. К.: Знання України, 2004. 304 c.
  8. Присяжнюк Н. Найбільші нафтогазові компанії світу 2023 року. URL: https://thepage. ua/ua/rejtingi/top-8-najbilshih-naftogazovih-kompanij-svitu (дата звернення 29.08.2023).
  9. Франко Л. Найбільші експортери нафти у світі: хто вони та кому постачають «чорне золото». URL: https://lviv.media/energetika/75632-najbilshi-eksporteri-nafti-u-sviti-hto-voni-takomu- postachayut-chorne-zoloto/ (дата звернення: 19.06.2023).
  10. OPEC. URL: https://www.opec.org/opec_web/en/index.htm (дата звернення: 01.05.2023).
  11. Статистичний портал. Провідні нафтовидобувні країни світу за 2022 рік. URL: https://www.statista.com/statistics/237115/oil-production-in-the-top-fifteen-countries-in-barrelsper- day/ (дата звернення: 01.05.2023).
  12. Андаліцька І. Саудівська Аравія збільшить видобуток нафти: чим це допоможе світові. URL:https://www.unian.ua/economics/energetics/ saudivska-araviya-zbilshit-vidobutoknafti- chim-ce-dopomozhe-svitovi-novini-sogodni-11906130.html (дата звернення:17.07.22).
  13. Hollensen, S. (2007). Global marketing. Edinburgh: Pearson Education.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->