Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 1-2 (314-315), 110-116

Open Access Article

Базис стратегії розвитку бізнес-екосистем енергетичної сфери

Бочко Олена Юріївна
доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу і логістики Національного університету «Львівська політехніка», м. Львів, Україна, e-mail: bochkoolena@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3422-4654

Цитувати статтю:

Бочко О. Ю. Базис стратегії розвитку бізнес-екосистем енергетичної сфери. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 1-2 (314-315). С. 110-116.

Анотація

У статті розкрито сутність формування бізнес-екосистем. Досліджено особливості побудови екосистем в енергетичній сфері, які полягають у врахуванні впливу регуляторних змін на галузь, дослідженні енергетичної ефектив- ності, активному партнерстві та співпраці, наявності енергетичних сервісів та енергетичної і цифрової трансформації та врахуванні рівня стійкості до змін. Виділяють кілька варіантів енергетичної трансформації: на рівні уряду, місцевої влади, бізнесу, споживачів. Запропоновано стратегії розвитку бізнес-екосистем, серед яких виділено стратегію пар- тнерства у бізнес-екосистемах, активно-наступальну стратегію розвитку бізнес-екосистеми, стратегію розвитку та стратегію диверсифікації. Обґрунтовано, що результат реалізації стратегії бізнес-екосистеми залежить від вміння ефективно координувати взаємодію між різними учасниками цієї екосистеми.

Ключові слова

стратегія, бізнес-екосистема, енергетична сфера, середовище, підприємство.

JEL classification: M310; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-1-2-314-315-110-116

УДК: 330:338.4

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Бистряков І. К., Хлиновий Д. В. Платформна економіка просторових бізнес-екосистем як інноваційний тренд сталого розвитку. Наука та наукознавство. 2019. № 3(195). С. 3–25. DOI: https://doi.org/10.15407/sofs2019.03.003 (дата звернення: 12.09.2023).
  2. Бізнес-екосистема: навіщо об’єднувати проєкти з різних сфер, 2019. URL: https:// mind.ua/publications/20205413-biznes-ekosistema-navishcho-ob-ednuvati-proekti-z-riznih-sfer. (дата звернення: 12.09.2023).
  3. Благодир Л. М. Цифрові бізнес-екосистеми як специфічна форма координації господарської діяльності в умовах цифрової економіки. Економіка та суспільство. 2022 Вип. № 46. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-46-55 (дата звернення: 12.09.2023).
  4. Гудзь О. І Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Економіка і НАУКОВИЙ ВІСНИК ISSN 2409-9260 Одеського національного економічного університету 115 суспільство. 2018. Вип. 18. C.346-352.
  5. Квятко Т. Особливості формування бізнес-екосистеми в сучасних умовах. Економічний вісник університету. 2023. №57. 57-62. https://doi.org/10.31470/2306-546X-2023-57-57-62 (дата звернення: 12.10.2023).
  6. Лановська Г. І. Інноваційна екосистема: сутність та принципи. Економіка і суспільство. 2017. № 11. С. 257-262.
  7. Лемешко М. О., Лактіонова О. А. Екосистема підтримки бізнесу в умовах пандемії COVID-19 в Україні та в окремих країнах ЄС. Економіка і організація управління. 2020. № 2 (38). С. 109-123.
  8. Погорелов Ю. С. Способи розвитку підприємства: умови та результативність використання. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2017. № 1. С. 76–84. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ ejopu_2017_1_15 (дата звернення: 01.10.2023).
  9. Полянська А. С., Михайлишин Х. В. Концептуальні засади взаємозв’язку між енергетичним переходом та енергетичною ефективністю підприємств. Матеріали ХІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління». http://www.ek.puet.edu.ua/files/conf2023.pdf#page=310 (дата звернення: 01.09.2023).
  10. Саврук Г. Бізнес-екосистеми: як локальним українським компаніям співпрацювати з гігантами. Лідерство і менеджмент. Культура. 2019. URL: https://kmbs.ua/ua/article/businessecosystems (дата звернення: 01.09.2023).
  11. Семеног А. Ю. Екосистеми цифрових платформ як фактор трансформації бізнесу в умовах цифрової економіки. Вісник КНУТД. 2019. № 4 (137). С. 39–50. DOI: https://doi. org/10.30857/2413-0117.2019.
  12. Хацер М. В. Стратегія розвитку підприємства в умовах нестабільності економіки держави. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2014. № 3. С. 109–112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znptdau_2014_3_24 (дата звернення: 26.09.2023).
  13. Циганенко О. В., Зубко К. Ю., Самусь Г. І. Формування екосистеми компанії як основи підвищення стійкості бізнесу. Економіка та суспільство. 2022 № 37. URL: https://doi. org/10.32782/2524-0072/2022-37-65 (дата звернення: 01.10.2023).
  14. Adner R. Ecosystem as structure: an actionable construct for strategy. Journal of Management. 2017.Vol. 43. No. 1. P. 39–58.
  15. Hung Le Hong How Ecosystems Will Dominate Our Digital Future. Gartner IT Symposium. Xpo 2019, Barcelona. Available at: https://kpc-group.cz/blog/gartner-it-symposium-xpo-2019- barcelona-pondelni-shrnuti (дата звернення: 11.11. 2023).
  16. Jacobides M. G. In the Ecosystem Economy, What’s Your Strategy? Harvard Business Review. 2019. № 97 (5). P. 128–137. URL: https://hbr.org/2019/09/in-the-ecosystem-economywhats- your-strategy (дата звернення: 11.11.2022).
  17. Nachira F., Nicolai A., Dini P., Le Louarn M., & León L. R. Digital business ecosystems. European Commission. 2007. 238 p. URL: http://www.digital-ecosystems.org/dbe-book-2007 (дата звернення: 10.11.2022).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->