Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 1-2 (314-315), 154-160
Цифровий маркетинг: стратегії та інструменти для успішного онлайн-просування
Томашевський Юрій Михайлович
кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародних економічних відносин та маркетингу, Львівський національний університет природокористування, м. Дубляни, Україна, e-mail: tomashum@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4039-8271
Проскура Володимир Федорович
доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту, управління економічними процесами та туризму, Мукачівський державний університет, Україна, e-mail: pvf290162n@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5494-0039
Цитувати статтю:
Томашевський Ю. М., Проскура В. Ф. Цифровий маркетинг: стратегії та інструменти для успішного онлайн-просування. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 1-2 (314-315). С. 154-160.
Анотація
У статті розглядається поняття цифрового маркетингу та його значення для успішного інтернет-просування
бізнесу. Цифровий маркетинг – це стратегічний підхід, що ґрунтується на використанні цифрових технологій та засобів
зв'язку, таких як Інтернет, соціальні медіа та мобільні пристрої. Розглянуті ключові складові цифрового маркетингу,
включаючи контент-маркетинг, пошукову оптимізацію, рекламу в пошукових системах, соціальний медіа-маркетинг та
електронний поштовий маркетинг. Висвітлено питання персоналізації та таргетингу, які дозволяють досягти цільової
аудиторії з максимальною ефективністю. Додатково наведено 5 причин важливості цифрового маркетингу. Доведено, що
цифровий маркетинг виступає як важливий компонент сучасного бізнесу з численними перевагами, що дозволяє досягти
ширшої аудиторії й надає можливість ефективного взаємодії з клієнтами, персоналізації пропозицій та взаємодії з
аудиторією. Крім того, цифровий маркетинг дозволяє аналізувати та вдосконалювати стратегії на основі зібраних
даних, що сприяє підвищенню ефективності кампаній та збільшенню конверсії. У світі, де інтернет відіграє ключову роль
у комунікації та покупках, цифровий маркетинг стає необхідним для будь-якої компанії, що прагне підвищити свій рівень
конкурентоспроможності.
Ключові слова
цифровий маркетинг; інтернет-маркетинг; онлайн-просування; цифрові технології; контент-маркетинг; пошукова оптимізація; реклама в пошукових системах; соціальний медіа-маркетинг.
JEL classification: М300; М310; М370; М390; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-1-2-314-315-154-160
УДК: 339.138
Література
- Бочко О.Ю. Еволюція розвитку концепцій інтернет-маркетингу. Маркетинг і цифрові
технології: зб. матеріалів III Міжнар. наук-прак. конф., 25–26 травня 2018 р. Одеса: ТЕС,
2018. С. 55–56.
- Бочко О.Ю., Гладинець В.І. Вплив коронавірусу на інтернет-ринок в період
COVID-19. Управління соціально-економічними трансформаціями господарських процесів:
реалії і виклики: збірник тез доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м.
Мукачево, 6-7 квітня 2021 р.). Мукачево: МДУ, 2021. 233 с. С.12-13
- Булик О.Б. Вплив інструментів маркетингу на просування циркулярної економіки.
Функціонування сільськогосподарських підприємств на засадах циркулярної економіки:
матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конференції, ЛНУП, Дубляни, 6-7 червня 2023 р. /
за ред. проф. Г.В. Черевка. Львів: Галицька видавнича спілка, 2023. С.150-153.
- Булик О.Б. Роль цифрових технологій в сучасному маркетингу. Трансформаційні
зміни національної економіки в умовах євроінтеграції: збірник тез VІІ Всеукраїнської
науково-практичної конференції (6-7 грудня 2023р.) Дубляни, 2023. С.113-116.
- Гаврилюк І.І. Формування маркетингових стратегій виходу підприємства на
зовнішній ринок. VІI Всеукраїнська науково-практична конференція «Трансформаційні
зміни національної економіки в умовах євроінтеграції» 6-7 грудня 2023 року Дубляни,
2023.С.58-62.
- Линдюк А.О. Вплив соціальних мереж на формування глобального іміджу брендів.
Трансформаційні зміни національної економіки в умовах євроінтеграції: збірник тез VІ
Всеукраїнської науково-практичної конференції . Дубляни, 2023. С. 27-30.
- Линдюк А.О., Оліщук П.О. Глобальні тенденції розвитку електронної комерції.
Організаційно-економічні та соціальні складові розвитку підприємства: Збірник матеріалів
конференції. Львів: ЛНУП, 2023 р. С.86-89.
- Шпак Н. О., Грабович І. В., Срока В. Цифровий та інтернет-маркетинг: співвідношення
понять. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми
економіки та управління”. № 1 (9) 2022 р. С. 143-156.
- Шевченко Т. Що таке digital-маркетинг: основи, канали та інструменти.URL:
https://wizeclub.education/blog/shho-take-digital-marketing-osnovi-kanali-ta-instrumenti/ (Дата
звернення 14.03.2024р.)
- Butenko, N., Mykhaylovych, O., Bincheva, P., Lyndyuk, A. Luchnikova, T. The Role
of Internet Marketing in the Strategy of Forming Entrepreneurial Activity. Econ. Aff., 2023. №
68(01s). Р. 73-82. DOI: https://doi.org/10.46852/0424-2513.1s.2023.9
- Fediv R., Fediv І. International marketing: determining factors of success. Theory and
practice of agricultural complex and rural territories development. Materials of XIV International
scientific-practical forum, 4-6 October 2023. Lviv: LNEU, 2023. P.159-162.