Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 3-4 (316-317), 151-159

Open Access Article

Перспективи розвитку кінотуризму

Редько Вікторія Євгенівна
кандидатка економічних наук, доцент, доцент кафедри туристичного бізнесу та гостинності Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, м. Дніпро, Україна, e-mail: redko.v@ef.dnu.edu.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3569-907X

Боєва Анна Сергіївна
студентка 2 курсу, факультету економіки Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, м. Дніпро, Україна, e-mail: boieva.a.s@ef.dnu.edu.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0006-6146-9226

Спірова Ольга Сергіївна
студентка 2 курсу, факультету економіки Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, м. Дніпро, Україна, e-mail: spirova.o.s@ef.dnu.edu.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0003-2229-2331

Цитувати статтю:

Редько В. Є., Боєва А. С., Спірова О. С. Перспективи розвитку кінотуризму. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 3-4 (316-317). С. 151-159.

Анотація

Мета: визначення перспектив розвитку кінотуризму як мотивуючого чинника для здійснення подорожі. Методика: на основі вивчення літературних джерел й теоретичного узагальнення була складена класифікація локацій для кінотуризму. Результати дослідження: кіно є чинником впливу на формування туристичної мотивації й джерелом появи нових туристичних дестинацій. Найбільшу потужність у розвитку кінотуризму має США, проте найвідвідуванішими напрямками залишаються Велика Британія та Ірландія. Українській кінотуризм не розвинений, хоча вже має значну кіноспадщину. Практична значимість: кінотуризм може стати потужним інструментом у промоції туристичних дестинацій. Для його популяризації запропонований комплексний підхід, який у повоєнному відновленні України може стати елементом формування її туристичного іміджу.

Ключові слова

кінотуризм, кінотур, кіноспадщина, туристична мотивація, туристична локація, туристичний імідж.

JEL classification: L830; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-3-4-316-317-151-159

УДК: 338.48: 316.7

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Credence Research. Film Tourism Market Size, Trends & Outlook - US, Europe, Asia 2030. 2023. URL: https://www.credenceresearch.com/report/film-tourism-market (дата звернення: 15.01.2024).
  2. World Tourism Organization and Netflix. Cultural Affinity and Screen Tourism – The Case of Internet Entertainment Services, Madrid: UNWTO, 2021. DOI: https://doi. org/10.18111/9789284422838.
  3. Olsberg SPI. Quantifying film and television tourism in England. Report for Creative England in association with VisitEngland by Olsberg. 2015. URL: http://surl.li/pxuqr (дата звернення: 11.04.2024).
  4. Agnes, U. T., Adam, H., Balazs, G., Zoltan, S. Movie Induced Tourism and Its Effects on Settlements, a Literature Study. SocioEconomic Challenges, 2018. Vol. 3(2), pp. 26-36. DOI: 10.21272/sec.3(2).26-36.2018.
  5. Roesch, S. The Experiences of Film Location Tourists. Bristol, Blue Ridge Summit: Channel View Publications. 2009. 272 p. https://doi.org/10.21832/9781845411220.
  6. Ачкасова В.В., Салімон С.С. Кінотуризм – інноваційний напрямок розвитку туризму в Україні. Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Країнознавство. Туризм». 2019. Вип. 9. С. 164-172. DOI: 10.26565/2310B9513B2019B9B20.
  7. Connell, J. Film tourism – evolution, progress and prospects. Tourism Management. 2012. Vol. 33(5). pp. 1007-1029. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.02.008.
  8. Алексюк А.Р. Кінотуризм як інструмент популяризації туристичної дестинації (на прикладі Рівненської області). Студентський вісник НУВГП. № 2 (12). С. 121-123. URL: http://surl.li/swqhd.
  9. International Union of Cinemas. UNIC Annual Report 2023. URL: http://surl.li/pxvfv (дата звернення: 19.01.2024).
  10. Macionis, N. Understanding the Film-Induced Tourist. In Frost, Warwick, Croy, Glenand Beeton, Sue (editors). International Tourism and Media Conference Proceedings.24th-26th November 2004. Melbourne: Tourism Research Unit, Monash University. p. 86-97 (12) URL: http://surl.li/pxvfl (дата звернення: 20.01.2024).
  11. Пугач А. Український кінопрокат у світовому контексті (1998–2023): поточний стан напередодні можливої лінгвістичної модернізації. Перша частина. Детектор медіа. 21.07.2023. URL: http://surl.li/pxuwx (дата звернення: 18.04.2024).
  12. Woolf, M. Why Film Tourism Is in Vogue [2023 Study]. PhotoAiD. June 12th, 2023. URL: https://photoaid.com/blog/film-tourism/ (дата звернення: 18.04.2024).
  13. Mystic Falls Tours. URL: https://www.mysticfallstours.com/ (дата звернення: 11.04.2024).
  14. UA.IGotoWorld.com. URL: http://surl.li/swvnv (дата звернення: 25.01.2024).
  15. Кам'янець-Подільський: державний історичний музей-заповідник. URL: http:// muzeum.in.ua/stara-fortetsia.html (дата звернення: 13.04.2024).
  16. Українське кіно: за три роки за підтримки держави зняли майже 150 фільмів. Espreso. URL: http://surl.li/pxvez (дата звернення: 18.04.2024).
  17. Сетджетинг локаціями улюблених сучасних українських фільмів. URL: http://surl.li/ sxsfy (дата звернення: 14.04.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->