Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 5-6 (318-319), 76-84
Open Access Article
Сніщенко Роман Григорович
доктор економічних наук, професор, професор кафедри фінансів, обліку та аудиту, Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут, м. Хмельницький, Україна, e-mail: rosnishchenco@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2857-0980
Сніщенко Р. Г. Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності управління страховими компаніями. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 5-6 (318-319). С. 76-84.
Стаття присвячена визначенню основних аспектів використання штучного інтелекту як інструмента підвищення ефективності управління страховими компаніями України. Метою статті є визначення можливостей підвищення ефективності управління страховими компаніями через інтеграцію штучного інтелекту у страхову діяльність. Об’єктом статті є процеси управління страховими компаніями в умовах посилення дії негативних чинників. Предметом статті є засоби підвищення ефективності управління страховими компаніями. У статті відзначено позитивний економічний ефект як результат впровадження нейромереж у роботу страхових компаній. Наголошено, що впровадження штучного інтелекту в процес виробництва страхових послуг супроводжується змінами корпоративної етики і культури обслуговування, і страхові компанії мають потребу у кваліфікованих працівниках, які володіють необхідними знаннями і досвідом роботи у галузі кібертехнологій. Визначено основні проблеми у використанні штучного інтелекту страховими компаніями. Під час проведення дослідження визначено, що страховики і страхувальники використовують штучний інтелект як інструмент підтримки, бо він дозволяє повністю або частково автоматизувати процеси страхування та трансформувати робочі місця. Наведено основні функції і можливості штучного інтелекту. Проаналізовано можливості застосування нейромереж за видами страхування. Визначено, що синергетичний ефект від поєднання хмарних та периферійних обчислень та Інтернету речей покращує якість, підвищує швидкість розробки і впровадження нових страхових продуктів. Зроблено акцент на тому, що розвиток і технічна підтримка електронного документообігу, сучасні технології захисту інформації у мережах загального користування дозволяють цілком безпечне використання віртуальних офісів і віддалених робочих місць. У роботі стверджується, що автоматизація процесів страхування, створення та оцінка контенту, а також передові технології обробки зображень є прогресивними стимулами розвитку страхових компаній, що дозволяє вести гнучку стратегічну політику та забезпечує значні конкурентні переваги.
страхування, штучний інтелект, страховики, страхувальники, нейромережі, платформи, машинне навчання.
JEL classification: G220; G390; C880; С890; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-5-6-318-319-76-84
УДК: 364.3: 368.9