Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 5-6 (318-319), 76-84

Open Access Article

Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності управління страховими компаніями

Сніщенко Роман Григорович
доктор економічних наук, професор, професор кафедри фінансів, обліку та аудиту, Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут, м. Хмельницький, Україна, e-mail: rosnishchenco@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-2857-0980

Цитувати статтю:

Сніщенко Р. Г. Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності управління страховими компаніями. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 5-6 (318-319). С. 76-84.

Анотація

Стаття присвячена визначенню основних аспектів використання штучного інтелекту як інструмента підвищення ефективності управління страховими компаніями України. Метою статті є визначення можливостей підвищення ефективності управління страховими компаніями через інтеграцію штучного інтелекту у страхову діяльність. Об’єктом статті є процеси управління страховими компаніями в умовах посилення дії негативних чинників. Предметом статті є засоби підвищення ефективності управління страховими компаніями. У статті відзначено позитивний економічний ефект як результат впровадження нейромереж у роботу страхових компаній. Наголошено, що впровадження штучного інтелекту в процес виробництва страхових послуг супроводжується змінами корпоративної етики і культури обслуговування, і страхові компанії мають потребу у кваліфікованих працівниках, які володіють необхідними знаннями і досвідом роботи у галузі кібертехнологій. Визначено основні проблеми у використанні штучного інтелекту страховими компаніями. Під час проведення дослідження визначено, що страховики і страхувальники використовують штучний інтелект як інструмент підтримки, бо він дозволяє повністю або частково автоматизувати процеси страхування та трансформувати робочі місця. Наведено основні функції і можливості штучного інтелекту. Проаналізовано можливості застосування нейромереж за видами страхування. Визначено, що синергетичний ефект від поєднання хмарних та периферійних обчислень та Інтернету речей покращує якість, підвищує швидкість розробки і впровадження нових страхових продуктів. Зроблено акцент на тому, що розвиток і технічна підтримка електронного документообігу, сучасні технології захисту інформації у мережах загального користування дозволяють цілком безпечне використання віртуальних офісів і віддалених робочих місць. У роботі стверджується, що автоматизація процесів страхування, створення та оцінка контенту, а також передові технології обробки зображень є прогресивними стимулами розвитку страхових компаній, що дозволяє вести гнучку стратегічну політику та забезпечує значні конкурентні переваги.

Ключові слова

страхування, штучний інтелект, страховики, страхувальники, нейромережі, платформи, машинне навчання.

JEL classification: G220; G390; C880; С890; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-5-6-318-319-76-84

УДК: 364.3: 368.9

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Пшенична М. Технології штучного інтелекту в страховій індустрії України: аналіз тен- денцій та перспективи розвитку. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023. № 6 (06). С 92-96. https://doi.org/10.32782/dees.6-17.
  2. Соколова А. М., Гасій О. В., Тимошенко О. В., Педченко Н. С. Сучасні тенденції розвитку страхового ринку України в умовах цифровізації. Науковий вісник Полтавського універси- тету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2022. Вип. 1(105). С. 47-60. https://doi. org/10.37734/2409-6873-2022-1-7.
  3. Шевчук O. O. Блокчейн як каталізатор трансформації бізнес-процесів у страхуванні. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2019. №1(28). С.272–278. https:// doi.org/10.18371/fcaptp.v1i28.163063.
  4. Гузенко С. Штучний інтелект та Big Data змінять страхування назавжди: як підготувати- ся до революції. URL: https://blog.liga.net/user/ sguzenko/article/shtuchniy-intelekt-ta-big-data-zminyat-strahuvannya-nazavjdi-yak-pidgotuvatisya-do-revolyutsii. (дата звернення 15.05.2024).
  5. Стихальська Н. Як InsurTech змінює ринок страхування. TASlife. URL: https://taslife.com. ua/blog/yak-insurtech-zminyuye-rynok-strahuvannya (дата звернення 15.05.2024).
  6. Snishchenko R., Krot L. Features of the work organization of insurance companies of Ukraine during the period of armed. Трансформаційна економіка. 2023. № 4 (04). С. 66–71.
  7. IBM запустила нову ШІ-платформу Watsonx. Економічна правда. URL: https://www. epravda.com.ua/news/2023/05/9/699937/ (дата звернення 15.04.2024).
  8. 20 найкращих програм для штучного інтелекту в 2024 році (огляди інструментів AI) Ло- релея. URL: https://www.toptut.com/uk/best-ai-programs/ (дата звернення 16.05.2024).
  9. Найкращі інструменти штучного інтелекту для аналітиків даних за 2023 рік. URL: https:// thetransmitted.com/ai/najkrashhi-instrumenti-shtuchnogo-intelektu-dlya-analitikiv-danih-za-2023-rik/ (дата звернення 16.05.2024).
  10. Штучний інтелект: цифрове майбутнє доступне кожному. Веб-студія VOLL. URL: https:// voll.com.ua/uk/blog/shtuchnij-intelekt-cifrove-majbutnye-dostupne-kozhnomu (дата звернення 16.05.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->