Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 5-6 (318-319), 93-98
Open Access Article
Шинкаренко Володимир Миколайович
кандидат фізико-математичних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: shinkarenko.v.n@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4388-3494
Мартинюк Ірина Василівна
кандидат економічних наук, доцент, декан факультету фінансів та банківської справи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: martinyik@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-6361-4232
Шинкаренко В. М., Мартинюк І. В. Дуальна форма здобуття вищої освіти в ОНЕУ: сучасний стан та перспективи розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 5-6 (318-319). С. 93-98.
У статті проведено дослідження розвитку та сучасного стану дуальної форми здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті. Проаналізовано нормативно-правове підґрунтя дуальної форми здобуття вищої освіти в Україні. Досліджено «Положення про підготовку фахівців за дуальною формою здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті». Визначено мету та завдання дуальної форми здобуття вищої освіти. Проаналізовано результати впровадження дуальної форми здобуття вищої освіти на факультеті фінансів та банківської справи за освітньою програмою «Міжнародний банківський бізнес» спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» і на факультеті економіки та управління підприємництвом за освітніми програмами «Економіка, планування та управління бізнесом», «Економіка та стратегія розвитку підприємства» спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Досліджено порядок реалізації дуальної форми здобуття вищої освіти за рахунок використання інтегрованої, блочної та інших моделей. Здійснено аналіз процесу реалізації на практиці дуальної форми отримання здобувачами вищої освіти. Досліджено досвід реалізації дуальної форми здобуття вищої освіти шляхом застосування навчання за індивідуальним графіком. Проаналізовано наслідки застосування дуальної форми здобуття вищої освіти. Виявлено її переваги та недоліки для роботодавців та здобувачів вищої освіти. Проаналізовано проблеми імплементації дуальної форми здобуття вищої освіти у заклади вищої освіти України. Запропоновано шляхи подальшого розвитку дуальної форми здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті.
вища освіта, форма освіти, дуальна форма, здобувач, інтегрована модель, блочна модель, індивідуальний графік.
JEL classification: A220; I250; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-5-6-318-319-93-98
УДК: 377:378