Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 5-6 (318-319), 93-98

Open Access Article

Дуальна форма здобуття вищої освіти в ОНЕУ: сучасний стан та перспективи розвитку

Шинкаренко Володимир Миколайович
кандидат фізико-математичних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: shinkarenko.v.n@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4388-3494

Мартинюк Ірина Василівна
кандидат економічних наук, доцент, декан факультету фінансів та банківської справи, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: martinyik@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-6361-4232

Цитувати статтю:

Шинкаренко В. М., Мартинюк І. В. Дуальна форма здобуття вищої освіти в ОНЕУ: сучасний стан та перспективи розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 5-6 (318-319). С. 93-98.

Анотація

У статті проведено дослідження розвитку та сучасного стану дуальної форми здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті. Проаналізовано нормативно-правове підґрунтя дуальної форми здобуття вищої освіти в Україні. Досліджено «Положення про підготовку фахівців за дуальною формою здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті». Визначено мету та завдання дуальної форми здобуття вищої освіти. Проаналізовано результати впровадження дуальної форми здобуття вищої освіти на факультеті фінансів та банківської справи за освітньою програмою «Міжнародний банківський бізнес» спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» і на факультеті економіки та управління підприємництвом за освітніми програмами «Економіка, планування та управління бізнесом», «Економіка та стратегія розвитку підприємства» спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Досліджено порядок реалізації дуальної форми здобуття вищої освіти за рахунок використання інтегрованої, блочної та інших моделей. Здійснено аналіз процесу реалізації на практиці дуальної форми отримання здобувачами вищої освіти. Досліджено досвід реалізації дуальної форми здобуття вищої освіти шляхом застосування навчання за індивідуальним графіком. Проаналізовано наслідки застосування дуальної форми здобуття вищої освіти. Виявлено її переваги та недоліки для роботодавців та здобувачів вищої освіти. Проаналізовано проблеми імплементації дуальної форми здобуття вищої освіти у заклади вищої освіти України. Запропоновано шляхи подальшого розвитку дуальної форми здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті.

Ключові слова

вища освіта, форма освіти, дуальна форма, здобувач, інтегрована модель, блочна модель, індивідуальний графік.

JEL classification: A220; I250; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-5-6-318-319-93-98

УДК: 377:378

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Марценюк Л. В., Груздєв О. В. Дуальна освіта як засіб ефективного поєднання теорії та практики. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 58–65. DOI: 10.32702/2306-6806.2021.3.58 (дата звернення: 03.06.2024).
  2. Кузнєцова О. В., Шикіна О. В. Дуальна освіта як інструмент інтеграційного розвитку готельних мереж. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524- 0072/2024-60-27
  3. Андрейченко А. В., Грінченко Р. В., Жердецька Л. В. Передумови, проблеми та перспективи впровадження дуальної освіти в навчальний процес. Вісник соціальноекономічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2023. № 3-4 (86-87). С. 135-148.
  4. Бабій О. М., Шинкаренко В. М. Перспективи імплементації дуальної освіти в освітній процес українських ВНЗ. Актуальні дослідження в соціальній сфері: матеріали 23 міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 17 травня 2024 р.). Одеса, 2024. С. 174-175.
  5. Мартинюк І. В., Шинкаренко Л. В. Запровадження дуальної освіти для фахівців з управління та адміністрування. Актуальні дослідження в соціальній сфері: матеріали 23 міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 17 травня 2024 р.). Одеса, 2024. С. 176-177.
  6. Інтеграція дуальної вищої освіти в Молдові та Україні. Проєкт COOPERA в ОНЕУ. URL: http://oneu.edu.ua/33673-2 (дата звернення: 07.06.2024).
  7. Про вищу освіту: Закон України від 2014 р. № 1556-VII/ Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 10.06.2024).
  8. Про освіту: Закон України від 2017 р. № 2145-VIII/ Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 5.06.2024).
  9. Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0929-23#Text (дата звернення: 03.06.2024).
  10. Про підготовку фахівців за дуальною формою здобуття вищої освіти в Одеському національному економічному університеті: Положення ОНЕУ від 2021 р. URL: https://drive. google.com/file/d/1_JaJjdtHOhleo_ lefAmfELQyy5x5VLM5/view (дата звернення: 4.06.2024).
  11. Матеріали робочих нарад та подій в межах проєкту Erasmus + COOPERA project «Integration of dual higher education in Moldova and Ukraine», ref. no. 617490-EPP-1-2020- 1-MDEPPKA2-CBHE-SP. URL: http://oneu.edu.ua/ coopera/#1626252783092-db59dc60-2e39 (дата звернення: 10.06.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->