Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 7-8 (320-321), 23-30
Open Access Article
Балабаш Ольга Сергіївна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309
Гажа Інга Іванівна
студентка 4-го курсу факультету менеджменту, обліку та інформаційних технологій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: gazainga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0001-9338-858X
Балабаш О. С., Гажа І. І. Формування стратегії розвитку аграрних підприємств на засадах глокалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 7-8 (320-321). С. 23-30.
Метою статті є розвиток прикладних засад формування стратегії розвитку підприємства з урахуванням глокалізаційних аспектів трансформації ринку. Для досягнення поставленої мети роботи були використані методи: матриця сценаріїв розвитку ринку MDS – для визначення стану та перспектив розвитку товарного ринку, SWOT-аналіз – для формування стратегії розвитку підприємства. На основі досліджених тенденцій розвитку ринку рису в Україні було встановлено, що глокалізація ринку мала сировинний характер, що свідчить про домінування експорту саме зерна рису, а не продуктів його переробки, що є негативним трендом розвитку. Виходячи з результатів проведеного SWOT- аналізу та побудованого вектору спрямованості ПП «ТРІАДА-ЮГ» зроблено висновок, що підприємство має сприятливі можливості зовнішнього середовища та завдяки домінуванню сильних сторін може ефективно їх використати при реалізації стратегії розвитку. Практичне значення роботи полягає в тому, що комбінування методів аналізу надають змогу підприємству враховувати умови попиту та потреби споживачів при формуванні стратегії розвитку аграрного підприємства.
стратегія, стратегія розвитку, глокалізація, стратегічне управління, аграрне підприємство, SWOT-аналіз, матриця сценаріїв розвитку ринку MDS, сценарії розвитку.
JEL classification: М160; Q130; L260; R580; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-7-8-320-321-23-30
УДК: 631.11