Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 7-8 (320-321), 23-30

Open Access Article

Формування стратегії розвитку аграрних підприємств на засадах глокалізації

Балабаш Ольга Сергіївна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309

Гажа Інга Іванівна
студентка 4-го курсу факультету менеджменту, обліку та інформаційних технологій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: gazainga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0001-9338-858X

Цитувати статтю:

Балабаш О. С., Гажа І. І. Формування стратегії розвитку аграрних підприємств на засадах глокалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 7-8 (320-321). С. 23-30.

Анотація

Метою статті є розвиток прикладних засад формування стратегії розвитку підприємства з урахуванням глокалізаційних аспектів трансформації ринку. Для досягнення поставленої мети роботи були використані методи: матриця сценаріїв розвитку ринку MDS – для визначення стану та перспектив розвитку товарного ринку, SWOT-аналіз – для формування стратегії розвитку підприємства. На основі досліджених тенденцій розвитку ринку рису в Україні було встановлено, що глокалізація ринку мала сировинний характер, що свідчить про домінування експорту саме зерна рису, а не продуктів його переробки, що є негативним трендом розвитку. Виходячи з результатів проведеного SWOT- аналізу та побудованого вектору спрямованості ПП «ТРІАДА-ЮГ» зроблено висновок, що підприємство має сприятливі можливості зовнішнього середовища та завдяки домінуванню сильних сторін може ефективно їх використати при реалізації стратегії розвитку. Практичне значення роботи полягає в тому, що комбінування методів аналізу надають змогу підприємству враховувати умови попиту та потреби споживачів при формуванні стратегії розвитку аграрного підприємства.

Ключові слова

стратегія, стратегія розвитку, глокалізація, стратегічне управління, аграрне підприємство, SWOT-аналіз, матриця сценаріїв розвитку ринку MDS, сценарії розвитку.

JEL classification: М160; Q130; L260; R580; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-7-8-320-321-23-30

УДК: 631.11

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Гудзь О. І. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Економіка і суспільство. 2018. № 8. С. 346-352.
  2. Балабаш О. С., Кузнецова І. О. Теоретичні основи управління стійким розвитком сучасних організацій / О. С. Балабаш, І. О. Кузнецова // Технології стратегічного управління стійким розвитком сучасних організацій: монографія / За заг. ред. док. екон. наук, професора І. О. Кузнецової, канд. екон. наук, доцента О. С. Балабаш. Харків: «Діса плюс», 2020. С. 6-16.
  3. Нікішина О. В. Сценарії та стратегічні напрями інноваційного розвитку регіонального ринку зерна й продуктів його переробки на засадах глокалізації. Економіка харчової промисловості. 2019. Т.11. Вип. 4. С. 3-13. doi:10.15673/fie.v11i4.1540
  4. Дороніна М. С., Михайленко Д. Г. Ефект глокалізації в соціально-економічному розвитку регіонів України. Конкурентоспроможність та інновації: проблеми науки та практики: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 19 листопада 2021 р. Харків : ФОП Лібуркіна Л. М., 2021. С. 186-189.
  5. Аверчев О., Жосан Г., Йосипенко І. Сучасні аспекти економічного розвитку круп’яної галузі України. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2023. 16. С. 44-45. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.16.6
  6. Балабаш О. С., Ву Хань Хуен. Аналіз експортного потенціалу (на прикладі аграрних підприємств України). Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації. 2019. №3-4. С. 46-53. https://doi.org/10.35774/ibo2019.03.046
  7. Балабаш О. С., Шишкін О. М. Розробка стратегії розвитку підприємства на засадах удосконалення ланцюга формування доданої вартості. Подільський вісник: сільське господарство, техніка, економіка. 2021. Випуск 35. С. 31-38. https://doi.org/10.37406/2706- 9052-2021-2-4
  8. Офіційний сайт Державного комітету статистики. URL:http://www.ukrstat.gov.ua(дата звернення: 10.08.2024).
  9. Прийняття управлінських рішень: методи та моделі: моногр. / Кузнецова І. О., Балабаш О. С., Карпенко Ю. В., Сокуренко І. А.; за заг. ред. І. О. Кузнецової. Харків: Діса плюс, 2022. 156 с.
  10. Технології стратегічного управління стійким розвитком сучасних організацій : монографія / за ред. І. О. Кузнецова, О. С. Балабаш. Харків: «Діса плюс», 2020. 228 с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->