Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 7-8 (320-321), 95-102

Open Access Article

Теоретичне підґрунтя управління вартістю бізнесу

Ладиненко Олег Анатолійович
здобувач третього рівня вищої освіти кафедри обліку і фінансів, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна, e-mail: Oleh.Ladynenko@emmb.khpi.edu.ua, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0009-4295-405X

Цитувати статтю:

Ладиненко О. А. Теоретичне підґрунтя управління вартістю бізнесу. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 7-8 (320-321). С. 95-102.

Анотація

Метою статті є поглиблення теоретичного базису у розбудові управління вартістю бізнесу та подальший розвиток теорії вартості у контексті уточнення сутності системоутворюючих понять на основі синтезу концептуальних підходів до їх тлумачення. Теоретичною та методичною основою дослідження є теорія управління вартістю, інституціональна теорія, а також методи узагальнення, аналізу та системний підхід. Інформаційно-аналітична база сформована внаслідок опрацювання законодавчих актів України, статистичних і аналітичних оглядів з питань вартісно-орієнтованого управління бізнес-процесами, наукових праць і публікацій. Доведено, що з економічного погляду поняття «вартість компанії» базується на трьох основних теоріях, а саме: теорії граничної корисності, трудовій теорії вартості та теорії ринкової оцінки вартості. Враховуючи узагальнення позицій науковців щодо інтерпретації поняття вартості бізнесу чи вартості підприємства, було виділено спільні риси, а саме: фіксовані результативні фінансові показники діяльності компанії, наявність факторів зовнішнього та внутрішнього середовища. На основі проведеного аналізу автором було уточнено сутність управління вартістю бізнесу, яка полягає у визначенні інтегрального економічного показника, за яким можна з’ясувати, наскільки прийняті менеджментом рішення є ефективними та впливають на всі параметри діяльності компанії.

Ключові слова

вартість, вартість бізнесу, теорія управління вартістю, конкурентоспроможність.

JEL classification: G300; G310; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-7-8-320-321-95-102

УДК: 658.15:65.011:330.13

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Новіков В. М. Теоретико-методичні засади управління вартістю бізнесу в умовах ринкової турбулентності : дис. ... д-ра філософії : 076. Суми, 2024. 246 с.
  2. Ліпич, Л. Концепція управління цінностями (MBV). Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2020. №4(24). C. 30- 36. https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-04-30-36.
  3. Кривов'язюк І. В., Бурбан О. В. Економічна сутність поняття «вартість підприємства» та детермінанти її зростання. Економіка та держава. 2020. № 10. С. 99-104. 10.32702/2306- 6806.2020.10.99
  4. Сотніков А. В. Основні підходи та методи оцінки вартості підприємств. Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. 2015. № 61. С. 70–73.
  5. Лойко В. В., Калабухова А. В. Оцінка бізнесу як інструмент управління вартістю підприємства. International scientific journal. 2015. № 8. С. 126-130.
  6. Левчак І. Я. Вартість підприємства як критерій ефективності управління. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер.: Економіка. 2014. № 1. С. 104-108.
  7. Нусінова О. В. Вартість підприємства як показник результатів діяльності. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер.: Економіка. 2011. № 2. С. 132–135.
  8. Dolan S. L., Garcia S. Managing by Values: A Corporate Guide to Living, Being Alive, and Making a Living in the 21st Century. New York, 2006.
  9. Jaakson K. (2009). Management by values: the analysis of influencing aspects and it’s theoretical and practical implications. Estonia: University of Tartu, Tartu.
  10. Наукометрична база даних Scopus. URL: https://www.scopus.com/ (дата звернення: 15.07.2024).
  11. Наукометрична база даних Web of Science. URL: https://www.webofscience.com (дата звернення: 15.07.2024).
  12. Давиденко Н. М., Кульбач Ю. О. Теоретичні аспекти сутності вартості підприємства. Український журнал прикладної економіки. 2017. № 2. С. 32–38.
  13. Давидов О. І. Моделі доданої вартості підприємств: економічний зміст та особливості побудови. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2017. №. 28. С. 167- 172.
  14. Климаш Н. І. Економічна додана вартість (EVA) та її вплив на вартість підприємства. Актуальні проблеми використання потенціалу економіки країни: світовий досвід та вітчизняні реалії: матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції, 25 квітня 2020 р., м. Дніпро. Дніпро: ПДАБА, 2020. С. 115-117.
  15. Кривов'язюк І. В., Волинчук Ю. В. Україна в міжнародних економічних рейтингах: посткризові синдроми чи апокаліпсис? Актуальні проблеми економіки. 2014. № 10 (160). С. 56-62.
  16. Altan M., Arkan F. Relationship Between Firm Value And Financial Structure: A Study On Firms In ISE Industrial Index. Journal of Business & Economics Research (JBER). 2011. Vol. 9 (9). Рр. 61-66.
  17. Пронько Л. М., Березюк С. В. Вартість і капіталізація підприємств та методи їх оцінки. Економічні науки. Серія «Облік і фінанси». 2011. Вип. 8 (29). Частина 1. С. 384-391.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->