Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 11 (324), 7-14
Концептуальні підходи до формування інтегрованої системи управління якістю послуг підприємств ресторанного бізнесу
Мостова Катерина Антонівна
здобувач PhD, кафедра менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Kmostova97@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-6394-9497
Цитувати статтю:
Мостова К. А. Концептуальні підходи до формування інтегрованої системи управління якістю послуг підприємств ресторанного бізнесу. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 11 (324). С. 7-14.
Анотація
Стаття присвячена дослідженню питань щодо інтегрованої системи управління якістю послуг підприємств
ресторанного бізнесу. Метою дослідження є розкриття концептуальних підходів до формування інтегрованої системи
управління якістю послуг. Під час дослідження було використано такі наукові методи: теоретичного узагальнення,
формалізації, аналізу та синтезу, логічного узагальнення результатів. У науковій статті розкрито сутність інтегрованої
системи управління якістю послуг. Проведено аналіз підходів до трактування поняття інтегрованої системи управління
якістю послуг. Практична значущість результатів розкрита у наукових дослідженнях автора: зроблено аналіз підходів
до трактування інтегрованої системи управління якістю послуг та визначено авторське трактування. Запропоновано
механізм формування інтегрованої системи управління якістю послуг підприємств ресторанного бізнесу. Перспективи
подальших наукових досліджень мають бути спрямовані на вирішення питання щодо впровадження та апробації
інтегрованої системи управління якістю послуг на підприємствах ресторанного бізнесу України.
Ключові слова
концептуальні підходи, система управління якістю, інтегрована система управління якістю послуг, ресторанний бізнес, підприємство ресторанного бізнесу.
JEL classification: M110; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-11-324-7-14
УДК: 640.4:338.4
Література
- Соломіна Г. В., Роздобудько Е. В. Концептуальна організаційна модель функціонуван-
ня інтегрованої системи управління якістю та стратегічного управління на підприємстві.
Економіка та управління підприємствами. Інфраструктура ринку. 2023. № 73. С. 94-100.
DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct73-17 (дата звернення 15.11.2024).
- Слободяник А. М., Сиза В. О. Удосконалення моделі інтегрованої системи менеджмен-
ту якості на агропромислових підприємствах. Агросвіт. 2021. № 4. С. 45–50.
- Розбицька, Т. В., Толок, Г. А., Лю, С., Тищенко, Л. М., Савченко, О. А.. Інтегрована си-
стема управління технологічними процесами для ефективного та безпечного виробництва
молочних продуктів з урахуванням ресурсозбереження. Здоров’я людини і нації. 2023. №1.
63-81. DOI: https://doi.org/10.31548/humanhealth.1.2023.63 (дата звернення 17.11.2024).
- Мостова К. А., Бедрадіна Г. К. Оцінювання якості функцій управління на під-
приємствах ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. 2021. № 34. DOI: https://doi.
org/10.32782/2524-0072/2021-34-43 (дата звернення 18.11.2024).
- ISO 9000:2015 Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів.
URL: https://www.iso.org/standard/62085.html (дата звернення 18.11.2024).
- ISO 14001:2015 Системи екологічного менеджменту – вимоги з керівництвом до вико-
ристання. URL: https://www.iso.org/standard/60857.html (дата звернення 18.11.2024).
- ISO 45000 Системи менеджменту промислової безпеки та охорони праці OHSAS
(Occupational Health and Safety Assessment Series). URL: https://www.iso.org/ru/iso-45001-
occupational-health-and-safety.html (дата звернення 18.11.2024).
- SA 8000 Cистеми соціального та етичного управління якістю SA (Social Accountability).
URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/ Social_Accountability_8000 (дата звернення 18.11.2024).
- Кузьмічова К. А., Бедрадіна Г. К. Методи оцінювання якості обслуговування на під-
приємствах ресторанного бізнесу. Причорноморські економічні студії. 2020. № 55/ 1. URL:
http://bses.in.ua/uk/55-2020 (дата звернення 19.11.2024).
- Chehab, O., Ilkhanizadeh, S., Bouzari, M. Impacts of Job Standardisation on Restaurant
Frontline Employees: Mediating Effect of Emotional Labour. Sustainability. 2021. № 13, 1525.
DOI: https://doi.org/3390/su13031525 (дата звернення 20.11.2024).
- Бедрадіна Г. К., Мостова К.А. Моделювання управлінських рішень на підприємствах
ресторанного бізнесу. Науковий вісник Одеського національного економічного університе-
ту. 2023. № 1-2. С. 100-107. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2023/302-303/pdf/100-
107.pdf (дата звернення 19.11.2024).
- Офіційний веб-сайт EFQM. URL: https://efqm.org/ (дата звернення 19.11.2024).
- Русавська В., Таран М. Теорія та практика управління якістю в історичній ретроспективі
та їх вплив на сучасні концепції управління якістю. Економіка та суспільство. 2021. № 31.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-39 (дата звернення 20.11.2024).
- Nezdoyminov S., Iaromenko S., Bedradina G. Safety and Quality of Restaurant Service
as Factor of Restoring Tourist Mobility in the Gastronomic Tourism Destination of Ukraine.
Almatourism-Journal of Tourism, Culture and Territorial Development. 2023. Vol. 13. № 24. Pp.
117-137. URL: https://almatourism.unibo.it/article/view/13968 (дата звернення 20.11.2024).
- Bedradina G., Nezdoyminov S., Ivanov A. Digital Technology in the Management of Quality
Service in Tourism Business. International Journal of Engineering and Advanced Technology
(IJEAT). 2019. № 9(1), pp.1865-1869. URL: http://www.ijeat.org/download/volume-9-issue-1/
(дата звернення 21.11.2024).