Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 12 (325), 115-123

Open Access Article

Формування конкурентних маркетингових стратегій готельних підприємств на ринку готельних послуг Одеси в преміум-сегменті

Мартинова Наталя Степанівна
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: natalkamartinova@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0303-7410

Прокопенко Анастасія Федорівна
магістрантка кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: prokopenkonastik2002@gmail.com

Цитувати статтю:

Мартинова Н. С., Прокопенко А. Ф. Формування конкурентних маркетингових стратегій готельних підприємств на ринку готельних послуг Одеси в преміум-сегменті. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 12 (325). С. 115-123.

Анотація

У статті висвітлено процес формування маркетингових стратегій у сфері готельного бізнесу, що передбачає п'ять ключових етапів: аналітичний, постановки цілей, стратегічний, впроваджувальний і контрольний. Метою статті є обґрунтування теоретичних та практичних засад формування конкурентних маркетингових стратегій національних готельних підприємств з урахуванням сучасних тенденцій розвитку готельного бізнесу, застосовуючи приклад готелю, який функціонує на ринку готельних послуг Одеси у преміум-сегменті. Розглянуто специфічні особливості маркетингу готелів, які включають вивчення потреб клієнтів, створення привабливих пакетів послуг та ефективну комунікацію. Підкреслено важливість використання стратегічних інструментів, таких як SWOT-аналіз, PEST-аналіз і модель п'яти сил Портера, для оцінки ресурсів підприємства та умов ринку. Дослідження наголошує на сучасних тенденціях у маркетингу готельних послуг, зокрема впровадженні цифрових технологій, персоналізації послуг і використанні блокчейн-технологій. Визначено, що успіх готелів залежить від інтеграції інноваційних технологій з індивідуальним підходом до обслуговування гостей. На прикладі готелю «Maristella Marine Residence» (Одеса) проаналізовано конкурентні переваги преміум-сегмента, тен- денції на ринку готельних послуг регіону та перспективи його розвитку. Запропоновано клієнтоорієнтовану digital-first стратегію, яка передбачає чітке позиціонування готелю, персоналізований сервіс і активне використання цифрових технологій. Також розроблено заходи для вдосконалення маркетингового комплексу та оцінено економічну ефективність впроваджених рішень. Отримані результати підтверджують конкурентоспроможність і потенціал готелю як лідера преміум-сегмента ринку Одеси.

Ключові слова

маркетингова стратегія, готельний бізнес, digital-маркетинг, клієнтоорієнтованість, конкурентоспроможність, маркетинговий комплекс.

JEL classification: M310; L830; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-12-325-115-123

УДК: 338.487:339.137.2(477.74)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Мальська М. П. Основи маркетингу у туризмі : підручник /М. П. Мальська, Н. Л. Мандюк. Київ, Центр учбової літератури. 2016. 336 с.
  2. Цвілий С. М., Кукліна Т. С., Зайцева В. М. Маркетинг в готельно-ресторанному господарстві : навчальний посібник. Запоріжжя, НУ «Запорізька політехніка». 2023. 260 с.
  3. Петлін І. В., Виклюк М. І. Науково-методичний підхід до оцінювання адаптивної маркетингової стратегії підприємств готельної індустрії. Інфраструктура ринку. Економіка та управління підприємствами. 2022. Випуск 65. С. 84-91. DOI: https://doi.org/10.32843/ infrastruct65-15 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2022/65_2022/17.pdf (дата звернення 14.12.2024).
  4. Хумарова Н. І., Михайлюк О. Л. Маркетингова політика просування послуг у готельному бізнесі України. Вісник соціально-економічних досліджень. 2018. № 3 (67). С. 53-61. DOI: https://doi.org/10.33987/ vsed.3(67).2018.53-61 URL: http://vsed.oneu.edu.ua/ collections/2018/67/pdf/53-61.pdf (дата звернення 14.12.2024).
  5. Коваленко Л., Нагернюк Д. Стратегія розвитку маркетингу готельних послуг в умовах нестабільності ринкового середовища. Економіка та суспільство. 2021. № 30. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-24 URL: https://economyandsociety.in.ua/index. php/journal/article/view/633/608 (дата звернення 14.12.2024).
  6. Рябенька М. О., Постова В. В. Формування комплексної стратегії маркетингу готельних послуг. Ефективна економіка. 2021. № 4. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/ 4_2021/112.pdf (дата звернення 14.12.2024).
  7. Шикіна О., Нєчева Н., Тіщенко І. Застосування digital-маркетингу в готельному бізнесі. Економіка і суспільство. 2023. № 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023- 58-29 URL: hhttps:// economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3283/3207 (дата звернення 14.12.2024).
  8. Bonina C., Koskinen K., Eaton B., Gawer A Digital platforms for development : Foun-dations and research agenda. Information Systems Journal. 2021. 31(6), pp. 869-902. DOI: https://doi.org/10.1111/isj.12326 URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/ isj.12326 (дата звернення 14.12.2024).
  9. Boissieu E., Kondrateva G., Baudier P., Ammi C. (2021) The use of blockchain in the luxury industry: supply chains and the traceability of goods. Journal of Enterprise Information Management, 34, pp.1318–1338. DOI: https://doi.org/10.1108/jeim-11-2020-0471 URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/jeim-11-2020-0471/full/html (дата звернення 14.12.2024).
  10. Готель «Maristella Marine Residence». Офіційний вебсайт. URL: https://maristella.com. ua/ (дата звернення 14.12.2024).
  11. Державна служба статистики України. Офіційний вебсайт. URL: https://www.ukrstat. gov.ua/ (дата звернення 14.12.2024).
  12. Результати дослідження «Огляд готельного ринку України 2024». Ribas Hotels Group. URL:https://ribashotelsgroup.ua/blog/rezulytati-issledovaniya-obzor-gostinichnogo-rinkaukraini- 2024/ (дата звернення 14.12.2024).
  13. Непочатенко В., Нагернюк Д. Готельний ринок України в умовах війни та перспективи його розвитку. Економіка та суспільство. 2024. №67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-133 URL: https://economyandsociety.in.ua/index. php/journal/article/view/4816/4756 (дата звернення 14.12.2024).
  14. Ринок готелів в Україні: виручка операторів збільшилась на 26% після обвалу 2022 року. Pro Consulting. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-gostinic-v-ukrainevyruchka- operatorov-uvelichilas-na-26-posle-obvala-2022-goda (дата звернення 14.12.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->