Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2024, 12 (325), 86-93

Open Access Article

Особливості формування інструментарію управління торговельними підприємствами на сучасному етапі

Грінченко Раїса Володимирівна
доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: raya11@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-3366-6154

Лукінов Сергій Сергійович
здобувач третього рівня вищої освіти, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: lukinovss@gmail.com

Цитувати статтю:

Грінченко Р. В., Лукінов С. С. Особливості формування інструментарію управління торговельними підприємствами на сучасному етапі.. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2024. № 12 (325). С. 86-93.

Анотація

У статті розглянуто сутність та особливості підходів до управління торговельними підприємствами. Метою статті є узагальнення можливостей використання інструментарію за різними підходами до управління торговельними підприємствами на сучасному етапі їх діяльності. Для досягнення поставленої мети використано методи аналізу, індукції, порівняння та класифікації. Розглянуто наявний інструментарій за різними підходами до управління торговельними підприємствами, визначено їх переваги та недоліки при використанні торговельними підприємствами в сучасних умовах. Практична значимість дослідження полягає у наданні рекомендацій щодо використання інструментарію управління торговельними підприємствами в Україні в сучасних умовах.

Ключові слова

торговельні підприємства, управління, особливості, інструментарій, підхід.

JEL classification: L810; М200; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-12-325-86-93

УДК: 336:65.016.8

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Грінченко Р., Лукінов С. Теоретичне підґрунтя розвитку підприємницької діяльності у сфері торгівлі України. Галицький економічний вісник. 2024. Том 86. № 1. С. 160-170. URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/ ?art=1271 (дата звернення 01.12.24).
  2. Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення 30.11.24).
  3. Інноваційні підходи до розвитку управління / Загальна редакція д. е. н., професора Н. Е. Аванесової. Харків: ФОП Мезіна В. В., 2022. 652 с.
  4. Abdelouahab, E., & Bouchra, L. (2021). The determinants of organizational change management success: Literature review and case study. International Journal of Engineering Business Management, 13, 1–15. URL: https://doi.org/10.1177/18479790211016273 (дата звернення 01.12.24).
  5. Cakmak, Zafer. (2023). Adapting to Environmental Change: The Importance of Organizational Agility in the Business Landscape. Florya Chronicles of Political Economy, 9, 42-53. URL: 10.17932/ IAU.FCPE.2015.010/fcpe_v09i1004 (дата звернення 28.11.24).
  6. Hitt M, Arregle J-L., Holmes Jr. R. M. (2020). Strategic Management Theory in a Post-Pandemic and Non-Ergodic World. Journal of management studies, 58, 259-264. URL: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9760593/ pdf/main.pdf (дата звернення 01.12.24).
  7. Končar, Jelena & Vučenović, Sonja & Marić, Radenko. (2020). Digital Transformation of Retail Business Strategy. URL: 10.46541/978-86-7233-386-2_19. (дата звернення 29.11.24).
  8. Labunska, S., Pylypenko, A., Sobakar, M., Filipova, L.; Hajnisova, E. (2024). Enterprises' innovative activity management oriented to their market value increase. Entrepreneurship and Sustainability Issues11(3): 238-245. URL: https://doi.org/10.9770/jesi.2024.11.3(16) (дата звернення 27.11.24).
  9. Parwita, G. B. S., Arsawan, I. W. E., Koval, V., Hrinchenko R., Bogdanova, N. & Tamosiuniene, R. Organizational innovational capability: integrating human resource management practice, knowledge management, and individual creativity. Intellectual economics, 2021, 15 (2), 22-45. URL: https://journals.mruni.eu/index.php/ie/article/view/32 (дата звернення 25.11.24).
  10. Zakharchenko N. V., Horbachenko S. A., Hrinchenko R.V., Topalova I.A., Fialkovska A. A. (2021). Formation principles of the organizational and economic management mechanism of the regional enterprise’s creative potential. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 4 (39), 405-414. URL: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/ view/3474 (дата звернення 25.11.24).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->