Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 1 (326), 43-47

Open Access Article

Моніторинг як складова управління стратегічними змінами підприємства

Кузнецова Інна Олексіївна
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: inna.stream27@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3017-6165

Цитувати статтю:

Кузнецова І. О. Моніторинг як складова управління стратегічними змінами підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2025. № 1 (326). С. 43-47.

Анотація

Метою статті є обґрунтування технології моніторингу як складової інформаційного забезпечення процесу управління стратегічними змінами підприємства. Предметом дослідження є розробка методології та інструментарію проведення стратегічного моніторингу. Для вирішення поставленого завдання використано системний аналіз, метод логіки та формалізації. Визначено детальну структуру процесу стратегічного моніторингу. Процес стратегічного моніторингу формалізовано з використанням інформограми. Розроблена технологія стратегічного моніторингу відрізняється від наявних підходів чіткою деталізацією та формалізацією процесу аналізу зовнішнього середовища підприємства. Запропонований підхід базується на концепції галузевих факторів успіху та аналізі слабких сигналів.

Ключові слова

управління стратегічними змінами, стратегічний моніторинг, зовнішнє середовище, галузеві фактори успіху, слабкі сигнали.

JEL classification: L210; М110; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-1-326-43-47

УДК: 65.012.3:005.8

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Адізес Іцхак К. Управління змінами. Видавництво: Book Chef, 2018. 640 с.
  2. Ansoff I. The new corporate strategy. Publisher, Sidgwick & Jackson. 1986. 258 р.
  3. Pettigrew A. M. Context and action in the transformation of the firm. The Journal of Management Studies. Oxford. 1987. Vol. 24, Iss. 6. Р. 649–671.
  4. Аверкина М. Ф., Матвєєв А. Ю. Порівняльний аналіз моделей управління організаційними змінами. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 67. С. 3-10. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-83
  5. Hamilton J. The Strategic Change Matrix and Business Sustainability Across COVID-19. Sustainability. 2020. Vol. 12 (15). DOI: https://doi.org/10.3390/su12156026. URL: https://www.mdpi.com/2071-1050/12/ 15/6026 (дата звернення 20.01.2025).
  6. Коптєва Г. М., Нащекіна О. М. Концептуальні положення управління стратегічними змінами на підприємстві. Вісник НТУ «ХПІ». Серія «Економічні науки». 2023. № 2. С. 73–77. DOI: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.2.73
  7. Лозова О. В., Тимошенко І. С. Управління стратегічними змінами підприємства: проактивний підхід та кадровий потенціал. Економіка: реалії часу. Науковий журнал. 2024. № 5 (75). С. 51-58. DOI: 10.15276/ETR.05.2024.6. URL:https://economics.net.ua/files/ archive/2024/Nо5/ 51.pdf. (дата звернення 20.01.2025).
  8. Тимків О. Сутність та зміст управління змінами в діяльності підприємств. Економіка та суспільство. 2024. №59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-156
  9. Буднік М. М., Іванова Я. Ю. Підходи та моделі управління змінами на підприємстві. Бізнес Інформ. 2020. № 10. С. 370-376. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-10-370- 376
  10. Кулик А. В. Етапи та інструменти управління стратегічними змінами на підприємствах під час кризових ситуацій. Бізнес Інформ. 2024. №2. C. 289–296. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-289-296
  11. Kuznetsova I., Balabash O., Ilin V., Poprozman N., Shushpanov D., Slavina N. Content Strategy in Management of Communications. Independent Journal of Management & Production. 2021. Vol. 12, No 3. P. 232-242. DOI: https://doi.org/10.14807/ijmp.v12i3.1538
  12. Кузнецова І. О. Технологія управління: сутність, структура та роль у формуванні конкурентних переваг підприємства. Сучасні технології управління: Монографія. За заг. ред. І. О. Кузнецової, О. С. Балабаш. Харків: Діса плюс. 2023. С.7-21. URL: http://dspace. oneu.edu.ua/jspui/handle/ 123456789/16089 (дата звернення 20.01.2025).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->