Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 1 (326), 69-77

Open Access Article

Якість надання гастрономічних послуг – результати таємних закупівель

Гвіздова Єва
кандидат економічних наук, доцент, проректор з навчальної роботи, Коледж міжнародного бізнесу ISM Словаччина в Пряшові, Словаччина, e-mail: hvizdova@ismo.sk, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-8726-4388

Цитувати статтю:

Гвіздова Є. Якість надання гастрономічних послуг – результати таємних закупівель. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2025. № 1 (326). С. 69-77.

Анотація

Дослідження присвячене аналізу якості послуг у регіоні Східної Словаччини.. Поки що у згаданій сфері проводились лише загальнодержавні дослідження та опитування. Метою дослідження є отримання знань та емпіричних даних щодо якості послуг у Східній Словаччині. Авторка досягає цієї мети, аналізуючи якість послуг у вибраних містах Словаччини. Метод полягає в зборі, аналізі та узагальненні даних. Автор використовує метод Mystery Shopping. Для вимірювання ефективності послуг авторка використовує такі моделі: SERVQUAL, DINESERV і Kano. Оцінюючи різні критерії — професіоналізм персоналу, швидкість обслуговування, гігієну та загальну атмосферу — цей підхід забезпечує об’єктивну оцінку клієнтського досвіду. Отримані результати допомагають компаніям визначити сильні та слабкі сторони, дозволяючи їм удосконалювати свої стратегії надання послуг, підвищувати задоволеність клієнтів і підтримувати конкурентоспроможність у гастрономічному секторі, що розвивається. Основне дослідницьке питання статті можна сформулювати так: якою мірою перераховані фактори впливають на задоволеність споживачів. Результати показали, що одні суб’єкти господарювання надали дуже якісні послуги, а в інших були виявлені недоліки. Стабільних клієнтів придбали ті заклади, чиї послуги були якісними. Представлене дослідження також містить рекомендації. Вони складаються з аналізу відгуків клієнтів, навчання персоналу, інвестування в технології, а також визначення прийняття тенденцій.

Ключові слова

метод Mystery Shopping, гастрономічні послуги, Східна Словаччина, фактори якості.

JEL classification: M300; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-1-326-69-77

УДК: 338.48:640.4]:005.412(06)

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Burda, A., Dluhošová. R. (2011). Mystery shoppíng prolegomena. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-Přírodovědecká fakulta, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu. ISBN 978-80-7248- 663-2.
  2. Grönroos, C. (2007). Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competition. John Wiley & Sons. ISBN: 9780470028629.
  3. Hvizdová E., (2015). Základy manažmentu v gastronomických a hotelových službách. Prešov: Michal Vaško – Vydavateľstvo, ISBN 978-80-89372-62-1.
  4. ISO 9000:2015. (2015). Systémy manažérstva kvality – Základy a slovník. Dostupné na: https://www.iso.org/standard/45481.html..
  5. Kompasová , K. (2009). Nové trendy v gastronómii v kontexte cestovného ruchu. In. Kontexty kultúry a turizmu. Číslo 1, s. 11 – 14. ISSN: 1337-7760.
  6. Kotler, P. a K.Keller (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing, ISBN 978- 80-247-1359-5.
  7. Ministerstvo dopravy a výstavby SR. (2020). Stratégia rozvoja cestovného ruchu do roku 2025. Dostupné na: https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/cestovnyruch/cestovny-ruch.
  8. Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988) SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64(1), 12–40.
  9. Podnikajte.sk. (2020). Ako zlepšiť kvalitu služieb v reštaurácii. Dostupné na: https://www. podnikajte.sk/stravovanie/ako-zlepsit-kvalitu-sluzieb-v-restauracii.
  10. RADA EURÓPY, smernica 93/43. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/ ALL/?uri=celex%3A31993L0043.
  11. REGIONÁLNY ÚRAD VEREJNÉHO ZDRAVOTNÍCTVA BRATISLAVA. 2021. Kvety ako súčasť jedálnička: Ktoré sú jedlé? Dostupné na: https://www.npz.sk/sites/npz/Stranky/ NpzArticles/2021_08/Kvety_ako_sucast_jedalnicka__Ktore_su_jedle_.aspx?did=6&sdid=81&tu id=0&page=full&.
  12. SMIK, J. 2020. Čo je mystery shopping. Dostupné na: Feedback.sk https://www.feedback. sk/2020/08/31/co-je-mystery-shopping/.
  13. SOCHA V., KOBLEN I., 2020. História a základné pojmy v manažérstve kvality. Vysokoškolská učebnica. Košice: Technická univerzita v Košiciach, ISBN 978-80-553-3588-9.
  14. TASR 2019. Plytvaniu jedla pomôže predchádzať správne skladovanie potravín. https://www.teraz.sk/slovensko/plytvaniu-jedla-pomoze-predchadzat-s/412422-clanok.html
  15. WILSON, A. M. (1998) The Role of Mystery Shopping in the Measurement of Service Performance. Managing Service Quality, 8(6), 414–420.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->